Gå til innhold

Kaker til dåp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal snart ha dåp her, blir 20 stk og trenger råd om antall og hvilke kaker. Vi skal bestille dåpskake, ellers skal vi lage alt selv. Kakene bør være enkle å lage, har mye som skal ordnes på kort tid og har et lite kjøkken. Tenker sjokoladekake, bløtkake... Hva mer?

Anonymous poster hash: bce31...b9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok at ostekake og "verdens beste" nok er obligatorisk...og kanskje en Suksessterte i tillegg.... :)

• Liker 1
Skrevet

Ingenting er obligatorisk....

Men bløtekake/marispankake, sjokoladekake/oreokake (litt tidkrevende), ostekake, noe gjærbakst/vafler for de som ikke er så glad i altfor søtt, cupcakes/muffins, gulrotkake og pavlova er ofte populært.

Man regner vel ca. 6-8 personer per kake, så egentlig trenger man ikke mer enn 3 kaker med 20 gjester, men for at alle skal få noe de liker kan man jo heller lage 4-5 litt mindre kaker.

Anonymous poster hash: 17fa3...5eb
Gjest Funky Punk
Skrevet

Marsipankake med navn og dato (eller lignende)

En langpanne med sjokoladekake

En ostekake

Også kan du bake noen boller og kanelboller. Disse kan jo fryses ned og tas opp om morgenen

Skrevet

Har du noen som kan hjelpe deg, så du slipper å bake alle kakene selv? Her i slekta er det i hvert fall helt vanlig at en bidrar med en kake når det er slike anledninger :)

Vi pleier å ha ca 4 kaker i selskap på samme størrelse + fruktsalat med krem. Godt med noe litt friskt også, bruker en blanding av hermetisk og frisk frukt så går ganske fort :)

Enig med en over her - verdens beste og ostekake er vel nesten obligatorisk, også en god sjokoladekake :) Hva slags kake er dåpskaken dere har bestilt? Om det er marsipankake så trengs egentlig ikke bløtkake i tillegg synes jeg.

Anonymous poster hash: 5db8d...f05
Skrevet

Bruker en oppskrift på ostekake uten steking, så lettvint! :) Frisk og god kake som det sjelden blir rester av - http://www.matoppskrifter123.no/ostekake-2/

Pynter med sånne gule physalis eller blåbær :)

Skrevet

Tror nok at ostekake og "verdens beste" nok er obligatorisk...og kanskje en Suksessterte i tillegg.... :)

De tre store er et muste!!!

Skrevet

Vi hadde ostekake, bringebærkake, bløtkake, pavlova, suksessterte, marsipankake, cake pops, franske makroner, cupcakes, brownies, gulrotkake, kransekake, selve dåpskaka som var sjokoladekake med melkesjokoladefyll. Vi var 34 gjester pluss meg og samboer. Det ble ALT for mye, og ville nok droppet halvparten.

Skrevet

Har du noen som kan hjelpe deg, så du slipper å bake alle kakene selv? Her i slekta er det i hvert fall helt vanlig at en bidrar med en kake når det er slike anledninger :)

Vi pleier å ha ca 4 kaker i selskap på samme størrelse + fruktsalat med krem. Godt med noe litt friskt også, bruker en blanding av hermetisk og frisk frukt så går ganske fort :)

Enig med en over her - verdens beste og ostekake er vel nesten obligatorisk, også en god sjokoladekake :) Hva slags kake er dåpskaken dere har bestilt? Om det er marsipankake så trengs egentlig ikke bløtkake i tillegg synes jeg.

Jeg har min mor til å hjelpe meg, ellers har vi ikke familie i nærheten. Dåpskaken er en sjokolade/mokka kake med sukkerpasta (??), tror jeg <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Dermed blir det enten bløtkake eller marsipankake i tillegg. Ostekake står på listen, sammen med sjokoladekake i langpanne. Vurderer verdens beste, men innbiller meg at den er tidkrevende? Ellers kanskje pavlova, suksessterte og muffins.. Vi er glade i kaker :)

Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor alle er så glade i "Verdens best" / "Kvæfjordkake".. Smaker jo ikke noe godt! Oppskrytt!

Anonymous poster hash: 17fa3...5eb
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har min mor til å hjelpe meg, ellers har vi ikke familie i nærheten. Dåpskaken er en sjokolade/mokka kake med sukkerpasta (??), tror jeg :) Dermed blir det enten bløtkake eller marsipankake i tillegg. Ostekake står på listen, sammen med sjokoladekake i langpanne. Vurderer verdens beste, men innbiller meg at den er tidkrevende? Ellers kanskje pavlova, suksessterte og muffins.. Vi er glade i kaker :)

Å den kjøpekaka hørtes farlig god ut da! Godt du har litt hjelp i hvert fall :)

Verdens beste er litt jobb ja, med marengs og steking og sånn. Vet ikke hvordan du stiller deg til litt juksing....? ;) I hvert fall pleier jeg å kjøpe en litt bedre sukkerbunn og pynte til bløtkake (med vaniljekrem og blåbær) når det er sånne festdager med mye som skal gjøres :)

Og hva med firkløverkake? :) Har jeg dårlig tid lager jeg gjerne heller den enn suksessterte.

Skrevet

Det holde i massevis med 3 kaker på tjue mennesker med mindre alle gjestene kan kvalifisere seg som deltakere på Biggest Loser eller noe sånt.

Anonymous poster hash: aa4b8...510
Skrevet

Gulrotkake med tykt lag med fyll :) det er nam!!

Holder sikkert med 3 kaker. Men hva med noe annet slags snacks?

Konfekt, kjeks, twist?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...