Gå til innhold

Hun sparket hunden sin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nabo med to kvinner som har tre hunder i lag. Hun ene går HELE tiden på tur, og er veldig hyggelig og snill... men nå har jeg sett kjæresten med hundene to ganger, og hver gang har hun vært hardhent med de. :(

Altså det var ikke kjempe brutalt, men likevel...

Den første gangen prøvde hun å få to av hundene inn i bilen, og hunden (som er litt ung enda) tullet seg litt, og var kanskje ikke så lett å få inn. Plutselig tok hun et skikkelig tak i pelse og løftet den opp, og dyttet den inn i bilen! Jeg syns det var litt voldsomt av henne, og ville ikke ha gjort slik mot en hund.

Den andre gangen var i dag da hun gikk på tur med alle tre, og den minste av hundene tullet seg litt, da brukte hun foten og sparket hunden! Jeg kan forstå at det er frustrerende med tre hunder, og en som ikke oppfører seg, men å sparke hunden sin? Det var ikke kjempe hardt, men det så nå ut som hun brukte litt kraft ja. Det var ikke et lite dytt med foten akkurat, det var et spark. :(

Jeg har jo sett kjæresten ute med hund hele tiden, og hun virker som en som er veldig flink med dyr... og så behandler hun andre dem sånn! :(

Det er da ikke lov?

Anonymous poster hash: 2fff7...bbb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde ikke hatt 3 hunder om den ene ikke takler det. Man sparker da ikke etter dyr uansett hvor tullete de er. Hadde hunden gått til angrep hadde saken vært en annen så klart, men sparke bare for å "vise makt" hører ikke hjemme med dyrehold.

Om du ikke ønsker å konfrontere dem med det, hva med å bare skrive en anonym lapp og legge i postkassen, gjerne merke den med den "snille's" navn, og fortelle hvordan den andre behandler dyra. Tviler på hun er like voldsom i den andres påsyn.

Skrevet

Gi beskjed til den greie av dem. Skriv hva du har sett og be henne være ta en prat med dama si.

Jeg hadde blitt sjeleglad om noen hadde sagt fra om noe sånt til meg, slik at jeg kunne fått jævelen på huet og ræva ut.

Anonymous poster hash: c449b...c5c
Skrevet

Jeg hadde rusa bort og gitt henne en lekse. Sånt provoserer meg så jeg knapt klarer å beherske meg. Jeg hadde prata med hun snille lesba neste gang jeg traff henne om dette også.

Skrevet

Jo... altså jeg kan jo skrive en lapp anonymt til hun snille. Jeg må bare finne ut hva hun heter, og hvilket hus som er deres (de har nettopp flytta inn i noen nye hus her).

Hun burde ikke gå på tur med alle tre samtidig... to av dem er veldig svær... og en av dem bjeffer alltid når jeg er på tur med hund. :( Den lille er den som leker seg mest... og det var den som ble sparket!

Anonymous poster hash: a4b36...9e4
Skrevet

Kjerringa burde blitt sparka selv.Selv om jeg egentlig er imot vold.

Tru med mattilsynet og anmeldelse hvis hun gjør slikt igjen. Det er forbudt å sparke dyr.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Ta det opp ja, for hundene skød. Ser du det igjen. Gå bort og si du melder henne til Mattilsynet eller politiet.

• Liker 1
Gjest kinkylita
Skrevet

Jeg kan forstå at noen i ren frustrasjon kan tråkke over noen grenser for hva man ikke burde tillate seg å gjøre. Har det skjedd flere ganger? Evt snakk med den andre partneren neste gang du ser hun, og fortell hva du så? Det kan jo være at denne personen hadde en svært dårlig dag hvor lunta var litt ekstra kort, men at hun er grei på å håndtere hundene ellers?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...