Zzyzx Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Jeg har egentlig hatt dette problemet lenge, men det er ikke så ofte jeg bruker neglelakk. Nå begynner det å irritere meg. Jeg sørger for at neglene er rene og tørre, før jeg legger et lag base coat. Lar dette tørke, legger to strøk farge, og avslutter med top coat. Jeg har prøvd forskjellige tørketider før nytt lag legges, men jeg får samme resultat hver eneste gang. Og resultatet, det er at når jeg våkner om morgenen så har neglene mine lakenmønster og glansen er borte. Hvorfor? Hva gjør jeg galt? Det skjer uansett om jeg bruker billige eller dyre lakker.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Kan det hende du legger for tjukke lag (kanskje spesielt med farge)? Det er da det skjer med meg, i hvert fall, eller når jeg ikke lar det tørke godt nok, men det skriver du jo at du har prøvd- Anonymous poster hash: 26df0...4c1
Zzyzx Skrevet 22. august 2013 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2013 (endret) Kan det hende du legger for tjukke lag (kanskje spesielt med farge)? Det er da det skjer med meg, i hvert fall, eller når jeg ikke lar det tørke godt nok, men det skriver du jo at du har prøvd- Anonymous poster hash: 26df0...4c1 Det kan jo hende, men om lagene er for tjukke så burde det jo holde med en time tørketid mellom dem? Bruker du hurtig dry coat? Nei, bruker en vanlig fra Essie. Det samme skjer med top coat fra alle merkene jeg har prøvd. Endret 22. august 2013 av Zzyzx
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Det kan jo hende, men om lagene er for tjukke så burde det jo holde med en time tørketid mellom dem? Nei, bruker en vanlig fra Essie. Det samme skjer med top coat fra alle merkene jeg har prøvd. Da går du på Vita og får i Dry Ice fra Color Club, den skal dryppes på fra en pipete. Isadora Cosmetics kommer også med en hurtigtørker i sprayform snart.
Zzyzx Skrevet 22. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2013 Da går du på Vita og får i Dry Ice fra Color Club, den skal dryppes på fra en pipete. Isadora Cosmetics kommer også med en hurtigtørker i sprayform snart. Ja, den der dry ice så jeg på Vita her om dagen. Kan ta det neste gang jeg er i nærheten. Eller den andre, ser veldig greit ut med spray, altså. Takk.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Ja, den der dry ice så jeg på Vita her om dagen. Kan ta det neste gang jeg er i nærheten. Eller den andre, ser veldig greit ut med spray, altså. Takk. Den er grei ja, vennen.
Athene Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Fire lag uten en quick dry løsning er håpløst. Jeg foretrekker Deborah Lipman sin quick dry overlakk, Opi sin, eller dip dry fra OPI.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #9 Skrevet 22. august 2013 Essie har også en knall hurtigtørkende topcoat. Anonymous poster hash: 4a44f...bd9
Zzyzx Skrevet 22. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 22. august 2013 Jaja, da får man ta en tur i butikken igjen, da. Uff, så leit. Takk for svar, alle, håper det funker. Hvis ikke så gir jeg bare opp.
Tonus Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 Poshè Super fast drying top coat er gull. Samme med Sechè Vite, men den kan få neglelakken til å "krympe" noe, om du ikke dekker den skikkelig med top coat.
Teqi Skrevet 6. september 2013 #12 Skrevet 6. september 2013 (endret) Jeg opplever også dette, men det som funker for meg (litt sært men det er ett "kjerringråd") er å Tappe vasken i IIISKALDT vann og når du "tror" neglene er tørre, så putter du fingrene nedi der i 2-3 minutter.. Vannet skal være så kaldt som mulig. Neglene blir lekre, hvertfall mine Lakken "herder" på en måte og stivner til. Greier ikke forklare det godt, men prøv! Vet det er mange som bruker dette tipset om de feks ikke har topcoat. Endret 6. september 2013 av Teqi
Zzyzx Skrevet 6. september 2013 Forfatter #13 Skrevet 6. september 2013 Jeg endte opp med seche vite, den funker helt ypperlig. Ikke merket noe til noe krymping.
Gjest sweetsugar Skrevet 6. september 2013 #14 Skrevet 6. september 2013 Du tar nokk på for tykke lag. Prøv hvertfall og ta veldig veldig tynne lag,tørk ti min, før du tar to-tre omganger til, om ikke det funkers å prøv å dypp fingrene i iskaldt vann etter du har tatt på neglelakk, ELLER kjøp sånn spray eller hva det er fornoe som skal tørke neglelakken på sekunder
Zzyzx Skrevet 6. september 2013 Forfatter #15 Skrevet 6. september 2013 Åh, glemte en ting, jeg har faktisk slutta å bruke underlakk. Har ofte ikke neglelakken på i mer enn to dager likevel, så det funker greit uten.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #16 Skrevet 6. september 2013 Jeg hadde samme problem, men etter at jeg byttet til Seche Vite top coat så har jeg merket at neglelakken holder seg mye lengre Nå er Seche Vite litt kontroversiell, men jeg velger å bruke den. Det eneste merkelige er at den tørker mye raskere enn fargen under, så man må være obs på at fargen nærmest kan flytte på seg eller bulke hvis man ikke gir det god nok tid til å tørke. Anonymous poster hash: ec80b...206
Gjest Peanut Skrevet 6. september 2013 #17 Skrevet 6. september 2013 Bruker bare følgende fra Dior; base coat, nail glow og gel coat. Sistnevnte er et mirakel og gir neglene den glansen. ^^,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå