Gå til innhold

Bryllupskake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha 3 etg. moussekake, stående på et stilig stålstativ.

Forskjellig smak i hver etg:

Sjokolade + amaretto

Sjokolade + capuccino

Sjokalde + vanilje

Vi er ikke noe glad i vanlig marsipankake, så da ble dette valget istedet.

Betaler 2 000,- for kaken (60 personer), med stilig sjokoladepynt. Skal ikke ha noen kaketopp.

Skrevet

Lullu, det synes jeg hørtes ekstremt godt ut. Relativt billig også, vi betaler 3600 for vår kake til 60 personer.

Vi skal ha en sjokolade-/vaniljemoussekake i flere etasjer. Den er kjempegod og ser uhyre elegant ut - er fra Pascal og har slike sukkersvaner som pynt på toppen. Var og prøvesmakte ulike typer i forgårs og bestilte på flekken. Namnam!

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Kaken deres er SÅ nydelig!!!!!

Har ikke sett penere, å har heller ikke sett en kake som ser SÅ god ut!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan jeg spørre hvor du har bestilt kake, Lullu?

(Jeg må si jeg er imponert over hvor mye du har i orden allerede. Du har tydeligvis kommet mye, mye lengre enn meg, og jeg gifter meg to og en halv måned etter deg.)

Ellers var det fryktelig mange fine kaker på den danske linken som Leya la ut.

Drømme om hjerteformet kake med røde marsipanroser på nå. :sikle:

Dere andre som gifter dere i Oslo; hvor bestiller dere kakene deres?

Har noen noe erfaring med de vanlige bakeriene/konditoriene som Samson, Nordbye eller andre? Tror nemlig jeg har lyst til å bestille i nærmiljøet og ikke hos Pascal eller andre i sentrum.

Skrevet
Dere andre som gifter dere i Oslo; hvor bestiller dere kakene deres?

Vi giftet oss ikke i Oslo, men fikk anbefalt en konditor i Oslo som vi er kjempeglade for at vi valgte. Heffel heter han og hans bedrift heter Eckbo... Websidene er http://www.eckbo.no/ (men de fungerer ikke akkurat nå, fredag kveld).

De har meget lommebokvennlige priser og knallservice! Du får ikke bestemme deg for bryllupskake der før du har prøvesmakt minst 3 forskjellige for å si det sånn.

Skrevet
Er det noen som har linker til bilder av bryllupskaker??

Vi skal bestille og vet hva slags fyll og smaker og sånn. Men må jo være litt fancy også da! :wink:

Fikk noen fine linker av Vendelin og denne synes jeg var litt kul..

Altså den som er helt til venstre nr ti nedover. Hjerteformet med eføy på.

Vi har valgt en kake som ligner på denne - (gå inn på KAKER til kaketoppen *glise* Passer jo bare SÅ bra da ...hehe...hehe... :kul:

Men HER hadde dem jo også mange flotte kaker :)

Skrevet
Kan jeg spørre hvor du har bestilt kake, Lullu?

(Jeg må si jeg er imponert over hvor mye du har i orden allerede. Du har tydeligvis kommet mye, mye lengre enn meg, og jeg gifter meg to og en halv måned etter deg.)

Ja, jeg liker å ha ting i orden tidelig :ler:

Grunnen er vel den at jeg er i fødselspermisjon, og vil planlegge det meste før jobbstart i august :wink:

Her har vi bestilt kaken vår:

http://www.favoritkonditori.no/

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei igjen, Lullu.

Ikke noe galt i det. Jeg blir ganske imponert over deg (og litt stressa).

Kakene på linken din og på Samson-linken som en annen lå ut så veldig fine ut.

Hos oss blir det nok samboeren min som skal få det avgjørende ordet i dette spørsmålet. Han er en ordentlig kakemons :-) (Jeg er mest opptatt av utseendet på kaka. Marsipanrosene må være røde og ikke rosa. De skal jo matche buketten....)

Gjest Poirot
Skrevet

Fruktmousse kake og sjokoladekake (i ulike etasjer.)

Skrevet
Lullu, det synes jeg hørtes ekstremt godt ut. Relativt billig også, vi betaler 3600 for vår kake til 60 personer.

quote]

ER det SÅÅÅ dyrt?!?

*innser plutselig hvor heldig jeg er som har en venninne som er kokk og tar på seg oppgaven til prisen av innkjøpene hun gjør*!!!

Skrevet

Noen som har noen anbefalinger i/i nærheten av Stavanger?

Skrevet

Vi skal ha sjokoladekake med marsipantrekk. Blir to langpannekaker som vi "binder sammen" med en bru i midten. Forloveren min skal lage den, og hun får ganske så frie tøyler i valget av pynt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...