Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #1 Skrevet 23. april 2004 Den er akkurat litt for stor, så det er en viss risiko for at den kan skli av når jeg har tatt håndkrem på hendene eller når jeg er i vann. Kan man gjøre noe med dette? Hadde blitt glad for hjelp
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #2 Skrevet 23. april 2004 Bare ta den med til en gullsmed så fikser de det for deg. Koster ikke stort mer enn en hudrelapp!
tuji Skrevet 23. april 2004 #3 Skrevet 23. april 2004 Joda, det koster mer enn som så. Kommer helt an på ringen det, og hvor mye for stor den er. Regn med 250-300 kroner hvis det er gult gull. Det er heller ikke alle steder de kan gjøre det der og da. Mange må sende ringen til verkstedet.
@lfa Skrevet 23. april 2004 #4 Skrevet 23. april 2004 Og noen ganger gjør gullsmeden dette helt gratis, så det kommer sikkert an på hvor du går.
tuji Skrevet 23. april 2004 #5 Skrevet 23. april 2004 Hvis de har verktøy til det i butikken kan det kanskje hende at det gjør det gratis, men det vanligste er å ta betalt for slike justeringer.
Gjest anneline Skrevet 23. april 2004 #7 Skrevet 23. april 2004 Så vidt jeg vet er det vanlig praksis at de trekker fra det gullet de event. får til overs fra ringen fra det arbeidet koster. Slik kan det altså bli gratis.
Gjest Fighter Skrevet 23. april 2004 #8 Skrevet 23. april 2004 Jeg betalte 100 kr for å stramme min inn. Tok en dag eller to. Kjempegreit.
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2004 #9 Skrevet 24. april 2004 Takk for svar! Vi bestilte dem i sin tid på Thune, kanskje jeg skal gå tilbake dit å spørre? Det er snart tre årsiden vi giftet oss, men jeg har hele tiden vurdert om jeg skal gjøre noe med det eller ikke. Men nå har jeg bestemt meg, synes risikoen for å miste den er for stor. Har allerede mistet den en gang. Det sjedde etter at jeg hadde smurt meg med hådkrem og deretter fjernet snø fra bilen. Siden hendene var nyinnsmurte og ble våte av snøen, gle den av uten at jeg merket det. Heldigvis oppdaget vi det etter 2 min kjøring, og måtte kjøre tilbake. Bare flaks av vi fant den på den nedsnødde parkeringsplassen.
tuji Skrevet 26. april 2004 #10 Skrevet 26. april 2004 Jeg har jobbet i Thune. Der er det ikke gratis, kun hvis ringen er ubrukt. Hvis ringen skal tas inn mange størrelser, tar de ut en bit av gullet, og den får du selvsagt tilbake. Du kan velge å trekke det fra i prisen, men det utgjør nesten ingenting. Er det snakk om mindre enn tre størrelser, presser de den bare sammen i en maskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå