Gå til innhold

Vi som vil ha langt og sunt hår til sommeren 2014

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sparer til langt hår. Startet med det for noen månder siden,men det er så kjeldig å spare alene. Tenkte å lage en tråd for oss som sparer så vi kan gi hverandre tips og kanskje oppmuntre hverandre. Kan fortelle litt om håret mitt og mine rutiner.

Jeg har bølgete hår,det lengste rekker meg nå til bh stroppen. Jeg vil ha til korsryggen.

Mine hårrutiner er:

-vaske det 2 ganger i uka eller mindre

-kure det 2 ganger i uken

-Gre håret med kam eller tangle teezer.

-farge håret sjeldent(må pga hvitt hår)

-bruke frisør sjampo og balsam

-Olje i tuppene

-bruke rettetang max en gang i månden(med varme beskyttende)

-omega3

-panto3

-sink

-drikke 2 liter vann om dagen

-spise mye frukt og grønt

-spise sunt.

Vurderer å skaffe meg:

-silke putetrekk

Anonymous poster hash: 55312...2fe
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper noen blir med på dette:) ts

Gjest Hyssingen
Skrevet

Jeg skal gro mitt. Har hår til bh-stroppen, skal ha til korsryggen. Planen min er å la det vokse. Ikke noe mere fancy enn det. Sunt, sterkt og stort hår har jeg naturlig.

Skrevet

I'm in!

For ikke lenge siden ble jeg dritlei slitt hår og stygg farge, så jeg fjernet hele sulamitten til knappe 5 mm og lot det stå til. Nå er det vel en 2-3 cm. Ikke mye, men det kommer seg.

Mine rutiner:

- Balsammetoden. Gjør det bare når jeg føler det trengs, 1-2 ganger i uka.

- Ølgjær hver dag.

...Hm, det var visst det. Spiser sunt, drikker mye, skifter sengetøy en gang i uka og den slags. Kommer ikke til å bruke noen hårprodukter når det vokser ut, og så skal det få være i flette om natta når det blir langt nok. :)

Anonymous poster hash: 30540...b9b
Skrevet

Det er da bare å ha tålmodighet? Jeg blr iallefall snart gal av håret som vokser og vokser... Vasker det som regel hver dag (det er så tykt at jeg må vaske etter trening), farger det annenhver måned sånn ca, bruker glattetang/krøllstav/føner akkurat som det passer meg, kurer når jeg husker det, bruker billig sjampo og balsam fra iherb, har det mye i strikk osv osv. Likevel har det siden jul vokst fra rett nedenfor kagebena til ca fem cm under bh-stroppen. Det. Er. Så. Mye. Hår.

Anonymous poster hash: b5d4c...228

Skrevet

Jeg skal prøve å henge meg på selv om jeg ikke har det beste utgangspunktet.

Pleier å ødelegge håret med rettetang hver dag, vask annenhver dag og i tillegg farge :(

Tenker jeg får starte med å prøve å vaske tredje hver dag og kanskje kjøpe frisørshampo :)

Skrevet

Jeg er med :)

Men jeg må bygge det opp skikkelig. I mars hadde jeg langt fint hår, men etter jeg skiftet frisør har det blitt helt herpa.. Og jeg har måtte klippe av mye skadet hår.

Så om en ukes tid skal jeg siste gang til frisøren og få farget håret mitt i en så lik farge som min naturlige som mulig. Så er planen å bare la håret gro.

Jeg har ingen liste enda, men det kommer kanskje etter neste besøk hos frisøren.

Er det forresten noen her som skal prøve Ricinolje?

Skrevet

Hehe.. Jeg sparer litt jeg også, men nå er mitt hår til midt på ryggen. Ønsker ett par cm til tror jeg.

Uansett så virker det opplegger du har utrolig bra TS!! Jeg klippet håret mitt kort (i mine øyne) til skuldrene etter mye bleking og farging for å gå fra mørkebrunt til min naturlige (mørk mellomblond). Nå, 2 år etter er det blitt ganske langt. Og jeg har bare gjort det som du nevner her.. Tror spesielt kostholdet er viktig. Håret får bare "restene" av næringen, så får du i deg lite vitaminer og mineraler, ja da får håret enda mindre. Min sønn på 1,5 år spiser veldig sunt, og han har DEN hårmanken!! Flott og tykt hår med masse krøller :) :)

Eneste jeg vil legge til er at en bør klippe det sjelden. For det er en myte at det å klippe håret ofte gjør at det gror mer!! Det beste er å så vidt stusse tuppene (2-3 mm) hver 3 mnd ca. Det kan en gjøre hjemme på badet også.

Masse lykke til :blomst:

Skrevet

Ts her. Så flott at så mange blir med. Nå ble jeg glad. Jeg har hatt kjempe langt hår,men hadde en periode hvor jeg stressa mye og mistet masse hår måtte tilslutt klippe alt. Kosthold har mye å si på hvordan håret blir ja.

Jeg har også prøvd clip on exstenitons,det ser så falskt og tynt ut. Jeg vil ha langt og ekte hår. En ting til jeg komme ikke til å gå til frisøren så ofte heheh. Har fakktisk ingen spillttede tupper nå.

Skrevet

Jeg hiver meg med! 😃

Har veldig tynt hår pga punkt extentions og bleking, men nå skal jeg ta de ut og klippe meg til rett over skuldrene.

Tar B-vitamin og tran hver dag, spiser sunt og trener.

Vurderer å prøve sjampo og balsam fra F.A.S.T, har noen av dere prøvd de?

Er silkelaken på hodeputa mer skånsomt en f.eks bomull?

Skrevet

Jeg hiver meg med!

Har veldig tynt hår pga punkt extentions og bleking, men nå skal jeg ta de ut og klippe meg til rett over skuldrene.

Tar B-vitamin og tran hver dag, spiser sunt og trener.

Vurderer å prøve sjampo og balsam fra F.A.S.T, har noen av dere prøvd de?

Er silkelaken på hodeputa mer skånsomt en f.eks bomull?

Har lest at slike putetrekk skal gi mindre friksjon og derfor ikke slite på håret. Ts

Skrevet

Jeg er også med!

Tidlig på året så klippet jeg håret ganske kort pga en tidligere klipp fra helvete.

Håret var i så mange rare og forskjellige lengder, selve "lengden" var igrunn bare håret nærmest nakken, og det var jo pissetynt!

Så, klippet det til rett over skuldrene, nå rekker håret akkurat til kragebenet så det har jo vokst greit. Stusset det engang siden.

Farging/ striping har jeg sluttet med.

Bruker Adagir sjampo og balsam, og en sprayolje fra samme merke.

Har aldri hatt så blankt hår som nå!

Bruker hårkur fra pearl of argan.

Har en tangle teezer, og en annen vanlig børste som også er veldig god. Har fått mye mindre floker etter at begynte med Adagir også.

Jeg føner håret iblandt, den sprayoljen skal også være varmebeskyttende.

Ellers så gjør jeg ikke så mye annet.

Satser på at håret vokser, og ønsker at det skal vokse i en og samme lengde en stund, så kan jeg heller få en fasong senere når det har fått fin lengde =)

Skrevet

Jeg blir med! Masse bra tips! Har forresten forsøkt FAST shampoo og balsam i 3 mnd, sysn ikke det gjorde den store forskjellen - ingen merkbar effekt. Men må sikkert bruke den lenger, men jeg syns håret mitt blir så stygt og "rart" når jeg bruker dette, så har sluttet med den nå.

Ellers mye gode tips jeg allerede følger!

Tester også et annet tilskudd - her tror jeg faktisk det funker ifht hårveksten, men skal teste en mnd til før jeg legger ut det - så ikke noen kjøper før jeg er sikker på at det faktisk funker. (tips fra venninne i USA).

Er drittlei extension, så JA vil spare til langt hår og henger meg på!

Skrevet

Jeg er også med. Etter et tips har jeg nå vært inne på blivakker.no og sett på Agadir shampoo og balsam. Noen som har erfaring og vil si litt om produktene?

Skrevet

Jeg er også med!

Men skal man virkelig ikke vaske håret mer enn 2 ganger i uken egentlig? Ikke skylle det med vann en gang (har ganske kort hår nå)?

Anonymous poster hash: d2ddd...651
Gjest sophia21
Skrevet

I'm in! Håret foran er kortere, rekker knapt til øverst på puppen, bak kanskje rett over bh-"linjen". Føler aldri jeg får lengre hår enn dette. Har kjøpt inn vitamintilskudd og frisørsjampo, balsam, hårkur og varmebeskyttende. Men må man virkelig vaske håret så sjelden? Må jo dusje etter trening feks. Og håret mitt ser ikke ut når jeg våkner om morgenen.

Hva er en tazzle tangler? (El hva det nå het) Jeg har børste i tre, fra body shop.

Skrevet

I'm in! Håret foran er kortere, rekker knapt til øverst på puppen, bak kanskje rett over bh-"linjen". Føler aldri jeg får lengre hår enn dette. Har kjøpt inn vitamintilskudd og frisørsjampo, balsam, hårkur og varmebeskyttende. Men må man virkelig vaske håret så sjelden? Må jo dusje etter trening feks. Og håret mitt ser ikke ut når jeg våkner om morgenen.

Hva er en tazzle tangler? (El hva det nå het) Jeg har børste i tre, fra body shop.

Tangle teezer, bare til å google. Du får den omtrent overalt nå.

Det er en hårbørste som er skånsom mot håret og som grer ut floker på null komma niks.

Skrevet

Har spart i 3 og et halvt år og håret rekker meg bare til litt over skuldrene. Det er supertynt. Farger det ca 1 g i mnd. Klipper tuppene ca annehver mnd fordi det ikke blir noe igjen nederst om jeg ikke gjør det. Føner det sjeldent men setter det opp på jobb i en sånn klype, tror det sliter mye. Bruker mye produkter for å gi det fylde. Bruker Joico kur. Tror ikke på å ta vitaminer for håret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...