Gå til innhold

Jeg var ikke invitert, møtte de likevel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk i et turområde som er i nærheten av her jeg bor, og møtte tilfeldigvis på en gjeng venner ... de skulle grille og kose seg lørdagskvelden.

Jeg var ikke invitert, og visste ikke noe om dette. Da jeg møtte de var det ingen som inviterte meg heller ..

Vel, jeg følte meg dum da jeg møtte de, og fullførte ikke turen, da jeg måtte ha gått med denne vennegjengen ... Vennegjengen bare smilte og lo - de lo det vel bort, tenker jeg?

Fy, som jeg gråt den kvelden ... hadde det så tungt i hjertet, og kunne ikke skjønne hvorfor de ikke inviterte meg.

Anonymous poster hash: 9fb9e...51b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du ikke er MED i gjengen ?

Kanskje du bør finne andre venner? Med flere fellesinteresser..?

Anonymous poster hash: a8fb0...90b
  • Liker 2
Skrevet

Velkommen i klubben!!

Min venner har gått på kino og på byen 2-3 ganger uten meg, og så har de skrytt på FB hvor gøy de har hatt det!
Skjer det igjen så legger jeg ikke 5 pinner i kryss for å revurdere vennskapene!

• Liker 3
Skrevet

Så leit! Det gjør vondt å bli utelatt når gjengen samles :( Er det noen i gjengen du har ekstra god kontakt med, og kan spørre om hvorfor du ikke ble invitert?

• Liker 3
Skrevet

Off, så trist. Kjenner meg igjen, det er lite som gjør mer vondt enn å føle seg utestengt 😞

Etter en del ganger når jeg har opplevd det så har jeg valgt å satse på andre venner som viser interesse for meg og inviterer meg. Vennskapene går selvsagt begge veier, det er viktig at du også tar initiativ og inviterer med å finne på noe.

Har du spurt noen av de hvorfor du ikke var invitert?

Anonymous poster hash: f38e8...eda

Skrevet

Når man er såpass voksen bør man ikke ha behovet for å ha venner, og spesielt ikke grine seg over at man ikke blir invitert. Det er småting mennesker bruker tid og krefter på, når det finnes så mye annet vondt i verden. Vær din egen beste venn, og voks opp!

Anonymous poster hash: 2053f...817
  • Liker 1
Skrevet

Har du gjort noe spesielt som kan gjøre at du ikke ble invitert?

Har du snakket dårlig om noen av dem til de andre, har du gjort noe man ikke bør gjøre som skulle tilsi at de ikke inviterte deg?

det er normalt sett en grunn til at noe slikt skulle skje, så først prøv med litt selvransakelse..av spørsmål "har jeg gjort noe spesielt som skulle tilsi at jeg ikke er en del av gjengen?"....

Anonymous poster hash: 52514...c8d
Skrevet

Har også opplevd noe tilsvarende. Det føles helt forjævlig! Og vil bare si: det er IKKE noe galt med deg, TS! Det er DE som er dårlige venner som ikke inkluderer deg. Det kan selvsagt være at det hele er veldig spontant og tilfeldig, og at de derfor ikke kom på å kontakte deg, men når de da treffer deg er det rart at de ikke inviterer deg med! Kan ikke skjønne hvorfor voksne mennesker holder på sånn!!

Hvis det er noen i gjengen du er nærmere, kan du spørre om hvorfor du ikke ble invitert. Det kan være at det er en misforståelse mellom dere, at de tror du har gjort eller sagt noe. Uansett så er det lurt å finne ut av det, så dere enten kan bli venner igjen, eller at du kutter dem ut hvis de ikke er noe å samle på.

Anonymous poster hash: 0a545...271
  • Liker 3
Skrevet

Når man er såpass voksen bør man ikke ha behovet for å ha venner, og spesielt ikke grine seg over at man ikke blir invitert. Det er småting mennesker bruker tid og krefter på, når det finnes så mye annet vondt i verden. Vær din egen beste venn, og voks opp!

WTF?

Venner trenger man uansett alder! Dog så bør man i voksen alder komme seg vekk fra venner som gir negativitet.

• Liker 17
Skrevet

Har også opplevd noe tilsvarende. Det føles helt forjævlig! Og vil bare si: det er IKKE noe galt med deg, TS! Det er DE som er dårlige venner som ikke inkluderer deg. Det kan selvsagt være at det hele er veldig spontant og tilfeldig, og at de derfor ikke kom på å kontakte deg, men når de da treffer deg er det rart at de ikke inviterer deg med! Kan ikke skjønne hvorfor voksne mennesker holder på sånn!!

Hvis det er noen i gjengen du er nærmere, kan du spørre om hvorfor du ikke ble invitert. Det kan være at det er en misforståelse mellom dere, at de tror du har gjort eller sagt noe. Uansett så er det lurt å finne ut av det, så dere enten kan bli venner igjen, eller at du kutter dem ut hvis de ikke er noe å samle på.

Det er det vel ingen automatikk i? De fleste voksne mennesker som utelukker et annet voksent menneske gjør det fordi vedkommende på et eller annet vis bringer med seg dårlig stemning. Vedkommende trenger ikke vite om at de (feks) klager for mye, snakker altfor høyt om seg selv, lukter ille, er gniten ++

Det er ok å si slikt til et barn (de trenger jo selvtillitsboosten) men voksne har godt av å høre at, jo, som oftest er det noe ved deg som gjør at dere ikke lengre er venner. Kanskje så enkelt som at dere ikke har noe til felles, kanskje så vanskelig som at du oppfører seg feil i sosiale settinger.

Uansett bør det være rom i en vennegjeng til at ikke alle skal inviteres, alltid. Om det blir drama bare fordi en akkurat i dag ikke orket henge med person x så blir det jo ikke annet enn drama?

Det slår meg også som litt underlig at ts ikke gikk ut fra at de var mange nok, ikke hadde mer mat, det bare passet seg slik, og en bråte andre grunner, men i stedet går rett på antagelsen om at h*n ikke er velkommen. Vil tro ts derfor har vært uvelkommen også tidligere?

Anonymous poster hash: 24c3b...5f2

Skrevet

Det er det vel ingen automatikk i? De fleste voksne mennesker som utelukker et annet voksent menneske gjør det fordi vedkommende på et eller annet vis bringer med seg dårlig stemning. Vedkommende trenger ikke vite om at de (feks) klager for mye, snakker altfor høyt om seg selv, lukter ille, er gniten ++

Det er ok å si slikt til et barn (de trenger jo selvtillitsboosten) men voksne har godt av å høre at, jo, som oftest er det noe ved deg som gjør at dere ikke lengre er venner. Kanskje så enkelt som at dere ikke har noe til felles, kanskje så vanskelig som at du oppfører seg feil i sosiale settinger.

Uansett bør det være rom i en vennegjeng til at ikke alle skal inviteres, alltid. Om det blir drama bare fordi en akkurat i dag ikke orket henge med person x så blir det jo ikke annet enn drama?

Det slår meg også som litt underlig at ts ikke gikk ut fra at de var mange nok, ikke hadde mer mat, det bare passet seg slik, og en bråte andre grunner, men i stedet går rett på antagelsen om at h*n ikke er velkommen. Vil tro ts derfor har vært uvelkommen også tidligere?

Anonymous poster hash: 24c3b...5f2

Selvfølgelig finnes det unntak, men ofte kan det være at èn eller flere i gruppen har noe i mot den ene personen, pga misunnelse feks, og som klarer å snu de andre mot den personen. Det skjedde meg, og jeg trodde automatisk at det måtte være meg det var noe galt med, for de virket jo så hyggelige alle sammen. Og jeg verken lukter rart, oppfører meg rart eller snakker for mye/for lite. Jeg er igrunn ganske gjennomsnittlig, og er snill og vennlig mot alle rundt meg.

Den personen som tydeligvis hadde noe i mot meg var vandt til å være superpopulær og midtpunktet. Jeg var like hyggelig mot henne som mot andre, så mulig det var derfor hun ikke likte meg.

Uansett hva grunnen er, det er skikkelig dårlig gjort å ikke si i fra til personen om de ikke liker han/henne, spesielt når han/hun anser dem som venner. Og i TS sitt tilfelle, virker det som om de har vært en stor gjeng alle sammen, og så blir hun plutselig fryst ut.

Skrevet

Regner med at du troller, men det er faktisk omvendt. Som voksen bør man forstå at man skal la alle få være med. Nei, man kan ikke være bestevenn med alle, men på ting som grilling i en park så koster det minimialt å la andre få være med. Pleier selv å legge ut melding på facebook og si at det bare er å slenge seg på når jeg arrangerer noe.

Anonymous poster hash: 92296...6f1

• Liker 3
Skrevet

Uansett hva grunnen er, det er skikkelig dårlig gjort å ikke si i fra til personen om de ikke liker han/henne, spesielt når han/hun anser dem som venner. Og i TS sitt tilfelle, virker det som om de har vært en stor gjeng alle sammen, og så blir hun plutselig fryst ut.

dette er jeg veldig enig i. om man bare er to eller tre, så er det en ting. men om man er en stor gjeng som pleier å henge sammen så blir det veldig rart, og veldig tydelig når man ikke inviterer en.

• Liker 2
Skrevet

Jepp join the club! En veldig hod venninne av meg hadde bursdag vi har feiret de siste 7 årene sammen. Så ringer jeg en god venn av meg og lurer på hvor han er og om han vill finne på noe. Nei haner på bursdags festen til venninnen min. Så lurte han på hvorfor jeg ikke var deg nei jeg ble ikke invitert! Så snakket jeg med han dagen etter hvor han fortalte meg at dette var avtalt lenge for lenge siden, menat han hadde spurt hun vvenninna om han skulle invitere meg. Hvor på hun sa at nei da hun fikser invitasjonen og at han ikke trengte å bekymre seg! Dette var altså en av mine beste venner! !! La oss si det sånn jeg ble veldig lei meg og kommer nokk ikke til å være venn med hun så veldig mye frem i tia

Skrevet

Jepp join the club! En veldig hod venninne av meg hadde bursdag vi har feiret de siste 7 årene sammen. Så ringer jeg en god venn av meg og lurer på hvor han er og om han vill finne på noe. Nei haner på bursdags festen til venninnen min. Så lurte han på hvorfor jeg ikke var deg nei jeg ble ikke invitert! Så snakket jeg med han dagen etter hvor han fortalte meg at dette var avtalt lenge for lenge siden, menat han hadde spurt hun vvenninna om han skulle invitere meg. Hvor på hun sa at nei da hun fikser invitasjonen og at han ikke trengte å bekymre seg! Dette var altså en av mine beste venner! !! La oss si det sånn jeg ble veldig lei meg og kommer nokk ikke til å være venn med hun så veldig mye frem i tia

Her ville jeg blitt steike frekk tilbake og sagt til henne at jeg hadde planglagt jævla bra gave til henne (noe du vet hun ønsker seg), men siden invitasjonen lot vente på seg så brukte du pengene på deg selv. Deretter hadde jeg bare slettet henne fra FB.

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger jeg med noen venner, andre ganger med andre venner. Om jeg skulle invitere alle vennene mine hver gang jeg ønsker å finne på noe tviler jeg på at jeg hadde hatt mange venner igjen.

Skrevet

Noen ganger jeg med noen venner, andre ganger med andre venner. Om jeg skulle invitere alle vennene mine hver gang jeg ønsker å finne på noe tviler jeg på at jeg hadde hatt mange venner igjen.

Det er jo veldig anderledes enn om hele gjengen din var samlet. Untatt deg. La oss si 15 stk. Gode venner som pleier å finne på ting sammen. Så samles 14 av disse seg til grilling i parken, uten å invitere den siste, deg. Du skjønner vel at det oppfattes anderledes enn om du velger å være sammen med gjeng 1 eller gjeng 2?

TS: jeg tror jeg ville ha prøvd å snakke med en av de i gjengen du er nærmest og forklare at du ble veldig lei deg når du ble fryst ut på den måten.

Anonymous poster hash: 95b2c...14e

• Liker 2
Skrevet

Ja, men venner er noe som alle kan ha godt av. At man er voksen og må være selvstendig er ingen grunn til og ikke ønske seg noen som man kan være med på fritiden og dykre sine interesser med.

Anonymous poster hash: 1ca7f...359

Skrevet

Jeg tenker dette kommer litt an på hva slags vennegjeng dette er jeg faktisk.

Er dere en helt fast gjeng med x anntall personer, som alltid er med alle sammen, og du var den eneste som ikke var med denne gangen, er jeg enig i at det er litt rart.

Men mange vennegjenger(jeg har i alle fall opp til flere slike), er litt mer løselige - noen er med en gang, andre med en annen gang. Ikke alle blir invitert til alt alltid - det kan være plass, aktivitet eller ren og skjær glemsel.
Du skriver jo også "en gjeng venner", fremstår ikke som så kompakt og fast.

Jeg skjønner veldig veldig godt hvordan du har det altså. Men kan det foreksempel tenkes at den var noen du ikke hadde like mye kontakt med som inviterte? Eller det kan være en forglemmelse?

Sikkert også mange naturlige forklaringer, uten at noen har noe imot deg eller at det ligger noe mer bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...