AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Jeg har lyst til å gjøre noe annerledes. Tenkte derfor å ta en roadtrip sammen med samboer om han er med på det. Romantisk men også gøy. Bor i Bergen. Er snakk om lørdag. Ikke noe overnatting. Fra Bergen til Voss feks, hva er det å se på veien? Noen andre tips? Bør ikke være for lange avstanden da det kun blir dagstur.Anonymous poster hash: a7b86...5d9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Bergen-Voss er ikke langt, en-to timers kjøring avhengig av hvor ofte dere stopper på veien. Mye flott natur å se på. Anonymous poster hash: d4848...b28
Singha Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Kan ikke si at jeg kommer på så veldig mye å se på annen enn fin natur, men jeg vil forslå å gjøre det som en rundtur der dere ene veien kjører via Øystese/Hardangerfjorden på Rv7/13. Bergen-Voss på Rv7 tar ca 2,5 timer uten stopp. Via E16 tar det i underkant av 1,5t uten stopp.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Kan ikke si at jeg kommer på så veldig mye å se på annen enn fin natur, men jeg vil forslå å gjøre det som en rundtur der dere ene veien kjører via Øystese/Hardangerfjorden på Rv7/13. Bergen-Voss på Rv7 tar ca 2,5 timer uten stopp. Via E16 tar det i underkant av 1,5t uten stopp. Er det noen steder å stoppe underveis der? Er ikke særlig kjent..Anonymous poster hash: a7b86...5d9
Singha Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Jeg vet som sagt ikke hva som er de typiske turiststoppestedene langs noen av veiene. Men det er en del tettsteder både i Hardangerfjorden og langs E16 hvor det er mulig å stoppe. Typiske norske småbygder. Ellers er det nok rasteplasser ved de gode utsiktsstedene langs fjorden.
Neket Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Om du kjører retning Kvamskogen kan dere stoppe og glane på fossen på vei oppover, mer foss når man kommer ned igjen på flaten mot Norheimssund. Pizzaen på kaien der er visst ikke så ille. Så kan dere kjøre retning Øystese og glo på fjorder til øynene triller ut av hodet, og ta masse Instagrambilder #fjordnorge hele veien tilbake til Voss
Kjetil E Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Jeg har lyst til å gjøre noe annerledes. Tenkte derfor å ta en roadtrip sammen med samboer om han er med på det. Romantisk men også gøy. Bor i Bergen. Er snakk om lørdag. Ikke noe overnatting. Fra Bergen til Voss feks, hva er det å se på veien? Noen andre tips? Bør ikke være for lange avstanden da det kun blir dagstur.Anonymous poster hash: a7b86...5d9 Vill annbefale å kjøre til Dale, ta så veien opp langs elven med kraftverk opp til Hamlagrø og ned til Bulken ved Voss en fantastisk vei med lite trafikk idag. Men tenk før man bygget veien fra Voss til Dale som følger jernbanen så var dette en svært sterkt traffikert åre. For alternativet var da eventuelt å kjøre via Granvinn og Norheimsund viss man skulle fra Voss til Bergen. Så tenk litt på det hvis dere kjører over her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå