Gjest Maman Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Vi døpte første barnet vårt, fordi det var forventet av besteforeldre og ikke minst oldeforeldre. Jeg likte det ikke, og vi er ikke kristne. Er gravid med nr 2 nå, og har blitt mer motstandsdyktig mot besteforeldremas;) jeg vil mye heller ha navnefest. Men- blir ikke det litt rart å døpe den første og ha navnefest for den andre? Måå jeg døpe begge barna? :/
Silfen Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Nei, det må du ikke. Til sammenligning så hadde jeg navnefest for de to eldste, før jeg kom til den konklusjon at det er jo bare tull og herming etter dåpen. Så Mini er ikke navnet. 1
Armitage Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Jeg synes ikke det er rart. Jeg er også døpt av samme grunn som din, men mine søsken er ikke det.
Amens Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Bestemor ville ikke døpe sine 3 barn, men gav etter når det gjaldt de to eldste. Yngstemann ble ikke døpt.
Gjest Naria Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 (endret) Broren min er døpt, jeg er ikke. Synes ikke det er noe rart og det har jo ingen praktisk betydning for noen av oss. Endret 22. august 2013 av Naria
hjärterdam Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Både min og mannens første er døpt, mens våre felles barn kommer ikke til å bli det. Ser ikke noe rart med det, så lenge man velger det som føles greit for seg som foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå