Gå til innhold

Sykkel som triller dårlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg nylig ny sykkel, nærmere sagt en Wisper el-sykkel. Noen småjusteringer må til, som at f.eks. forjulet er montert bittelitt skjevt, men dette regner jeg med å klare å fikse selv.

Men noe jeg stusser over er at hjulene triller ganske dårlig. Jeg triller f.eks. ikke på langt nær så langt som forventet om jeg kommer susende ned en bakke og triller bortover der hvor bakken flater ut.

Kan dette være en typisk el-sykkelgreie, eller er det noe jeg kan sjekke/endre på? Kan det være noe som skaper friksjon i hjulene? Bremser (skivebremser)? Kjede som må oljes?

Jeg er helt sykkel-n00b, så jeg har mye grunnleggende å lære. Butikken jeg kjøpte sykkelen fra ligger nesten 30 km unna, så det er ikke bare-bare å komme seg dit for service.

Anonymous poster hash: 1316b...7bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men kan gjerne tro at en el-sykkel triller litt dårligere enn en vanlig sykkel - at det har noe med lading av batteriet å gjøre.

Men spør bare der du kjøpe sykkelen? :)

Anonymous poster hash: 002ec...0bd
Skrevet

Jeg pumpet opp dekkene til riktig psi (?) på bensinstasjon, men kjente fremdeles at jeg trillet dårlig i dag på tur.

Meeen da jeg kom hjem igjen møtte jeg tilfeldigvis på huseieren min som har jobbet med sykler før, og han fikset litt på bremsene foran og bak, og vips snurret hjulene ti ganger bedre enn før! Så det var nok først og fremst bremsene som var syndebukkene, de bremset litt på hjulene hele tiden.

Bør nok fremdeles olje litt da, bare sånn for å ha gjort det. Takk for tipsene, folkens :)

Anonymous poster hash: 1316b...7bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...