Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...men hun har verdens nydeligste, tykke, korngule år med ørlittegranne fall i. Til å misunne.

Men ok, hun ønsker seg glatt hår, i hvertfall innimellom. Jeg har selv hår glattere enn Niagara, så jeg har null peil.

Har noen et tips til meg og min kjære frøken på 12? En rettetang som er håndterlig, ikke så dyr(!) og som er skånsom mot håret?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyliss sine er ganske gode, og til en ok pris :)

Skrevet

Vet dessverre ikke om en slik rettetang i en grei prisklasse siden jeg er avhengig av min altfor dyre GHD, men har hørt at man bør velge keramiske plater fordi det skal være mest skånsomt(mulig jeg tar feil, men er dette jeg har hørt og lest gang på gang). Det er heller ikke lurt å kjøpe den aller billigste, hvertfall ikke med tanke på slitasje. Men skal hun ikke bruke den så ofte er det kanskje ikke like "farlig"? Og gjerne kjøp inn varmebeskyttende produkt som hun bruker før hun retter det :) Er ikke morsomt å ødelegge håret, det fikk jeg erfare ;) (ekstremt billig rettetang og ingen beskyttelse) Det er alltid litt slitasje når det kommer til varmebehandlinger av håret men mye kan unngås. Lykke til med å finne en som passer bra for henne :)

• Liker 1
Skrevet

GHD, rundt 900kr på feelunique.com men den er verdt hver eneste krone!

Jeg husker hvor mye styr jeg hadde med håret mitt da jeg var yngre, og jeg var så lei av alle som sa "ja men det er jo så fint som det er". La jenta få en skikkelig rettetang :)

Og husk varmebeskyttelse

Skrevet

Remington sine er gode, jeg har den som heter Sleek & Curl og er superfornøyd. Den ligger på rundt 500 kroner, så den er relativt økonomivennlig :) Ville uansett valgt ei rettetanv man kan stille temperaturen på, slik at man kan velge temperturer som passer hårkvaliteten.

• Liker 1
Skrevet

Remington sine er gode, jeg har den som heter Sleek & Curl og er superfornøyd. Den ligger på rundt 500 kroner, så den er relativt økonomivennlig :) Ville uansett valgt ei rettetanv man kan stille temperaturen på, slik at man kan velge temperturer som passer hårkvaliteten.

Man skal jo ikke overstige 180-190grader, noen av "billig" modellene går jo høyere enn det, og fungerer dårligere enn f.eks. GHD når du stiller de på 180.

Skrevet

Man skal jo ikke overstige 180-190grader, noen av "billig" modellene går jo høyere enn det, og fungerer dårligere enn f.eks. GHD når du stiller de på 180.

Og derfor anbefalte jeg å kjøpe en man kan stille temperaturen på ;)

• Liker 1
Skrevet

Og derfor anbefalte jeg å kjøpe en man kan stille temperaturen på ;)

Ja og min erfaring er at de som har temperaturinnstilling ofte er i en billigere klasse, og dermed ofte dårligere.

Skrevet

Kjøp en god spray som beskytter mot varme også :)

Anonymous poster hash: 6c5bf...db7
  • Liker 1
Skrevet

Husk å kjøpe beskyttelseskrem (er bedre enn spray fordi man bare tar det i når man har vått hår). Jeg vil anbefale kerastase. Kjøpes hos frisør.

Sånne kremer tåler opp til 200 grader :)

Anonymous poster hash: 9a19d...243
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Husk å kjøpe beskyttelseskrem (er bedre enn spray fordi man bare tar det i når man har vått hår). Jeg vil anbefale kerastase. Kjøpes hos frisør.

Sånne kremer tåler opp til 200 grader :)

Anonymous poster hash: 9a19d...243

Eller på feelunique eller beautybay til en mye bedre pris. Jeg liker spray best, man sprayer bare etterhvert som man retter ut håret.

Endret av Nerine_
Skrevet

Jeg kjøpte en på Blivakker.no fra HH, rød i fargen. Ikke dyr og kjempegod =)

Skrevet

Jeg har hår med fall i, og vet ikke med 12-åringen din sitt, men mitt bruser og er generelt vanskelig å håndtere. Om jeg glatter det er det rett og slett lettere å jobbe med og få til å ligge slik jeg vil. Og jeg gikk hele barne og ungdomsåra uten glattetang og hatet, jeg mener virkelig hatet håret mitt. Jeg følte meg ALDRI fin pga. håret aldri ble som det skulle. Såe... kjøp glattetang med god samvittighet:P Hun blir kankje å bruke den mye i starten, men etterhvert blir det å avta da det er for mye jobb:P

En sånn spray til å beskytte håret, og kanskje en hårkur i ny og ne hadde heller ikke vært dumt:)

Anonymous poster hash: 4997b...998
Skrevet

Ja og min erfaring er at de som har temperaturinnstilling ofte er i en billigere klasse, og dermed ofte dårligere.

Alle vet at det ofte er en sammenheng mellom kvalitet og pris, men det betyr ikke at ingenting billigere enn ghd er søppel. TS spesifiserer at de ser etter ei rettetang som ikke er så dyr (med utropstegn bak!), da er det litt unødvendig å kun anbefale ghd og rakke ned på alle andre rettetenger. Spesielt når det er til en 12-åring! Ser det gang på gang i tråder der folk ber om tips til rimelige rettetenger, det misjoneres i det vide og breie for ghd, og ingenting annet er dugandes til noe. Det blir som å kun anbefale Jaguar til folk som spør etter tips til en rimelig bil... Det finnes faktisk rettetenger som ikke koster skjorta som gjør jobben bra. Jeg syns ikke ghd er verdt den prisforskjellen som er mellom min Reminton og ghd-tengene. Håret mitt blir akkurat like glatt, like fort, det sliter ikke nevneverdig på håret mitt... Føler at så hyllet som ghd er blitt, så burde håret mitt søren meg blitt til gull!

• Liker 6
Skrevet (endret)

Når jeg var 10 år, i 1990 , fikk jeg en combo-tang. Krepp, rettetang og bølgetang. Har den ennå. La barna leke.

Tangen har kjeramiske plater og er flott den dag i dag!

Og gi henne gavekort på Privattimer fra deg selv. La henne få teken på flott hår.

Endret av Wonders
  • Liker 2
Skrevet

Claes Ohlson sin fikk ganske god kritikk i en test. Den ble testet sammen med bla GHD og andre dyre, kjente merker.

Den har temperaturregulering osv. Mener den kostet en tohundrelapp. Eller en hundrings mer. Du finner den på nettsidene deres.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en Babyliss titanium, og syns den er helt topp. Kostet kr 398,-. Og jeg har prøvd mange, både dyre og billige, men syns at denne er best. Den har temperaturinnstilling, og ceramic plater. Denne holder nok i massevis til datteren din. Jeg bruker min både på meg og datteren min på 10 år. Jeg har hår med lett fall i, og hun har krøller. Ser ikke noe feil i at datteren din ønsker seg en glattetang i en alder av 12 år. Jeg vet av erfaring at min datter som har skikkelig uregjerlig hår (korketrekkerkrøller i underhår, og overhår som ser ut som lett fall) syns håret er lettere å stelle selv når vi har brukt glattetang. Det holder seg pent gjennom dagen uten at hun ser helt bustete ut, slik som hun lett kan gjøre ellers hvis hun ikke setter det opp. Men pass på å kjøpe med varmebehandlingsspray så hun ikke ødelegger håret sitt, og prøv å se om hun kan la være å bruke dette hver dag. Min datter bruker gjerne glatte eller bølgetang ca 1 dag i uken, og da holder håret seg på henne ett par tre dager. De resterende dagene setter hun det opp, eller fletter det. Jeg syns også datteren min har helt nydelige krøller, men forstår at det er håpløst for henne å få ut floker osv på morgenen uten å gre ut krøllene slik at håret blir statisk og ser forferdelig bustete ut.

Anonymous poster hash: b253e...4a1
Skrevet

Det aller, aller beste er jo dampjern, for dette skader håret minimalt, samt at håret får fuktighet. Dette er jo da svindyrt! Utenom det kan jeg anbefale gHd, men det er jo også dyrt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...