AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #1 Skrevet 21. august 2013 Jeg kunne ikke være hjemme en natt, og spurte dagen i forveien om jeg kunne være hos en venninne. Hun sa ja, selvfølgelig. Men hun skulle bort, så da måtte jeg være alene hos henne og at hun ikke kom hjem før midnatt. Jeg sa at det gikk helt greit. Jeg var hos henne alene hele kvelden, men koste meg og slappet av. Jeg la meg ved midnatt når venninnen min kom hjem. Vi pratet ikke noe sammen, bare la oss da vi begge var trøtte. Dagen etter skulle hun trening, så hun dro, og jeg stod opp å spiste frokost alene mens jeg så på tv. Hun kom hjem ved 12.tiden og hun stresset veldig, for hun ville ned på stranda side det var fint vær. Jeg hadde ikke med noe strandklær da det pøsregnet kvelden før ... Jeg hadde bare støvler og paraply, så jeg ble hjemme. Etter noen timer kom hun hjem, og skulle se på noe på nettet. Da hun hadde sett på det begynte hun å vaske og å tørke støv, og så var hun klar for en joggetur. Jeg gikk da hun gikk, og det rare er ... vi pratet ikke sammen en eneste gang ... Jeg syns det var rart at hun ikke var sosial med med en eneste gang? Vel, hun må jo gjøre som hun vil, men når jeg var der så lenge som jeg var, så hadde det vel vært normalt å sette seg ned med meg og være sosial? Anonymous poster hash: e063c...f75
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 Hun hørtes en smule fokusert på seg selv ut ja... At hun hadde en avtale den kvelden kan en jo skjønne, men at hun ikke tok seg tid til så mye som en lunch og litt skravlings sammen med deg er jo bare rart. Anonymous poster hash: 17649...37f 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #3 Skrevet 21. august 2013 Min første tanke: hun syntes det var litt ubehagelig/kleint å ha besøk så lenge, på så kort varsel. Fikk litt inntrykk at dere ikke var de nærmeste bestevennene, siden du ikke lånte strandklær av henne og ble med. Synes det hørtes merkelig ut å være SÅ opptatt, og at man trener og jogger på samme dag og at alt går i ett. Anonymous poster hash: 2bad6...6ed 14
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Nei vi har kjent hverandre lenge, men vi har jo blitt litt forskjellige med tiden ... Uansett, om det var jeg hadde hatt besøk, så ville jeg ha gått på trening om morgenen, men jeg ville vært hjemme resten av dagen ... Dagen etter spurte hun om jeg ville være med på visning, og jeg sa ja. Da vi hadde vært på visning gikk vi tilbake til henne. Jeg spurte om å få låne toalettet, og da jeg kom ut av toalettet var hun i full gang med å lage middag. Jeg pratet litt med henne, og hun dekket på til seg selv, så jeg bare kledde på meg. Også sa vi hadet. Tror jeg aldri har følt meg så uvelkommen på lenge ... Anonymous poster hash: e063c...f75
Wonderbitch Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Kanskje hun ikke liker å ha besøk? Når folk "i nød" kommer til meg tenker jeg at det er greit at de har et sted å sove, men at jeg må gjøre som vanlig. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Kanskje hun ikke liker å ha besøk? Når folk "i nød" kommer til meg tenker jeg at det er greit at de har et sted å sove, men at jeg må gjøre som vanlig. Har vært på besøk hos henne før, men da har hun invitert og vært sosial. Anonymous poster hash: e063c...f75
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Men hvorfor kunne du ikke være hjemme en natt, Ts? For meg høres det ut som du hadde behov for å få overnatte hos henne av spesielle årsaker og ikke sosiale. Kanskje derfor hun gjorde sine ting uten å ha så mye sosial omgang med deg? Hun ga deg en seng for natten for det var det du trengte? Anonymous poster hash: 30fa2...e65 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Men hvorfor kunne du ikke være hjemme en natt, Ts? For meg høres det ut som du hadde behov for å få overnatte hos henne av spesielle årsaker og ikke sosiale. Kanskje derfor hun gjorde sine ting uten å ha så mye sosial omgang med deg? Hun ga deg en seng for natten for det var det du trengte? Anonymous poster hash: 30fa2...e65 Jeg hadde malt, og kan ikke sove i malingslukt. Det ble luftet 1 døgn før jeg kunne være der. Det ble malt, så da jeg kom hjem fra jobb hentet jeg bare det nødvendige og dro til venninnen min. Jeg tenkte vi kunne være litt sosiale på lørdagen, men hun holdt det gående i ett ... ble litt sjokkert egentlig ... Hun har jo sosiale antenner, så hun må jo ha skjønt at dette var rart .. Men da det hadde gått 24 timer siden det ble malt, dro jeg hjem. Hun inviterte meg jo med på visning på søndagen, så det var rart... Anonymous poster hash: e063c...f75 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #9 Skrevet 22. august 2013 Ok. Hadde nok ikke selv gjort som henne om jeg hadde besøk av en venninne som trengte et sted å sove. Eller....jeg hadde gjort det jeg hadde planlagt den dagen men hadde laget middag til begge to og pratet litt. Spesielt hvis det var en god venninne. Ikke legg for mye i det. Hun har vel bare ikke tenkt på at du også hadde behov for litt sosial kontakt i tillegg til en seng for natten. Klem fra meg til deg. Anonymous poster hash: 30fa2...e65 1
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 DU ba om et sted å sove et par netter. Skal venninna di da sette livet på vent til malinga di er tørka? Vær glad for at du har en venninne som lar deg være alene i leiligheten hennes, ho stoler såpsss på deg virker det som. Det virker som en venninne som er såpass trygg på deg at ho lar deg bo der uten at ho må være tilstede å være"vertinne". Det er sånn jeg gjør med mine nærmeste og ikke hvem som helst.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #11 Skrevet 22. august 2013 Jeg kunne ikke være hjemme en natt, og spurte dagen i forveien om jeg kunne være hos en venninne. Det bør da ikke kalles et "to dagers besøk".. Hun lurte sikkert på hvorfor du ble værende lenge etter at du hadde stått opp etter natten..? Tror jeg heller hadde sagt at jeg hadde det litt travelt, så det var best om du dro tidlig, enn å ikke si noe, men bare dekke på til middag kun til meg selv.. Du tenkte dere kunne være sosiale, men hun er vel ikke tankeleser! Du skulle ikke spurt om å bare være der fordi du ikke kunne sove hjemme. Du kunne spurt om du kunne overnatte, og om dere skulle finne på noe sammen den helga. Du kunne f.eks. foreslått at du kjøpte inn litt god mat, at dere så en film etc. Anonymous poster hash: b8ab5...f5b 7
Gjest la flaca Skrevet 22. august 2013 #12 Skrevet 22. august 2013 Syns hun høres uoppdragen og en smule usympatisk ut jeg. Greit nok at man har egne planer, og mange (inkludert meg selv) er ikke så glad i avtaler som gjøres på kort varsel. Men det er normal folkeskikk å sørge for at folk føler seg velkommen. Man dekker heller ikke demonstrativt kun på til seg selv når man har ei venninne på besøk! Jeg spør alltid om folk skal ha mat, selv om jeg ikke har nok og i så fall må spise knekkebrød selv. Det er vanlig folkeskikk. Så utrolig egoistiske folk har blitt.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #13 Skrevet 22. august 2013 Enig med la flaca. Det er noe med å hjelpe venner i et knipetak, neste gang kan det være deg selv som trenger hjelp til noe. Virker ikke som alle tenker på det. Syns denne venninnen var i overkant ego som ikke engang spurte om du ville ha mat. Jeg ville strekt meg langt hvis dette var ei god venninne. Anonymous poster hash: 029aa...d00 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #14 Skrevet 22. august 2013 Jeg hadde gjort som hun. Jeg hadde faktisk ikke latt venninna mi vært alene i leiligheten min engang. Du bør være takknemlig for at hun lot deg komme i det hele tatt, og ikke fant på en unnskyldning. Hjemmet hennes er ikke noe hotell, ser du, hvor du bare kan komme og gå som du vil, og til og med forvente at hun skal avlyse planene sine bare for å være sosial med DEG! I dette tilfellet synes jeg ikke hun egoistisk, men DU er. Anonymous poster hash: 83066...349 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #15 Skrevet 22. august 2013 Du var ikke på besøk. Du fikk sove hos henne fordi du ikke kunne sove hjemme og det tydeligvis på veldig kort varsel. Kanskje du burde vist mer hensyn og ikke hengt rundt henne hele tida? Anonymous poster hash: 792e7...d0b 5
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #16 Skrevet 22. august 2013 Nei vi har kjent hverandre lenge, men vi har jo blitt litt forskjellige med tiden ... Uansett, om det var jeg hadde hatt besøk, så ville jeg ha gått på trening om morgenen, men jeg ville vært hjemme resten av dagen ... Dagen etter spurte hun om jeg ville være med på visning, og jeg sa ja. Da vi hadde vært på visning gikk vi tilbake til henne. Jeg spurte om å få låne toalettet, og da jeg kom ut av toalettet var hun i full gang med å lage middag. Jeg pratet litt med henne, og hun dekket på til seg selv, så jeg bare kledde på meg. Også sa vi hadet. Tror jeg aldri har følt meg så uvelkommen på lenge ... Anonymous poster hash: e063c...f75 Uvelkommen når hun åpnet hjemmet sitt for deg når du trengte det?????? 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #17 Skrevet 23. august 2013 Det hun kanskje har glemt, er at hun bodde hos meg en helg da hun ikke hadde tak over hodet ... og jeg vartet opp og tok meg godt av henne. Jeg har også hjulpet henne med å kjøre saker og ting. Og til dere som syns jeg trengte meg på og tror at jeg burde avlyse saker og ting. Det har jeg aldri sagt! Det var helt greit for meg å sitte alene fredagskvelden, noe jeg syns var helt greit. At hun dro på trening lørdagsmorgen var helt greit for meg også. Jeg sov litt lenger og koste meg foran tv med frokost. Men da hun kom tilbake dro hun fort ut igjen osv ... noe jeg syns var rart da hun visste at jeg måtte være der til sent på ettermiddagen. Men man definerer vel ting forskjellig... Anonymous poster hash: e063c...f75
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #18 Skrevet 23. august 2013 Uvelkommen når hun åpnet hjemmet sitt for deg når du trengte det?????? Ja, jeg følte meg uvelkommen! Men jeg skjønner at jeg aldri skal spørre om dette mer ... men hva når hun trenger hjelp av meg? Skal jeg oppføre meg likedan? Anonymous poster hash: e063c...f75
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #19 Skrevet 23. august 2013 Du var ikke på besøk. Du fikk sove hos henne fordi du ikke kunne sove hjemme og det tydeligvis på veldig kort varsel. Kanskje du burde vist mer hensyn og ikke hengt rundt henne hele tida? Anonymous poster hash: 792e7...d0b Du ... det er første gang jeg har spurt henne om dette ... og kommer aldri til å spørre igjen. Nå har jeg lært! Anonymous poster hash: e063c...f75
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #20 Skrevet 23. august 2013 Du ... det er første gang jeg har spurt henne om dette ... og kommer aldri til å spørre igjen. Nå har jeg lært! Anonymous poster hash: e063c...f75 Lært hva? At du fikk overnatte på kort varsel? Anonymous poster hash: 792e7...d0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå