Gjest Anonym1 Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Det ble slutt mellom meg og kjæresten nå i helgen fordi det sjedde en rekke ting som er utvilgivelig, slik som vold, trussler om å banke dritten ut av meg, og "bruk" av rusmidler. Har ikke hatt kontakt med han siden søndag da vi overleverte tingene våres. Jeg har i noen uker følt meg kvalm, kastet opp, vært svimmel, besvimt osv. Bestemte meg derfor for å ta graviditetstest på tirsdag. Denne viste positiv. Igår var jeg på ultralyd og skal ta medisinsk abort. På fredag skal jeg ta mifepristonepillen for så å abortere to døgn etter. Abort føler jeg er eneste alternativ i denne situasjonen. Jeg har 1 år igjen å studere, er ikke klar for å få barn, vet at eksen ikke ønsker barn nå, vi er ikke sammen og hvordan forholdet ble avsluttet gir meg så mye avsmak i alt egentlig. Abort strider veldig mot mine holdninger og verdier, men utifra situasjonen skjønner jeg at det er for det beste. :/ Jeg bare lurer på om jeg burde fortelle eksen om denne aborten? Han har jo rett til å vite. Vil egentlig mest fortelle han det fordi jeg vil at han skal reflektere over livet og få bedre forståelse av alt egentlig. Så, fortelle eller ikke fortelle?
Gjest RompeRusk Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 (endret) Ikke for å sette deg i en vanskelig posisjon, men er det riktig pga situasjonen, eller er det riktig for deg? Føles det feil, ville jeg tenkt meg godt om. har selv halvannet år igjen med skole når min mini kommer, og ser lyst på det ting ordner seg alltid, selv om barnefar er en furu, og kanskje ikke stiller opp Endret 22. august 2013 av RompeRusk
Gjest RompeRusk Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Dust kanskje har du bestemt deg, ser jeg egentlig ingen grunn til å fortelle ham det 1
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Jeg ville ikke fortalt siden barnet ville blitt en ny måte å prøve å kontrollere meg på. 4
Gjest Violetta Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Jeg ville ikke fortalt det. Av samme grunn som Gjest. 3
Gjest Chloè Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 selvfølgelig skal du ikke fortelle det til han! Han høres ikke akkurat ut som verdens snilleste, hvem vet hva han kan finne på å gjøre
Blod Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Utifra hva du forteller så tror jeg også at det beste for alle er å ta abort. Du har ingen grunn til å få dårlig samvittighet etc i etttertid. Klem 1
Gjest Anonym1 Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Ikke for å sette deg i en vanskelig posisjon, men er det riktig pga situasjonen, eller er det riktig for deg? Føles det feil, ville jeg tenkt meg godt om. har selv halvannet år igjen med skole når min mini kommer, og ser lyst på det ting ordner seg alltid, selv om barnefar er en furu, og kanskje ikke stiller opp Jeg ville ikke fortalt siden barnet ville blitt en ny måte å prøve å kontrollere meg på. selvfølgelig skal du ikke fortelle det til han! Han høres ikke akkurat ut som verdens snilleste, hvem vet hva han kan finne på å gjøre Utifra hva du forteller så tror jeg også at det beste for alle er å ta abort. Du har ingen grunn til å få dårlig samvittighet etc i etttertid. Klem TS her: Det føles riktig for meg. For jeg vil ikke ha noe med han å gjøre. Jeg vil egentlig at han skal få seg en pekepinn og faktisk reflektere over livet. Rus (alkohol og hasj + andre narkotiske midler) var en stor del av livet hans. Noe som jeg ikke aksepterte. Derfor det ble voldelige hendelser. Vil derfor at han skal forstå litt over hvor skjørt livet faktisk er. Når et forhold avsluttes på den måten og man må utføre abort. Han blir 25 år og burde faktisk ha bedre holdninger og verdier i livet sitt. Tenkt å fortelle etter aborten er utført, ikke før. Han vil heller ikke ha noe med meg å gjøre, fordi han mente jèg var kontrollerende. Når jeg selv vet at jeg bare ønsket alt godt for han og ønsket at han skulle bli rusfri.
Blod Skrevet 22. august 2013 #9 Skrevet 22. august 2013 TS her: Det føles riktig for meg. For jeg vil ikke ha noe med han å gjøre. Jeg vil egentlig at han skal få seg en pekepinn og faktisk reflektere over livet. Rus (alkohol og hasj + andre narkotiske midler) var en stor del av livet hans. Noe som jeg ikke aksepterte. Derfor det ble voldelige hendelser. Vil derfor at han skal forstå litt over hvor skjørt livet faktisk er. Når et forhold avsluttes på den måten og man må utføre abort. Han blir 25 år og burde faktisk ha bedre holdninger og verdier i livet sitt. Tenkt å fortelle etter aborten er utført, ikke før. Han vil heller ikke ha noe med meg å gjøre, fordi han mente jèg var kontrollerende. Når jeg selv vet at jeg bare ønsket alt godt for han og ønsket at han skulle bli rusfri. Du bør si det
Gjest RompeRusk Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 For å Være helt ærlig, slike mannfolk endres seg sjeldent. Om du tar abort kommer det ikke til å få han til å reflektere over livet. Det må kraftigere ting til TS her: Det føles riktig for meg. For jeg vil ikke ha noe med han å gjøre. Jeg vil egentlig at han skal få seg en pekepinn og faktisk reflektere over livet. Rus (alkohol og hasj + andre narkotiske midler) var en stor del av livet hans. Noe som jeg ikke aksepterte. Derfor det ble voldelige hendelser. Vil derfor at han skal forstå litt over hvor skjørt livet faktisk er. Når et forhold avsluttes på den måten og man må utføre abort. Han blir 25 år og burde faktisk ha bedre holdninger og verdier i livet sitt. Tenkt å fortelle etter aborten er utført, ikke før. Han vil heller ikke ha noe med meg å gjøre, fordi han mente jèg var kontrollerende. Når jeg selv vet at jeg bare ønsket alt godt for han og ønsket at han skulle bli rusfri. 1
Gjest Fluttershy Skrevet 22. august 2013 #11 Skrevet 22. august 2013 Jeg bruker å mene at man alltid har rett på å få vite slikt, men i ditt tilfelle synes jeg ikke du trenger å snakke med han om saken. Det høres ut som om det beste er å ha minst mulig kontakt med denne mannen. 2
Gjest Moirai Skrevet 22. august 2013 #12 Skrevet 22. august 2013 Hvis han har vært voldelig og truende har han ikke rett på å vite noe som helst, siden han har krenket dine retter først. Jeg tror at dersom motivasjonen din er at han skal lære av det og bli en bedre person ender det bare med at du blir skuffet, dessverre. 1
Biloba Skrevet 22. august 2013 #13 Skrevet 22. august 2013 Han har ingen rett til å vite, dette er kun opp til deg. Juridisk er det din privatsak. Ut fra din beskrivelse, kan reaksjonen bli uberegnelig, kanskje også utrygg, i og med at han har brukt vold. Han kan bruke det mot deg, og kringkaste nyheten til kreti og pleti. Jeg ville normalt rådet til å fortelle, men ikke til en ustabil fyr. 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #14 Skrevet 22. august 2013 Uff høres ut som om du skal hevne deg med å fortelle dette, hadde heller holdt kjeft enn å fortalt han at du har kverka ungen hans.Anonymous poster hash: 507e1...6fa
mlilja Skrevet 22. august 2013 #15 Skrevet 22. august 2013 Jeg har på en måte vært i din situasjon. Bortsett fra at han ikke var en eks, jeg jobbet med å finne en måte å komme meg ut av forholdet. Han var også voldelig, både fysisk og psykisk. Jeg ble gravid, fikk time til abort uten at han visste det. Desverre var jeg dum å lot henvisningen ligge i bilen min, denne fant han før aborten ble utført. Han ble rasende, gikk igjennom et helvette for å si det mildt. Han tvang seg med på sykehuset, men ble heldigvis ikke med inn. Fortalte han at barnet ikke var friskt og at det måtte fjernes hvis ikke ville det dø av seg selv. Han trodde tilslutt på det. Jeg vet at det var utrolig stygt av meg å lyve om noe slik. Men jeg så ingen annen utvei. Han var et helvette å bo med, han nektet meg å gå på prevansjon fordi set var ekkelt, og tvang seg på meg for å få sex. Jeg brukte 2 år på å komme meg ut av forholdet. Så mitt råd er å ikke fortelle det, rett og slett på grunn av hvordan han er som person ut ifra det du forteller. Du vet ikke hva slike mennesker kan finne på 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #16 Skrevet 22. august 2013 jeg har selv tatt abort to ganger.. og kan trygt si at det forandret ingenting på livet til eksen. det skal mer enn et ufødt barn for å forandre tankegang av menneskene som er slik du beskriver ham. Anonymous poster hash: 93cf9...06b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #17 Skrevet 22. august 2013 I ditt tilfelle synes jeg ikke du skal fortelle ham om det. Han høres egoistisk og usympatisk ut, og ville antagelig ikke forstått din side av saken selv om han kanskje er enig i avgjørelsen du tar. I verste fall ville han brukt det mot deg. Det kan hende du bør fortelle det i etterkant, men jeg tenker at det ikke er nødvendig dersom det ikke kjennes riktig ut og du føler deg trygg. Hadde forholdet blitt avsluttet på en grei måte og dere hadde respekt for hverandre, ville det vært mer naturlig å fortelle. Da hadde dere kanskje kunne støttet hverandre og hjulpet hverandre til å ta rett avgjørelse, men sånn høres det ikke ut her. Ønsker deg alt godt Jeg har tatt abort selv en gang i en litt liknende situasjon (var i et destruktivt forhold og ønsket ikke å være bundet til ham med et barn), og jeg har aldri angret - selv om jeg ikke har fått barn senere, og selv om det absolutt kom en sorgreaksjon etterpå. Anonymous poster hash: 60585...b80
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #18 Skrevet 22. august 2013 Ikke kom og klag her inne hvis du forteller ham det og han går totalt bananas.
Gjest Daenerys Skrevet 22. august 2013 #19 Skrevet 22. august 2013 Tråden er ryddet for hets. Daenerys, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå