Gå til innhold

Bryllupskake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte bare på hva slags bryllupskake dere medsøstre her på KG har valgt, eller tenkt til å velge, og også hvordan dere har tenkt at de skal se ut?

blyg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan det blir på bryllupsdagen, men på vennefesten skal det bli en kake..

En hvit sjokoladekake!!! :sjarmor:

Kaken som en vanlig sjokoladekake og så med glasur av hvit sjokolade.

Pynte den skal jeg med roser av "sugarpaste" (oppskrift fra KG :) )så de blir hvite også..

Skrevet

3.etg hjertekake på "flytende" stativ. Kommer til å være i hvitnyanser og sølv, med roser, calla/liljer og border som pynt + en liten figur på toppen.

Jeg og søsteren min skal kjøpe kakene ferdig og pynte dem selv. Blir kjempe-gøy, og må legger oss i hardtrening fra høsten av . Vil nemlig ikke ha noen store overraskelser dagen før bryllupet :-) Pynten blir laget uken i forveien regner jeg med.

Skrevet
3.etg hjertekake på "flytende" stativ. .

Hva er flytende stativ?? (litt interessert.. ;) )

Skrevet

De selger det forresten på cacas. :wink:

Gjest Madley
Skrevet

Er det noen som har linker til bilder av bryllupskaker??

Vi skal bestille og vet hva slags fyll og smaker og sånn. Men må jo være litt fancy også da! :wink:

Fikk noen fine linker av Vendelin og denne synes jeg var litt kul..

Altså den som er helt til venstre nr ti nedover. Hjerteformet med eføy på.

Skrevet

vi skal ha to hjertekaker som står ved siden av hverandre,og er knytt sammen med ei bru...skal vi se om jeg får til å legge ut link.. :oops:

http://www.baker-nilsen.no/

Skrevet

ble ikke HELT rett,men klikk på kaker,så ligger den nede på siden...

Skrevet
vi skal ha to hjertekaker som står ved siden av hverandre' date='og er knytt sammen med ei bru...skal vi se om jeg får til å legge ut link.. :oops: http://www.baker-nilsen.no/[/quote']

Vi skal også ha sånne som "din" kake i tillegg, bare med verdens beste sjokoladekake :)

("sjokoladekake-spesial" fra Hovenga Bakeri i Porsgrunn. Sjokoladekake med vaniljefyll og et tynt lag aprikossyltetøy(spesielt ja, men GUD så godt) mørk sjokoladeglasur, en fantastisk "lett"krem(ikke sånn tjukk smørkrem) og en himmelsk bunn.

Fikk skikkelig vann i munn her nå ja.... :hoppe: )

Skrevet

Det blir sjokoladekake med sjokoladekrem inni, hvit fondant over, hvite prikker over hele kaken, noen hvite blader rundt og friske rosa roser rundt ved stangen som går gjennom kaken og på den øverste kake blir brudeparet! Tror det blir veldig fint, er kjempe spent på den..

Skrevet

Vi skal være litt utradisjonell og ha en 5-etasjes ostekake pyntet med friske bær. Den ble anbefalt av han som skal ha cateringen for oss. Han hadde laget den før og den har alltid vært en stor suksee. Selv har jeg aldri smakt ostekake, men en gang må jo være den første.

Skrevet

Jeg har samme type stativ som Vendelin og skal lage marsipanhjerte kaker i tre etasjer. Jeg skal ha litt forskjellig pynt, roser, callaer, liljekonvall, royal icing hjerter og litt annet småtteri....

På toppen skal vi ha et lite brudepar som sitter på en benk med hvert sitt champagneglass, med noen hvite glitrende duer som jeg setter rundt. På den i midten skal jeg ha gifteringer i messing (plastikk)

Skrevet

Jeg tror kaken blir slik: Tredelt, paa stativ av roed mursten. Nederste kaken blir sjokolademoussekake, pyntet med hvit fondant og rosa sukkerroser. Neste etasje blir ostekake med sitronsmak, pyntet med rosa sukkerroser. Overste kaken blir pasjonsfruktmoussekake med hvit fondant, pyntet med sukkerroser. Synes de brudepar-firgurene er litt harry (stort sett), saa det faar holde med kakepynten. Kaken lages av de som lager resten av maten.

Skrevet

ALt det jeg må tenke på :cry:

Ønsker meg en bryllupsplanlegger, eller en mann med litt mer initiativ.

Skrevet

Vår er en treetasjes sjokoladetrøffelkake med marsipanlokk og enda et lokk med hvit sjokolade ytterst. Den er enormt mektig og helt fantastisk god! Namme!!!!! Kaken skal pyntes med mørkerøde roser, navnene våre og vår fantastisk nydelige kaketopp.

Gjest Madley
Skrevet

Kaketopp på et halvt kilo??? :o

Blir ikke det litt tungt?

Skrevet

Tok den med til konditoren og hun sa at det gikk bra fordi det både skal være marsipanlokk og hard hvit sjokolade utenpå.

Den er nok litt tung og passer nok ikke for en vanlig bløt, m,arsipankake, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...