Magic Mike Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Hei. Er du en av de som ikke leser bibelen, men kaller seg kristen? Tror at Gud tilgir deg for alt, so we might aswell just rob a bank? Uansett, du som er kristen, du tror sikkert på treenigheten. Er det noe du selv har funnet ut eller bare blitt fortalt?... På tide å være kristisk, se sannheten. Ikke for min skyld, men for din egen. Her har du spørsmål om Kristendommen. Ta det i rekkefølge. I følge bibelen er Gud både faderen (skaperen), Jesus og Den hellige ånd. Er Jesus Gud? - Så hvis Jesus er Gud, er ikke det en motsigelse av det som faktisk står i bibelen?Jeg henviser til tekster fra bibelen: I. Hans røst har dere aldri hørt, hans skikkelse har dere aldri sett. (Johannes’ evangelium 5:37) II. Han som intet menneske har sett og ingen kan se. (Paulus’ første brev til Timoteus 6:16) III. Du kan ikke få se mitt ansikt, sa han, for det menneske som ser meg, kan ikke leve.(Andre Mosebok 33:20) Jeg spør igjen. Er Jesus Gud? “Jeg er Herren, det er ingen annen. Jeg har ikke talt i det skjulte. Jeg, Herren, taler rettferdig, forkynner det som rett er” (Jesaia 45:18-19) Så hva er sannheten? Er Gud en eller er han 3? Du tror fortsatt Gud er Faderen, Jesus og Den Hellige Ånd? Jeg vil at du skal lese grundig, kritisk og med åpen sinn, de følgene versene: Fra det Gamle testamentet: Hør, Israel! Herren er vår Gud, Herren er én. (femte mosebok 6:4) Er det ikke én som har skapt henne både med legeme og ånd? (Malaki 2:15) Men dere er mine vitner, sier Herren, og min tjener som jeg har utvalgt, for at dere skal kjenne meg og tro på meg og innse at jeg er Gud. Før meg er ingen Gud blitt til, og etter meg skal ingen komme. Jeg, ja JEG alene, er Herren, foruten meg er det ingen frelser. (Jesaia 43:10-11) Jeg er den første, og jeg er den siste, foruten meg er det ingen Gud. (Jesaia 44:6) Det fins ingen Gud foruten meg, ingen annen rettferdig og frelsende Gud. Ven deg til meg og bli frelst… Hvert kne skal bøye seg for meg.. (Jesaia 45:21-23) Fra det Nye testamentet: Det om en mann til ham og spurte: “Mester, hva godt skal jeg gjøre for å få evig liv?” Men Jesus sa til ham: “Hvorfor spør du meg om det gode? Én er den gode. (Matteus’ evangelium 19:16-17) Og dette er det evige liv, at de skjenner deg, den eneste sanne Gud, og ham du har sendt, Jesus Kristus. (Johannes’ evangelium 17:3) Herren din Gud skal du tilbe, og ham alene skal du tjene. (Matteus’ evangelium 4:10) For Gud er én og én mllommann er det mellom Gud og mennesker, mennesker Kristus Jesus. (Paulus’ første brev til Timoteus 2:5) Jeg vet ikke hva du tenker nå, men teksten sier tydelig ifra at det bare er ÉN Gud, ikke sant? Men bibelen sier fortsatt at Jesus er Guds sønn og at han er Gud, ikke sant? Er det ikke rart, han er både sin egen sønn og faren? La meg henvise til historiske tekster. Da Jesus ble forhørt av Det høye råd, jødenes øverste myndighet, prøvde rådet å finne anklager mot Jesus som kunne føre til dødsdom, og øverstepresten spurte rett frem. “Er du Messias, Den høylovedes Sønn?” Jesus bekreftet dette og sa “Og dere skal få se menneskesønnen sitte ved Kraftens høyre hånd og komme med himmelens skyer” (Tro og Tanke vg.3 s. 172 “jesu død og oppstandelse”) - Nedover finner du personlige tanker: Kan vi være enige om at “kraftens høyre hånd” er Gud? I så fall: - Hvordan kan Jesus, som er Gud, sitte ved sin egen høyre side? Fordi han er sønnen til Gud og ikke Gud? – Men Bibelen sier jo at Jesus ER Gud!...altså inkarnasjon.. Men bestem deg da, Gud eller sønn? Uansett, bibelens sine tekster sier flere ganger at Gud bare er en. Altså er Jesus sønnen til Gud ikke selveste Gud. Slutte å si at Jesus er Gud kanskje?... i så fall, er det ikke mere treenighet. En liten tankevekker: Hvis Gud hadde vært Jesus, da blir det ikke å TRO på Gud, da vet man. Ikke sant? Jeg mener, de som var med Gud, disiplene f.eks. De vet da at Jesus er Gud, så de trenger ikke å TRO, de VET. Med andre ord. Det at de VET at Gud finnes i motsetning til oss andre, gjør det mye enklere for dem å komme til Paradis. Blir ikke det forskjellsbehandling mot oss andre, som må TRO helt ute av det blå? I SÅ FALL, det går imot det Kristendommen mener om at Gud elsker alle og behandler alle likt. Ok, over til siste spørsmål som jeg spør veldig mange. Bare for å være morsom. Øverst på norske kirker er det et kors – Det er fordi Jesus døde på et kors. Det i mine øyne symboliserer ikke akkurat noe bra noe, men samme det. Hva hvis Jesus døde i en elektrisk stol, hadde det vært deres symbol da?
Manolo Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Dette er hva jeg leser: Blah, blah, religion er tøys og tull, blah, blah 11
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Gud er i Jesus. Du har ikke noe bevis Anonymous poster hash: e8cfe...baa 1
Trymmir Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Dette er hva jeg leser: Blah, blah, religion er tøys og tull, blah, blah Hmm...stått opp på feil bein i dag? Selv mener jeg bibelen bare er ei stor eventyrbok, laget av noen som røyka litt for mye "krydder" sammen, hvor en sansynligvis fikk en hallusinasjon uten like og overbeviste de andre om at dette var en virkelig hendelse...og ut i fra det innbilte de andre lettlurte sjeler til å tro det samme og plutselig hadde de en feit jævel av ei bok Men ellers, mye motsigelser i religion generelt. Jeg TROR ikke på Gud, men kan ikke si jeg VET om han finnes eller ei heller...blir artig å se den dagen jeg legger på røret. Jesus fantes sikkert han, men i tilfelle tror jeg ikke han var noe mer enn en healer 4
Shirin Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Selvsagt er treenighten feil, mye i Bibelen er det, for kjernen i det profetene åpenbarte var at Gud den Opphøyde er bare én. Det er mange vers i Koranen om Jesus (fred være med han), og hvordan han (fred være med han) selv på den tiden bekymret seg for at hans folk skulle sette han (fred være med han) ved Guds side. Han (fvmh) sa at Gud er hans Herre, så ingen skal ta noen andre til guder enn Han. Men Bibelen har dessverre mange feil, dog ikke overraksende når det meste ble skrevet av folk som aldri fikk sjansen til å se profeten (fred være med ham) engang. Sannheten kan man derfor ikke finne der lenger, for man kan ikke uten kunnskap skille mellom det riktige og det gale. Flere ayat i Koranen og masse hadith er viet til historien om Jesus (fred være med han) og det utrolige han (fvmh) gjorde og fortalte om for Israels barn, hvis noen kristne er interresert :-) Det var dessuten tydelige menneskelige feil i Bibelen som gjorde at de fleste av de ex-kristne konvertittene fant sannhet i islam mashaAllah, her så de enda mer opp til (den sanne) Jesus (fvmh), i tillegg til de andre profetene (fvmda).
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Selvsagt er treenighten feil, mye i Bibelen er det, for kjernen i det profetene åpenbarte var at Gud den Opphøyde er bare én. Det er mange vers i Koranen om Jesus (fred være med han), og hvordan han (fred være med han) selv på den tiden bekymret seg for at hans folk skulle sette han (fred være med han) ved Guds side. Han (fvmh) sa at Gud er hans Herre, så ingen skal ta noen andre til guder enn Han. Men Bibelen har dessverre mange feil, dog ikke overraksende når det meste ble skrevet av folk som aldri fikk sjansen til å se profeten (fred være med ham) engang. Sannheten kan man derfor ikke finne der lenger, for man kan ikke uten kunnskap skille mellom det riktige og det gale. Flere ayat i Koranen og masse hadith er viet til historien om Jesus (fred være med han) og det utrolige han (fvmh) gjorde og fortalte om for Israels barn, hvis noen kristne er interresert :-) Det var dessuten tydelige menneskelige feil i Bibelen som gjorde at de fleste av de ex-kristne konvertittene fant sannhet i islam mashaAllah, her så de enda mer opp til (den sanne) Jesus (fvmh), i tillegg til de andre profetene (fvmda). Sier du "fred være med han" hver gang du nevner andre som har dødd? Hvis ikke synes jeg du er litt diskriminerende, altså Anonymous poster hash: 53046...060
Shirin Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 (endret) Sier du "fred være med han" hver gang du nevner andre som har dødd? Hvis ikke synes jeg du er litt diskriminerende, altsåAnonymous poster hash: 53046...060 Hei. Bare til profetene (fred være med dem), de fortjener den dypeste respekt og omtanke :-) Edit ... for andre døde sier vi vanligvis 'måtte Allah tilgi dem' eller liknende, men det trenger ikke profetene(fvmd) for de har allerede tjent sin Herre eksemplarisk. Endret 22. august 2013 av Shirin
Mann 42 Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Hei. Er du en av de som ikke leser bibelen, men kaller seg kristen? Tror at Gud tilgir deg for alt, so we might aswell just rob a bank? Uansett, du som er kristen, du tror sikkert på treenigheten. Er det noe du selv har funnet ut eller bare blitt fortalt?... På tide å være kristisk, se sannheten. Ikke for min skyld, men for din egen. Her har du spørsmål om Kristendommen. Ta det i rekkefølge. I følge bibelen er Gud både faderen (skaperen), Jesus og Den hellige ånd. Er Jesus Gud? - Så hvis Jesus er Gud, er ikke det en motsigelse av det som faktisk står i bibelen?Jeg henviser til tekster fra bibelen: I. Hans røst har dere aldri hørt, hans skikkelse har dere aldri sett. (Johannes’ evangelium 5:37) II. Han som intet menneske har sett og ingen kan se. (Paulus’ første brev til Timoteus 6:16) III. Du kan ikke få se mitt ansikt, sa han, for det menneske som ser meg, kan ikke leve.(Andre Mosebok 33:20) Jeg spør igjen. Er Jesus Gud? “Jeg er Herren, det er ingen annen. Jeg har ikke talt i det skjulte. Jeg, Herren, taler rettferdig, forkynner det som rett er” (Jesaia 45:18-19) Så hva er sannheten? Er Gud en eller er han 3? Du tror fortsatt Gud er Faderen, Jesus og Den Hellige Ånd? Jeg vil at du skal lese grundig, kritisk og med åpen sinn, de følgene versene: Fra det Gamle testamentet: Hør, Israel! Herren er vår Gud, Herren er én. (femte mosebok 6:4) Er det ikke én som har skapt henne både med legeme og ånd? (Malaki 2:15) Men dere er mine vitner, sier Herren, og min tjener som jeg har utvalgt, for at dere skal kjenne meg og tro på meg og innse at jeg er Gud. Før meg er ingen Gud blitt til, og etter meg skal ingen komme. Jeg, ja JEG alene, er Herren, foruten meg er det ingen frelser. (Jesaia 43:10-11) Jeg er den første, og jeg er den siste, foruten meg er det ingen Gud. (Jesaia 44:6) Det fins ingen Gud foruten meg, ingen annen rettferdig og frelsende Gud. Ven deg til meg og bli frelst… Hvert kne skal bøye seg for meg.. (Jesaia 45:21-23) Fra det Nye testamentet: Det om en mann til ham og spurte: “Mester, hva godt skal jeg gjøre for å få evig liv?” Men Jesus sa til ham: “Hvorfor spør du meg om det gode? Én er den gode. (Matteus’ evangelium 19:16-17) Og dette er det evige liv, at de skjenner deg, den eneste sanne Gud, og ham du har sendt, Jesus Kristus. (Johannes’ evangelium 17:3) Herren din Gud skal du tilbe, og ham alene skal du tjene. (Matteus’ evangelium 4:10) For Gud er én og én mllommann er det mellom Gud og mennesker, mennesker Kristus Jesus. (Paulus’ første brev til Timoteus 2:5) Jeg vet ikke hva du tenker nå, men teksten sier tydelig ifra at det bare er ÉN Gud, ikke sant? Men bibelen sier fortsatt at Jesus er Guds sønn og at han er Gud, ikke sant? Er det ikke rart, han er både sin egen sønn og faren? La meg henvise til historiske tekster. Da Jesus ble forhørt av Det høye råd, jødenes øverste myndighet, prøvde rådet å finne anklager mot Jesus som kunne føre til dødsdom, og øverstepresten spurte rett frem. “Er du Messias, Den høylovedes Sønn?” Jesus bekreftet dette og sa “Og dere skal få se menneskesønnen sitte ved Kraftens høyre hånd og komme med himmelens skyer” (Tro og Tanke vg.3 s. 172 “jesu død og oppstandelse”) - Nedover finner du personlige tanker: Kan vi være enige om at “kraftens høyre hånd” er Gud? I så fall: - Hvordan kan Jesus, som er Gud, sitte ved sin egen høyre side? Fordi han er sønnen til Gud og ikke Gud? – Men Bibelen sier jo at Jesus ER Gud!...altså inkarnasjon.. Men bestem deg da, Gud eller sønn? Uansett, bibelens sine tekster sier flere ganger at Gud bare er en. Altså er Jesus sønnen til Gud ikke selveste Gud. Slutte å si at Jesus er Gud kanskje?... i så fall, er det ikke mere treenighet. En liten tankevekker: Hvis Gud hadde vært Jesus, da blir det ikke å TRO på Gud, da vet man. Ikke sant? Jeg mener, de som var med Gud, disiplene f.eks. De vet da at Jesus er Gud, så de trenger ikke å TRO, de VET. Med andre ord. Det at de VET at Gud finnes i motsetning til oss andre, gjør det mye enklere for dem å komme til Paradis. Blir ikke det forskjellsbehandling mot oss andre, som må TRO helt ute av det blå? I SÅ FALL, det går imot det Kristendommen mener om at Gud elsker alle og behandler alle likt. Ok, over til siste spørsmål som jeg spør veldig mange. Bare for å være morsom. Øverst på norske kirker er det et kors – Det er fordi Jesus døde på et kors. Det i mine øyne symboliserer ikke akkurat noe bra noe, men samme det. Hva hvis Jesus døde i en elektrisk stol, hadde det vært deres symbol da? Du er den verste formen for ateist. En smartass. Kan du ikke være så snill å slutte med det? Det gir oss andre et dårlig rykte, og det er litt pinlig å se på. 8
Magic Mike Skrevet 22. august 2013 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2013 Hmm...stått opp på feil bein i dag? Selv mener jeg bibelen bare er ei stor eventyrbok, laget av noen som røyka litt for mye "krydder" sammen, hvor en sansynligvis fikk en hallusinasjon uten like og overbeviste de andre om at dette var en virkelig hendelse...og ut i fra det innbilte de andre lettlurte sjeler til å tro det samme og plutselig hadde de en feit jævel av ei bok Men ellers, mye motsigelser i religion generelt. Jeg TROR ikke på Gud, men kan ikke si jeg VET om han finnes eller ei heller...blir artig å se den dagen jeg legger på røret. Jesus fantes sikkert han, men i tilfelle tror jeg ikke han var noe mer enn en healer Jeg selv tror på en Gud og Jesus for den saks skyld, men når Kristendommen sier han sto opp fra de døde og i tilleg er 3 personer, så blir det litt for science fiction synes jeg...
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 Hei. Bare til profetene (fred være med dem), de fortjener den dypeste respekt og omtanke :-) Edit ... for andre døde sier vi vanligvis 'måtte Allah tilgi dem' eller liknende, men det trenger ikke profetene(fvmd) for de har allerede tjent sin Herre eksemplarisk. Ååååja. Men du trenger ikke si det når jeg dør, altså, for da er jeg i Valhall og plager jotner sammen med Odin og Tor! Blir ikke Allah sinna når du forkorter ned "fred være med dem" til "fvmd"? Er de ikke verdt å bruke tid på å skrive hele setningen, liksom? Nei, jeg er jaggu glad jeg har guder som bare krever at jeg slåss for å komme til et bra sted når jeg dævver! Anonymous poster hash: 53046...060
Magic Mike Skrevet 22. august 2013 Forfatter #11 Skrevet 22. august 2013 Du er den verste formen for ateist. En smartass. Kan du ikke være så snill å slutte med det? Det gir oss andre et dårlig rykte, og det er litt pinlig å se på. Er ikke Ateist, jeg har bare uttforsket Kristendommen, slik mange andre burde. Jeg har, i motsettning til mange kristne, prøvd å lete etter svar som gir mening, enn å henge meg på bare fordi "alle" andre rundt meg gjør det.
Mann 42 Skrevet 22. august 2013 #12 Skrevet 22. august 2013 Er ikke Ateist, jeg har bare uttforsket Kristendommen, slik mange andre burde. Jeg har, i motsettning til mange kristne, prøvd å lete etter svar som gir mening, enn å henge meg på bare fordi "alle" andre rundt meg gjør det. Å, jeg beklager så mye. Overvurderte deg, hva?
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 22. august 2013 #13 Skrevet 22. august 2013 Den hinduistiske treenighet ( kalt trimurti som jeg tror betyr 3 former ) er mye mer facinerende en den kristne treenighet........Men nå er hindusimen også mye mer facinerende en kristendommen Brahma ( skaperen ) Vishnu ( Opprettholderen eller bevareren ) og Shiva ( ødleggeren eller omdanneren )
Cuckold Skrevet 22. august 2013 #14 Skrevet 22. august 2013 Selv om jeg ikke er kristen har jeg ikke noe problem med å forholde jeg meg til at kristendommen regner seg selv som en monoteistisk religion og at de kristne tror at deres Gud på samme tid er en og tre. Den historiske årsak til treenighetslæren ligger selvsagt i kristendommens spesielle syn på Jesus som Guds legemliggjøring i verden, altså dogmet om Jesu guddommelige natur. I hinduismen er Krishna en av flere avatarer (inkarnasjoner eller legemliggjøringer) av den ene av tre hovedguder, Vishnu. I hindusmen er det for øvrig tre hovedguder, Brahma (skaperen) Vishnu (opprettholderen, eller bevareren) og Shiva (ødeleggeren, eller omdanneren). Men treenigheten i hinduismen skiller seg fra kristendommen da hinduismen snakker om tre guder, mens kristendommen bare snakker om tre aspekter ved den samme gud, eller tre personer i ett vesen. Det finnes mange problematiske sider ved kristendommen, ikke minst sporene etter menneskelig dårskap i de bibelske tekstene (tilsvarende i koranan og hadith), for ikke å glemme det ondes problem, hvordan en Gud, som på samme tid påstås å være alle tings skaper, fullkomment god og allvitende kan skape en verden der det oppstår ondskap. Dette måtte jo en allvitende gud vite på forhånd, og måtte kunne velge å skape en annen verden av alle de mulige verdener han kunne skapt. Hvis han skulle antas å være allmektig. Dette er et uløselig problem for alle de tre abrahamittiske religioner, og ingen har til dags dato vært i nærheten av å presentere en holdbar løsning på dette innebygde paradokset som gnager på kjernen i disse tre religionene. At kristendommen påstår seg å være en monoteistisk religion er som sagt ikke noe alvorlig problem for denne religionen, det er vel først og fremst tilhengere av de to andre monoteistiske religioner som angriper kristendommen for dette, men siden de selv sitter i glasshus og bekjenner seg til skrifter som enhver med snev av forstand vil kunne se aldri vil kunne være diktert av en god gud og en universets skaper, tror jeg dette må sies å være ganske tåpelige slag i luften. Islam og jødedommen har de samme store svakhetene som kristendommen, for islams del i enda større monn (fordi denne religionen mangler enhver antydning til storhet i sin moral, islam vant frem i verden fordi den på behendig vis ga en praktisk oppskrift på politisk-religiøs imperialisme), og forsøkene på å angripe kristendommen for treenighetslæren må bare sees som en freidig avledningsmanøver for å få fokus bort fra det håpløse i å tro på denne umoralske, hevngjerrige smålige, menneskelige, så altfor menneskelige ørkenguden de tilber.
Alina X Skrevet 23. august 2013 #15 Skrevet 23. august 2013 Selvsagt er treenighten feil, mye i Bibelen er det, for kjernen i det profetene åpenbarte var at Gud den Opphøyde er bare én. Det er mange vers i Koranen om Jesus (fred være med han), og hvordan han (fred være med han) selv på den tiden bekymret seg for at hans folk skulle sette han (fred være med han) ved Guds side. Han (fvmh) sa at Gud er hans Herre, så ingen skal ta noen andre til guder enn Han. Men Bibelen har dessverre mange feil, dog ikke overraksende når det meste ble skrevet av folk som aldri fikk sjansen til å se profeten (fred være med ham) engang. Sannheten kan man derfor ikke finne der lenger, for man kan ikke uten kunnskap skille mellom det riktige og det gale. Flere ayat i Koranen og masse hadith er viet til historien om Jesus (fred være med han) og det utrolige han (fvmh) gjorde og fortalte om for Israels barn, hvis noen kristne er interresert :-) Det var dessuten tydelige menneskelige feil i Bibelen som gjorde at de fleste av de ex-kristne konvertittene fant sannhet i islam mashaAllah, her så de enda mer opp til (den sanne) Jesus (fvmh), i tillegg til de andre profetene (fvmda). For det første er koranen et plagiat og en etterligning av bibelen og det er ingen kristne som tror på en annen gud enn den ene sanne Gud. Jesus sa selv at Gud er hans herre og far, men det med treenigheten er mer komplisert enn å tro det er 3 forskjellige man har med å gjøre. Jesus hadde Guds kraft i seg og han er fra Gud(født av en jomfru). Han kom fra den guddommelige verden ned til oss og var sendt hit for å rettlede menneskene. Da Jesus ble korsfestet og døde, havnet han i helvete i 3dager for å hente livets nøkkel,deretter steg han opp i himmelen og sitter ved Guds høyre hånd. Den Hellige Ånd er i verden og veileder de kristne for at de skal komme på den rette veien. Han er Guds Ånd i denne verdslige verden. Gud er vår far og beskytter(salme 23 og 91) og han sendte diverse profeter for å rettlede oss,men kun En profet var sendt fra himmelen. Og du behøver ikke å si fred være med han til Jesus fordi Jesus lever men Mohammed er død. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #16 Skrevet 23. august 2013 For det første er koranen et plagiat og en etterligning av bibelen og det er ingen kristne som tror på en annen gud enn den ene sanne Gud. Jesus sa selv at Gud er hans herre og far, men det med treenigheten er mer komplisert enn å tro det er 3 forskjellige man har med å gjøre. Jesus hadde Guds kraft i seg og han er fra Gud(født av en jomfru). Han kom fra den guddommelige verden ned til oss og var sendt hit for å rettlede menneskene. Da Jesus ble korsfestet og døde, havnet han i helvete i 3dager for å hente livets nøkkel,deretter steg han opp i himmelen og sitter ved Guds høyre hånd. Den Hellige Ånd er i verden og veileder de kristne for at de skal komme på den rette veien. Han er Guds Ånd i denne verdslige verden. Gud er vår far og beskytter(salme 23 og 91) og han sendte diverse profeter for å rettlede oss,men kun En profet var sendt fra himmelen. Og du behøver ikke å si fred være med han til Jesus fordi Jesus lever men Mohammed er død. http://listverse.com/2009/04/13/10-christ-like-figures-who-pre-date-jesus/ Anonymous poster hash: a35c1...882
Shirin Skrevet 23. august 2013 #17 Skrevet 23. august 2013 For det første er koranen et plagiat og en etterligning av bibelen og det er ingen kristne som tror på en annen gud enn den ene sanne Gud. Jesus sa selv at Gud er hans herre og far, men det med treenigheten er mer komplisert enn å tro det er 3 forskjellige man har med å gjøre. Jesus hadde Guds kraft i seg og han er fra Gud(født av en jomfru). Han kom fra den guddommelige verden ned til oss og var sendt hit for å rettlede menneskene. Da Jesus ble korsfestet og døde, havnet han i helvete i 3dager for å hente livets nøkkel,deretter steg han opp i himmelen og sitter ved Guds høyre hånd. Den Hellige Ånd er i verden og veileder de kristne for at de skal komme på den rette veien. Han er Guds Ånd i denne verdslige verden. Gud er vår far og beskytter(salme 23 og 91) og han sendte diverse profeter for å rettlede oss,men kun En profet var sendt fra himmelen. Og du behøver ikke å si fred være med han til Jesus fordi Jesus lever men Mohammed er død.Selvsagt lever Jesus (fred være med han), men han (fvmh) lever ikke blant oss, men i ett av de syv himler. Han (fvmh) er den eneste av profetene (fvmd) som fortsatt lever med både kropp og sjel, for at han (fvmh) døde ved korsfestingen var bare en løgn for øyet. Det er veldig mye islam og kristendommen kommer overens om (og det er fordi de begge er skapt av Allah), og det er så utrolig spennende å lese om for eksempel Jesus (fvmh) sitt liv, og selv mor Mariam (fvmh) sitt liv. Han og profet Yusuf (fred være med dem begge) har mashaAllah hatt utrolig spenndene liv, mine favoritt historier er om dem (fvmd). At du mener den Hellige Koranen er plagiat er bare trist, for like mye som jødedommen var sendt av Allah som en fortsettelse av Abrahams (fred være med ham) religion, og kristendomen ble en fortsettelse av sine forgjengere, ble islam fortsettelsen og slutten på denne rekken av profeter (fvmda) som var sent for å veilede oss. 1
jabx Skrevet 24. august 2013 #18 Skrevet 24. august 2013 Dette er hva jeg leser: Blah, blah, religion er tøys og tull, blah, blah Ja, det er nok vanskelig å lese mer enn et par setninger om gangen med ADHD.
jabx Skrevet 24. august 2013 #19 Skrevet 24. august 2013 Bibelen har dessverre mange feil Akkurat som koranen, altså. Den er stappfull av flaue feil.
jabx Skrevet 24. august 2013 #20 Skrevet 24. august 2013 Du er den verste formen for ateist. En smartass. Kan du ikke være så snill å slutte med det? Det gir oss andre et dårlig rykte, og det er litt pinlig å se på. Har du gyldige motargumenter mot det som skrives?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå