AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Ta et eksempel fra min manns FB-liste: En litt yngre enn meg dame som han har kjent lenger enn meg. Hun er vakker, noe han også kommenterer på et profilbilde for en stund tilbake: "jeg synes, og har alltid synes, at du er vakker". Han har ved et par anledninger stukket innom butikken i byn der hun jobber, sånn for å si hei. Han kommenterer ofte på hennes statuser. Meg: han har aldri skrevet at jeg er vakker på mine bilder, bare "liker" de. Anonymous poster hash: 5d491...53c
Lettpåtå Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 I ditt tilfelle er nok sjalusien velbegrunnet.... Slik du forklarer det, er fyren åpenbart tiltrukket av denne jenta. Men det betyr jo ikke at han kommer til å gjøre noe med det eller liker deg noe mindre for det. 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 I ditt tilfelle er nok sjalusien velbegrunnet.... Slik du forklarer det, er fyren åpenbart tiltrukket av denne jenta. Men det betyr jo ikke at han kommer til å gjøre noe med det eller liker deg noe mindre for det. Jeg vet jo at mannen min finner tusenvis av andre damer enn meg tiltrekkende, men det er så vanskelig å "takle" når det blir så opp i dagen... :-/ Og mest av alt sårt når han ALDRI kaller meg vakker, bare alt annet: nydelig, søt, skjønn..Jeg vet han bruker ordet vakker ofte, og tenker at han ikke synes jeg er vakker. Hva da..? Anonymous poster hash: 5d491...53c 1
Lettpåtå Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Du har to valg. 1. Konfronter ham og si at dette er uakseptabelt. 2. Si ingenting og lid i stillhet. 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Du har to valg. 1. Konfronter ham og si at dette er uakseptabelt. 2. Si ingenting og lid i stillhet. Det er nesten litt sånn pinlig: "du kjære, synes ikke du jeg er vakker siden du aldri sier det til meg men bare til andre damer..."? Anonymous poster hash: 5d491...53c 4
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Det er nesten litt sånn pinlig: "du kjære, synes ikke du jeg er vakker siden du aldri sier det til meg men bare til andre damer..."? Anonymous poster hash: 5d491...53c Hm. Kanskje han svarer at vakker betyr det samme som du nevnte at han sier til deg; "nydelig, søt, skjønn", og at han ikke skjønner problemet?
TheHairyToothfairy Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Det er da faen meg forskjell på å synes at en kvinne er vakker til det å ville besudle kroppen hennes og/eller inngå forhold med vedkoommende. 6
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Det er nesten litt sånn pinlig: "du kjære, synes ikke du jeg er vakker siden du aldri sier det til meg men bare til andre damer..."? Anonymous poster hash: 5d491...53c Jeg forstår deg godt. Jeg har ikke noe godt forslag til hvordan du kunne tatt det opp med han. Jeg synes at det er dårlig gjort av noen som er i forhold å flørte med andre og gi komplimenter for deres utseende.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #9 Skrevet 22. august 2013 Det er da faen meg forskjell på å synes at en kvinne er vakker til det å ville besudle kroppen hennes og/eller inngå forhold med vedkoommende. Jo. Men hva er poenget med å være opptatt av å si "du er vakker" til bekjente av det andre kjønn, når man er i fast forhold?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 Jeg tror de fleste mannfolk med vett i skolten ikke velger å skrive sånne kommentarer når de er i et fast forhold, herregud. Anonymous poster hash: b1278...75e 20
TheHairyToothfairy Skrevet 22. august 2013 #11 Skrevet 22. august 2013 Jo. Men hva er poenget med å være opptatt av å si "du er vakker" til bekjente av det andre kjønn, når man er i fast forhold? Jeg gjør da det en og annen gang. Noen ganger er det fordi den jeg sier det til er en god venn som fortjener høre det. Noen ganger kanskje vedkommende trenger høre det. En og annen gang så kan det til og med være slik at jenta på bildet rett og slett er fantastisk vakker, og det nest peneste jeg har sett hele den dagen - og da er det litt ok å sette ord på det. Det er kanskje litt sært, men jeg liker ikke helt å snoke i andres bilder uten å sette spor på at jeg er takknemlig for at mine venner deler disse bildene med meg. Det at de legger dem ut er vel årsak nok til at de gjerne vil ha litt respons på dem. Da kan man, om man koker det ned, kalle det for høflighet. 3
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #12 Skrevet 22. august 2013 Jeg tror de fleste mannfolk med vett i skolten ikke velger å skrive sånne kommentarer når de er i et fast forhold, herregud. Anonymous poster hash: b1278...75e Fler enn vi tror gjør det kanskje? Med tanke på hvor mange (både menn og kvinner) som er utroe, og hvor mange som skiller seg/går fra partneren fordi de har forelsket seg i en annen, bør vi tenke over at dette begynner med noe. Dette "noe" kan nettopp være "uskyldig" flørting, kommentarer for utseende o.l.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #13 Skrevet 22. august 2013 Hm. Kanskje han svarer at vakker betyr det samme som du nevnte at han sier til deg; "nydelig, søt, skjønn", og at han ikke skjønner problemet? Ts her: jeg vet at han skiller mellom vakker og skjønn..mao; jeg vet at jeg "bare" er skjønn..Anonymous poster hash: 5d491...53c
TheHairyToothfairy Skrevet 22. august 2013 #14 Skrevet 22. august 2013 Fler enn vi tror gjør det kanskje? Med tanke på hvor mange (både menn og kvinner) som er utroe, og hvor mange som skiller seg/går fra partneren fordi de har forelsket seg i en annen, bør vi tenke over at dette begynner med noe. Dette "noe" kan nettopp være "uskyldig" flørting, kommentarer for utseende o.l. Hvis du skal begynne begrunne dette som årsak til at folk er utro... ...så tror jeg mer på at det skjer fordi partneren er et sjalu og mistroisk troll som ikke lar ham eller henne ha kontakt med andre mennesker av motsatt kjønn. hva man da gjør om partneren er bifil, er jo litt morsomt å tenke på. 1
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #15 Skrevet 22. august 2013 Ts her: jeg vet at han skiller mellom vakker og skjønn..mao; jeg vet at jeg "bare" er skjønn..Anonymous poster hash: 5d491...53c Vil det si du er sikker på at vakker betyr penere enn skjønn for han? I så fall er det dårlig gjort av han!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #16 Skrevet 22. august 2013 Vil det si du er sikker på at vakker betyr penere enn skjønn for han? I så fall er det dårlig gjort av han! Vakker er "klassisk" vakker i hans begrepsverden..så ja, vakker er penere enn skjønn :-/ OG for all del, jeg ser med det blotte øye at dette er en penere dame enn meg. Anonymous poster hash: 5d491...53c
hjärterdam Skrevet 22. august 2013 #17 Skrevet 22. august 2013 Blir ikke sjalu. Jeg kan synes at andre menn er kjekke også, så da har jeg forståelse for at han kan synes at andre kvinner er vakre. Hadde det blitt slik at han sa det kun til dem og aldri sa det til meg hadde det nok vært sårt, det kan jeg lett innrømme. Det er som noen her nevner slik at noen ganger så er det faktisk slik at man vet at noen trenger eller fortjener å høre akkurat de ordene, skal man da la være bare fordi partneren vil ta det ille opp, virkelig? Du sier også at han kaller deg skjønn. Nå har jo folk ulike begrepsoppfatninger, men jeg vil heller bli kalt skjønn eller lignende enn vakker, da skjønn for meg henspeiler både på utseende og personlighet. 1
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #18 Skrevet 22. august 2013 Hvis du skal begynne begrunne dette som årsak til at folk er utro... ...så tror jeg mer på at det skjer fordi partneren er et sjalu og mistroisk troll som ikke lar ham eller henne ha kontakt med andre mennesker av motsatt kjønn. hva man da gjør om partneren er bifil, er jo litt morsomt å tenke på. Nei, ikke årsak til at folk er utro, men at mange som er ute etter å være utro eller å finne en ny partner må jo begynne et sted, og da er det vel naturlig å flørte med andre og/eller kommentere at de er vakker.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #19 Skrevet 22. august 2013 Blir ikke sjalu. Jeg kan synes at andre menn er kjekke også, så da har jeg forståelse for at han kan synes at andre kvinner er vakre. Hadde det blitt slik at han sa det kun til dem og aldri sa det til meg hadde det nok vært sårt, det kan jeg lett innrømme. Det er som noen her nevner slik at noen ganger så er det faktisk slik at man vet at noen trenger eller fortjener å høre akkurat de ordene, skal man da la være bare fordi partneren vil ta det ille opp, virkelig? Du sier også at han kaller deg skjønn. Nå har jo folk ulike begrepsoppfatninger, men jeg vil heller bli kalt skjønn eller lignende enn vakker, da skjønn for meg henspeiler både på utseende og personlighet. Ts her: men nå er det slik at han opphøyer andre damer utseendemessig i forhold til meg, bruker andre superlativer på andre enn meg=synes de "står høyere i kurs" enn sin egen kjæreste.. Anonymous poster hash: 5d491...53c 3
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #20 Skrevet 22. august 2013 Hvis du skal begynne begrunne dette som årsak til at folk er utro... ...så tror jeg mer på at det skjer fordi partneren er et sjalu og mistroisk troll som ikke lar ham eller henne ha kontakt med andre mennesker av motsatt kjønn. hva man da gjør om partneren er bifil, er jo litt morsomt å tenke på. Mener du at det er de bedrattes skyld at de blir bedratt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå