Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt hus hvor en totaloppussing venter oss.

I den forbindelse er det noen ting vi må prioritere før vi kan kjøpe splitter nytt kjøkken. Har sett et veldig greit brukt kjøkken til en rimelig penge, som jeg tenkte vi kunne male, bytte benkeplate, knotter, kum og blandebatteri, samt noen rimelige hvitevarer.

Kjøkkenet passer perfekt inn i vår romløsning, så må innen tilpasninger til der.

Men er det noen som har gjort noe lignende? Tips, triks og erfaringer.

Kunne du gjort det samme?

Legger ved bilde a kjøkkenet til salgs.

post-71471-0-11486000-1377190461_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke gjort det selv, men kunne fint gjort det. Synes gjenbruk er bra!! :) Kjøkkenet ser fint ut, med litt maling blir det der knall :)

Anonymous poster hash: e3685...124
Skrevet

Har lurt på dette selv da vi skal ha nytt kjøkken og lurer derfor på om det er vits å prøve å få solgt det gamle.

Anonymous poster hash: cca24...380
Gjest Funky Punk
Skrevet

Mange som selger brukte kjøkken i dag så det er visst marked for det.

Nå er det jo (heldigvis) en trend med gjenbruk.

Hadde jeg funnet et kjøkken som passer perfekt for meg så hadde jeg ikke nølt med å kjøpe det brukt. Og det er så enkelt å freshe opp brukte kjøkken med tapeter og maling m.m.

Skrevet

Tenkte å male det hvitt eller grått, og enten svart eller trebenkeplate. Men vi får se hva gubben går med på.

Vi er litt over middels opptatte av gjenbruk selv, så prøver å kjøpe brukt der vi kan ellers også. Og vi selger det vi kan isteden for å kaste.

Siden dette er vårt første hus så er vi temmelig opptatt av at alt skal være noe vi kan trives med og at det er pent. Lurer på om vi klarer å få det til å ligne et landstilkjøkken ala IKEA?

Gjest *kokos*
Skrevet

Vi har et sånt kjøkken selv, som vi har malt eggehvitt. Har brun benkeplate. Det ble veldig bra! Vi mattslipte flatene, og brukte oljebasert heftgrunn og oljemaling. Ville nok valgt gulvmaling eller bengalakk om jeg skulle gjort det igjen, for ddet har flasset litt rundt de håndtakene vi bruker oftest.

Skrevet

Vi solgte vårt gamle kjøkken på FINN, noen betalte 8.000 og demonterte hele greia, helt genialt. Man slipper å bruke tid og penger på å demontere og fjerne det, og får i tillegg penger for det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...