Gå til innhold

Kondomer - anvendelig prevensjonsmiddel?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Det sies ofte at kondomer er et så enkelt og anvendelig prevensjonsmiddel.

En ting er jo at det er best uten(i forhold til følelse etc).

Men en ting som har vært problematisk for meg er at de oppleves som så ekstremt trange. Ser ikke på meg selv som noe voldsomt velutstyrt, men å få dradd kondom over penis er rett og slett vanskelig - jeg (eller kjæresten) må dra og hale og fikle så mye at jeg er på grensen til å miste ereksjonen.

Andre som opplever kondom som et særs "vanskelig" prevensjonsmiddel, spesielt i forhold til selve påføringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har hørt om det, men det er ikke noe som finnes i vanlige butikker.

Som sagt er jeg ikke voldsomt velutstyrt heller - så det må jo være mange andre som sliter med samme problem? Eller er det bare meg og kjæresten som er ekstremt klønete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Jeg synes kondom fungerer veldig bra. Trygt og sånt. Kondomene skal jo være trange da. Øve mer kanskje :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg synes kondom fungerer veldig bra. Trygt og sånt. Kondomene skal jo være trange da. Øve mer kanskje :wink:

Det er jo fint at det er trygt og sånt. Skjønner også at de skal være trange, men det får jo være grenser. Opplever spesielt denne "rullen" nederst som problematisk - den er jo mindre tøyelig enn de utrullede gummien.

Får øver mer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 2

Prøv noen som heter Safe Play som du får kjøpt på Apoteket de har vi god erfaring med etter å ha hatt samme problem som dere.

Hvis du går inn på kondomeriet.no står det størrelsen på de ulike kondomene lengde og diameter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle kondom leverandører har ett merke som er litt større...

RFSU har Okeido kondomet... Durex har Comfort kondomet, World's best har Beauty kondomet osv.....

De fleste steder som selger kondomer har minst ett av disse merkene (bensinstasjoner, nettbutikker, matbutikker, kondom automater osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest23

Jeg har det motsatte problemet, alle kondomer jeg har prøvd er alt for store. De føles som søppelsekker og sitter ikke i det hele tatt. Jeg har kanskje litt mindre penis enn normal, den er 10 cm og ganske tynn.

Men hvorfor finnes det ikke kondomer som passer for folk som ikke har standard-utstyr?

Kjipt å ha med en dame hjem og ikke ha noen passende prevansjon..

( Og jeg har med mye damer hjem )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjelder om du søker ett mindre kondom... mamba kondomet fra RFSU er litt mindre.... Micro fra worlds best er litt mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...