AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Hei. Jeg skal kanskje om rundt ett år dra til USA for å ta en rent kosmetisk neseoperasjon, men så har det seg sånn at jeg mistenker at jeg kanskje har en skjev neseskillevegg. Hvis jeg undersøker dette hos lege i Norge og får det påvist, er det mulig at jeg får dekt det det vil koste å fikse dette i USA? Altså, bare den delen av prisen som dekker fiksingen av neseskilleveggen.Anonymous poster hash: 268d1...5a6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Nei, det er ikke mulig.Anonymous poster hash: 1bc9b...571 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Naturligvis ikke. Anonymous poster hash: 9e19b...9a3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10110438 Anonymous poster hash: 88b13...a85 1
Pusemamma Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Dette kan de fikse i Norge så da får du ikke dekt noen i utlandet. Det jo som du sier kosmetisk og da må du betale her hjemme også. 1
Marie90 Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Nei det tror jeg ikke. Hvis du bodde i England og gjorde det på offentlig system så kunne du fått deler dekket, men selv da måtte du fått påvist av engelske leger at det ikke bare er kosmetisk (hvilket er svært vanskelig). Hvis du mener at operasjonen ikke bare er kosmetisk og du vil få helsekomplikasjoner om du ikke opererer den så KAN du muligens få noe dekket, men det må gjøres i Norge. Husk at systemet er annerledes i USA (ikke et normalt offentlig helsesystem) og prisene også ofte høyere så norske myndigheter dekker ikke dette. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå