AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #1 Skrevet 21. august 2013 en kompis mistet mobilen sin, og fikk låne min gamle inntil han fikk tak i ny. etter at han hadde kjøpt ny gikk det en stund uten at jeg hørte noe om min mobil, så til slutt spurte jeg etter den selv. fikk da beskjed om at han hadde lånt den videre til kjæresten, og at hun hadde klart å miste den ute på tur. dette hadde ingen av dem informert meg om, fikk kun vite det fordi jeg spurte etter moben selv. det var en gammel modell, en sony ericsson fra 2006, men den var av god kvalitet og i veldig god hold, og jeg ser at modellen fremdeles selges brukt på finn til rundt 5-600 kr. hadde dere krevd erstatning tilsvarende det mobilen selges for på finn, eller er det litt "gjerrig" å ville ha penger for en mistet gammel mobil? Anonymous poster hash: cdbfe...5f1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 Du bør fint kunne be om pengene. Du gjorde en kompis en tjeneste, han fremlånte den og den ble surret bort. Hans problem, og han burde sagt fra på egen hånd. I praksis er jeg nok litt for pysete til at jeg faktisk hadde krevd disse pengene, men det er ikke det spor gjerrig å gjøre det. Hadde jeg mistet en telefon jeg lånte hadde det vært en selvfølge at jeg skulle tilbudt meg å erstatte den, samme hva nytteverdien av den var for den som lånte meg mobilen.Anonymous poster hash: 070fc...550 11
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2013 #3 Skrevet 21. august 2013 Jeg ville laget bråk siden han lånte den videre. 2
Gjest meh Skrevet 21. august 2013 #4 Skrevet 21. august 2013 Tviler ærlig talt på at noen vil få solgt en 7 år gammel Sony Ericsson til 6-700kr, den reelle verdien er vel 200-250 maksimalt. 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Jeg hadde i hvert fall aldri giddet å bry meg med å "ta saken videre". Anonymous poster hash: 47021...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Jeg ville laget bråk siden han lånte den videre. Lage bråk om en 7 år gammel mobil Anonymous poster hash: 29c78...688 3
Gjest Gresshoppesang Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Jeg hadde ikke giddet å si noe mer om saken, men bare tenkt i mitt stille sinn at jeg ikke kom til å låne bort noe til ham flere ganger. 4
slask Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Lage bråk om en 7 år gammel mobil Anonymous poster hash: 29c78...688 Spiller ingen rolle om den er gammel, så lenge det er en eldre kvalitetstelefon som eieren gjerne beholder som reservetelefon. Da vet jo eier at hun slipper bry om hun skulle trenge den, men når den er mistet av noen som ikke en gang sier fra....det holder ikke. Problemet ligger jo i at noen (lånerne) har så "høyt forbruk" og liten tiltro til gammelt utstyr at de ikke helt skjønner hvordan ting verdsettes av de man låner av. 6
Mus-Katt Skrevet 22. august 2013 #9 Skrevet 22. august 2013 Jeg hadde ikke brydd meg om pengene, men jeg hadde sagt at jeg var ganske skuffet over at ingen av dem hadde baller nok til å si ifra til meg hva som hadde skjedd med telefonen. 2
Blod Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 Det har ingenting å si om den er gammel, den er din og de mistet den. 2
Blod Skrevet 22. august 2013 #11 Skrevet 22. august 2013 (endret) Lage bråk om en 7 år gammel mobil Anonymous poster hash: 29c78...688 Det dette handler om er at han lånte den videre uten å si ifra. Spiller ingen rolle om det er en gammel mobil eller en ny en. Endret 22. august 2013 av Blod 2
Gjest Naria Skrevet 22. august 2013 #12 Skrevet 22. august 2013 Jeg hadde ikke giddet å si noe mer om saken, men bare tenkt i mitt stille sinn at jeg ikke kom til å låne bort noe til ham flere ganger. Signerer,
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #13 Skrevet 22. august 2013 Lage bråk om en 7 år gammel mobil Anonymous poster hash: 29c78...688 Alderen på mobilen er ikke poenget, vennen.
Gjest celine Skrevet 22. august 2013 #14 Skrevet 22. august 2013 Det har ingenting å si om den er gammel, den er din og de mistet den. Dette!
navnet Skrevet 22. august 2013 #15 Skrevet 22. august 2013 Jeg hadde spurt han dette : Synes du selv at det er ok å låne videre min mobil, for deretter å ikke si ifra når den er forsvunnet?? Å så venter du på svar. 20kr på at han kommer med en løsning da.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #16 Skrevet 22. august 2013 Lage bråk om en 7 år gammel mobil Anonymous poster hash: 29c78...688 Når man ødelegger noe man har fått LÅNT skal man betale det tilbake om man er så surrete at man låner det bort til en som tydeligvis lider av en skjelden sykdom, som gjør at man mister den i skogen, og ikke skjønner at man går da med en annen telefon, ringer og samme tur igjen. Jeg tror kjæresten hennes visste at hun led av den sykdommen. Anonymous poster hash: fe03c...899
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #17 Skrevet 22. august 2013 Om dette er en god kompis som du tenker fortsatt å ha kontakt med, så gjør du ingenting. Hvis det er en fyr du gir blanke om du aldri har noe mer med å gjøre igjen, så kan du følge rådene til de mange som er så opptatt av at du selvsagt ikke kan ignorere dette. Anonymous poster hash: 47021...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #18 Skrevet 22. august 2013 takk for tilbakemeldinger. det er jo på sett og vis ikke noen veldig big deal, men saken er at jeg var glad i denne telefonen. jeg setter pris på tingene mine, og har ikke det samme bruk-og-kast-forholdet til mobiler som mange andre har. hadde denne mobilen liggende som en veldig god ekstramobil, i tilfelle min nye ble ødelagt eller borte, eller i tilfelle jeg skulle ut på noe hvor jeg følte at risikoen for å ødelegge/bli frastjålet mobilen var stor. nå sitter jeg jo her uten ekstramobil, og blir nødt til å kjøpe en ny eller låne av andre om jeg kommer i en av situasjonene jeg nettopp nevnte. irritasjonsmoment! og bare sånn at det er sagt, mobilen var gammel, men den hadde veldig godt batteri, fungerte knirkefritt, hadde absolutt ingen feil, god skjerm, sd-kort på 4 GB, god musikkspiller... den var generelt en super mobil, som jeg brukte uten problemer inntil jeg fikk en ny i gave for 1,5 år siden. - ts Anonymous poster hash: cdbfe...5f1 1
Mus-Katt Skrevet 22. august 2013 #19 Skrevet 22. august 2013 Om dette er en god kompis som du tenker fortsatt å ha kontakt med, så gjør du ingenting. Anonymous poster hash: 47021...ec0 Uenig. Man kan da vel si ifra om at først og fremst så låner man ikke videre ting man har lånt av noen, uten å spørre. Videre hadde jeg fortalt personen at jeg var skuffet over at jeg ikke ble fortalt hva som hadde skjedd med telefonen, før jeg begynte å gnåle på det selv. Er man venner er det lov å ytre sitt misnøye. Hva slags vennskap har man hvis man skal måtte holde kjeft om slike ting?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #20 Skrevet 22. august 2013 Spiller ingen rolle om den er gammel, så lenge det er en eldre kvalitetstelefon som eieren gjerne beholder som reservetelefon. Da vet jo eier at hun slipper bry om hun skulle trenge den, men når den er mistet av noen som ikke en gang sier fra....det holder ikke. Problemet ligger jo i at noen (lånerne) har så "høyt forbruk" og liten tiltro til gammelt utstyr at de ikke helt skjønner hvordan ting verdsettes av de man låner av. Det dette handler om er at han lånte den videre uten å si ifra. Spiller ingen rolle om det er en gammel mobil eller en ny en. Alderen på mobilen er ikke poenget, vennen. Når man ødelegger noe man har fått LÅNT skal man betale det tilbake om man er så surrete at man låner det bort til en som tydeligvis lider av en skjelden sykdom, som gjør at man mister den i skogen, og ikke skjønner at man går da med en annen telefon, ringer og samme tur igjen. Jeg tror kjæresten hennes visste at hun led av den sykdommen. Anonymous poster hash: fe03c...899 Det er ikke snakk om at man ikke skal ta vare på ting man låner eller erstatte det. Men å lage bråk som Gjest foreslo er vel ingen god løsning. Anonymous poster hash: 29c78...688
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå