Gå til innhold

Folk som legger ut profilbilder osv som nesten ser retusjert ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager om jeg kanskje hisser på meg enkelte nå, men jeg har lagt merke til at en del legger ut profilbilder og andre bilder på Facebook hvor de ser annerledes ut enn i virkeligheten (spesielt jenter)

Med det mener jeg at dobbelhaka er godt gjemt, ansiktet ser slankere ut, bildet er gjerne fra en vinkel som skjuler det meste av valker osv.

Hvorfor legger dere ut slike bilder? Er det ikke bare å være som en er?

Anonymous poster hash: f0e33...014

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen er nøyaktig den samme som grunnen til at damer sminker seg.

• Liker 2
Skrevet

Kunne aldri falt meg inn. Folk jeg kjenner VET jo hvordan jeg ser ut, ville bare følt meg dum.

Skrevet

Fordi man ønsker å se ut som den beste versjonen av seg selv? Ser ikke problemet i det, med mindre det ikke eksisterer normale bilder da.

Anonymous poster hash: 66645...74a
  • Liker 5
Skrevet

Jeg har et fotografbilde av meg som profilbilde på FB. Det er jo klart at jeg ser mye bedre ut der enn hva jeg gjør når folk treffer meg en mandagsmorgen. So what? La meg nå få lov til å føle meg LITT bra på det jævla profilbildet.

• Liker 24
Gjest Svampebob1
Skrevet

Hvorfor skulle de ikke få lov til det?

Noen er pene i noens øyne, men ikke pene i andres øyne. Bilder viser kun en bit av virkeligheten uansett. Om noen har lyst til å se pene ut på bilder, så må de få lov til det.

• Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

De har nok en i ventelista som de vil imponere ;)

Ahhhhh.. Autokorrekt.. VENNElista.

Endret av Badebuksa
  • Liker 3
Skrevet

For mange handler jo det meste på face om å fremstå som mest mulig vellykkket.

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å se det trøtte trynet jeg ser i speilet om morgenen annet enn i speilet om morgenen.

Derfor har jeg vært så ufin at jeg har valgt et bilde som viser en annen del av sannheten på facebook.

• Liker 5
Gjest Adriane
Skrevet

Jeg har hatt alt fra direkte stygge bilder av meg selv, til "sminka" bilder av meg selv på profilbildet på Facebook. Bruker jeg bilder hvor jeg ikke vises fra min beste side, får jeg beskjed fra familie og venner at de syns jeg skal fremstille meg selv bedre på Facebook. Ei venninne gikk til og med så langt, som å si til meg at det reflekterer tilbake på henne hva slags profilbilder hennes venner har; så hun foretrakk at jeg hadde pene profilbilder av meg selv :rolleyes: Det bryr jeg meg fint lite om - jeg bruker det profilbildet som best presenterer meg her og nå. Som nygift, har jeg derfor for tiden profilbilde av meg selv som brud. Når jeg føler meg dritt, har jeg gjerne et profilbilde som gjenspeiler det.

Men det er jo gjerne sånn da, at hvis man vet man blir tatt bilde av, gjør man det man kan for å vise seg selv fra sin beste side. Det er vel de færreste som tar bilde av seg selv/blir tatt bilde av, når de ser ut på sitt verste? :vetikke:

Skrevet

Hvorfor skal man vise sine verste sider når man kan vise sine beste?

har man mye valker bruker man vel ikke de mest ettersittende klærne når man går på jobb f.eks, man viser ikke morgentrynet til omverden nødvendigvis. Nei nå altså...

Selv tar jeg aldri et bilde uten at klesklypen er godt plassert bak i nakken

• Liker 4
Skrevet

Alle er vel enige om å at sminka og freshe bilder er greit, det har jeg selv også. Men regelrett retusjering?

Gjest Adriane
Skrevet

Men er det så mange som faktisk retusjerer bildene sine da? Eller legger de bare ut bilder der de har vært spesielt heldige både med vinkler, lys, evt sminke osv? Kan ikke si jeg har sett noen FB-profilbilder jeg tror kan være retusjert; ikke på min venneliste iallfall (som riktignok er ganske beskjeden, hehe) :)

Skrevet (endret)

Jeg har ikke lyst til å se det trøtte trynet jeg ser i speilet om morgenen annet enn i speilet om morgenen.

Derfor har jeg vært så ufin at jeg har valgt et bilde som viser en annen del av sannheten på facebook.

Jeg vil helst ikke se det der, heller, skal jeg være ærlig. =P

Altså mitt morratryne. :fnise:

Endret av Raven Emerald
Skrevet

Beklager om jeg kanskje hisser på meg enkelte nå, men jeg har lagt merke til at en del legger ut profilbilder og andre bilder på Facebook hvor de ser annerledes ut enn i virkeligheten (spesielt jenter)

Med det mener jeg at dobbelhaka er godt gjemt, ansiktet ser slankere ut, bildet er gjerne fra en vinkel som skjuler det meste av valker osv.

Hvorfor legger dere ut slike bilder? Er det ikke bare å være som en er?

Anonymous poster hash: f0e33...014

So what? Legger heller ut et bilde av megselv uten dobbelthaken enn med. Ser ikke noe galt i det. Hele verden trenger ikke å vite om mine skavanker på forhånd.

Og hvis folk synes at jeg ser litt annerledes ut i virkeligheten når de treffer meg og etter at de allerede har sett bildet så får jeg bare leve med det. Da er jeg i allefall i selskap med alle hollywoodstjenene :)

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Jeg legger jo ut bilder av meg selv der jeg synes jeg ser fin ut. Neida, jeg har ikke redigert dem ihjel i photoshop, men ja, jeg velger jo bilder som framhever mine fine trekk... Det er da naturlig. De fleste ønsker jo å fremstille seg selv bra.

De fleste jeg kjenner som har veldig redigerte profilbilder er gjerne de som er veldig interessert i manipulasjon, photoshop og den type ting. Jeg kjenner ingen som gjør seg selv smalere i ansiktet, forstørrer øynene, lager smalere armer, lengere hals og sånn - av den typen som motemagasiner gjør med modellene. Eller, om de gjør det, da må de få kreds for å være ekstremt dyktige, for jeg klarer ikke se det :P

Gjest Oblivion
Skrevet

Sjekka nå og jeg har ikke forandra profilbildet mitt på nesten tre år.. ;)

Overdreven photoshop for å se mest mulig perfekt ut, eller bilder med duckface og puppene opp i kameraet blir litt vel mye synes jeg, men når folk har redigert de ment for å være kødd så er det fett nok -og også når man bare har fått et godt bilde av seg selv utilgjort, selv om bildet er tatt fra en vinkel som ikke er typisk passfoto.

Men for å være helt ærlig -facebook er bare en litt mer personlig Linkedin for meg "på utsiden", buker nesten bare den "private" innboksen.

Skrevet

De har nok en i ventelista som de vil imponere ;)

Ahhhhh.. Autokorrekt.. VENNElista.

:laugh: Dro på smilebåndet av den ja..

Jeg elsker autokorrekt :fnise:

Skrevet

Har man noe man helst skjuler ellers så vil man vel ikke legge det ut på nettet så alle kan se så mye de vil heller. Hva gjelder sminke, så blir det vel gjerne sminkede bilder i og med at man bruker bilder tatt ute eller i sosiale situasjoner der man gjerne har sminket seg litt ekstra på forhånd. Retusjering er litt overdrevent, men det kommer vel an på forventninger og motiv.

Kan ikke tro at noen gir seg tillatelse til å si at andres bilder reflekterer dårlig på dem. Hva tyder den slags uttalelser på?

Gjest mariast
Skrevet

Man bruker da pene bilder av seg selv som profilbilde vel? Alle har mindre pene bilder som man er tagget i, så blir avslørt uansett :fnise::fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...