tanitha Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Det tar virkelig på et mammahjerte som må gå fra en gråtende liten gutt på SFO om morgenen! Sønnen min har alltid vært en forsiktig og følsom type som ikke tør å ta kontakt med de han ikke kjenner. Så overgang til skole med nye barn og voksne er vanskelig for han, særlig øyeblikket når vi leverer han om morgenen. Det er vondt, men jeg prøver å tenke på at dette går over når han blir bedre kjent. Og at det ikke virker som om han sliter gjennom skoledagen, det er bare disse øyeblikkene ved levering han synes er leit. Noen som har vært gjennom det samme som har noen tips for å gjøre det bedre? :-)
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Minimer dullingen. Vet det er tøft men du er nødt til å innse at han må lære seg sosialisering og at det å møte andre mennesker ikke er skummelt. Hvis ikke så blir han utrygg til langt oppover klassetrinnene. Fokuser på det positive med skole/SFO. Anonymous poster hash: 45117...185
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Uff, jeg kjenner meg veldig iogjen. Jeg syntes jo selvfølgelig selv at det var helt grusom å gå fra dem (begge mine var sånn), og det signaliserte jeg ganske sikkert med kroppsspråket mitt også, og det er i hvert fall ikke bra. Kjenner han mange i klasse/på SFO fra før, eller kjenner du foreldrene? Er det noen han liker godt/leker mest med? Jeg tror jeg ville tatt mye initiativ til å ta med klassekamerater hjem etter endt dag, slik at han får hjelp til å bli enda bedre kjent. Når han blir bedre kjent/tryggere, kan han være med andre hjem. Da vil han etter hvert ikke føle seg så hjelpeløs, utrygg og alene når han leveres om morgenen. Det er så viktig å få slike sjenerte, forsiktige barn igang med selvstendiggjøring. Hvis man bare beskytter dem og forstår dem blir de værende slik, og problemene kan vokse seg store. Jeg snakker av erfaring som du ikke vil ha. Anonymous poster hash: 548d6...b60 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Enig med AB over. Jeg ville også prøvd å observere litt neste gang jeg henter, om det er en annen gutt som kunne blitt en potensiell kompis. Evt spurt lærerne om det er noen han kan sosialiseres med. Og så prøvd å spleise. Det å ha en kompis på skolen betyr ALT. Anonymous poster hash: 74b6d...89b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå