Mulancholy Skrevet 22. august 2013 #1 Del Skrevet 22. august 2013 Kor tidlig bør takkekorta sendes ut? Kva er det tidligaste du har høyrt at nokon har sendt ut. Og kva er absolutt siste frist? Er det greit å vente lengre på personlige og spesifikke kort en på masseopptrykte med berre underskrift? Kor mange bilder kan/bør ein ha? Er handskrevne bedre enn maskinskrevne? Er det andre ting som er lurt å hugse på angående talkekort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adriane Skrevet 22. august 2013 #2 Del Skrevet 22. august 2013 Kor tidlig bør takkekorta sendes ut? Kva er det tidligaste du har høyrt at nokon har sendt ut. Og kva er absolutt siste frist? Her er jeg like blank som deg, og håper på noen gode tips fra andre Er det greit å vente lengre på personlige og spesifikke kort en på masseopptrykte med berre underskrift? Personlig syns jeg det er verdt å vente lenger på et mer personlig kort med bare underskrift ja Kor mange bilder kan/bør ein ha? Du kan ha så mange du vil egentlig. Jeg syns det er hyggelig med iallfall et par bilder av brudeparet, gjerne fler Er handskrevne bedre enn maskinskrevne? I mine øyne: definitivt! Det gir et langt mer personlig inntrykk, og viser at man har lagt litt jobb og sjel i takkekortene. Er det andre ting som er lurt å hugse på angående talkekort? Jeg syns det er viktig å takke for den spesifikke gaven man fikk av de forskjellige. Ikke bare et generisk "tusen takk for gaven/oppmerksomheten" - det syns jeg blir så veldig upersonlig. Jeg føler at man viser giveren mer respekt ved å fortelle at man faktisk vet hva man fikk av akkurat dem Det er også viktig å være obs på å skrive navn på mottakeren riktig, syns jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PriPra Skrevet 22. august 2013 #3 Del Skrevet 22. august 2013 Vi tenker å skrive personlig hilsen f.eks: Kjære ........ tusen takk for de nydelige.... Men hva skriver dere til de dere fikk penger hos? Synes den er litt vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 22. august 2013 #4 Del Skrevet 22. august 2013 Vi tenker å skrive personlig hilsen f.eks: Kjære ........ tusen takk for de nydelige.... Men hva skriver dere til de dere fikk penger hos? Synes den er litt vanskelig Hva med noe i retningen av "Tusen takk for bidraget til vår felles fremtid/bryllupsreise/husbygging" (avhengig av om dere ba om bidrag til noe spesifikt eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 22. august 2013 #5 Del Skrevet 22. august 2013 Senest 3 mnd etter bryllupet var en regel før. Mye bedre med personlige og håndskrevne enn ferdig trykt opp. Antall bilder kommer an på størrelsen på kortet, og hvor mange flater som skal dekkes. Er det vanlig 10x21dobbeltkort så synes jeg det er fint med ett på forsiden, to inni og evt et mindre på baksiden. Er det 15x15 dobbelt så ville jeg sagt maks tre bilder inni + forside og evt et på bakside. Er det enkle kort så synes jeg det blir best med ett bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #6 Del Skrevet 22. august 2013 Flotteste jeg har sett var faktisk et trekkspillkort som bruden hadde laget selv til den nærmeste familien Tror det var 6 bretter, med bilder på de fleste sidene, og tekst på litt Nyyyydelig! De hadde så mange flotte bilder, at det var supert å kunne sette dette frem på tv-benken og titte på Jeg tenker at innen 6 mnd bør man få ut kortene. Ting tar tid, og fotografen må også få tid å bearbeide de bildene man skal ha. Så skal det lages et design man liker, det skal bestilles, og så skal man bruke tid på å skrive på til hver enkelt Venninna mi fikk de ikke ut før et år etter. Det er ikke noe problem det heller, men litt i seneste laget syns jjeg Anonymous poster hash: c53f5...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adriane Skrevet 22. august 2013 #7 Del Skrevet 22. august 2013 Vi tenker å skrive personlig hilsen f.eks: Kjære ........ tusen takk for de nydelige.... Men hva skriver dere til de dere fikk penger hos? Synes den er litt vanskelig Hva med noe i retningen av "Tusen takk for bidraget til vår felles fremtid/bryllupsreise/husbygging" (avhengig av om dere ba om bidrag til noe spesifikt eller ikke. Som Anubiel her sier, eller rett og slett bare "Tusen takk for [ om dere fikk veldig mye penger av noen, ville jeg lagt til "den sjenerøse"] pengegaven vi fikk av dere til bryllupet vårt" Har man brukt, eller planlegger å bruke pengene til noe spesielt, kan det være fint å skrive det. F.eks "Vi brukte pengene til å kjøpe oss en flott ny lenestol i TV-stuen" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå