AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #21 Skrevet 22. august 2013 Ja, men poenget er at det ikke raclette hvis det ikke er smeltet ost med. Hvis man lager chili i en fonduegryte spiser man ikke fondue. Anonymous poster hash: f870a...875 1
Brunhilde Skrevet 22. august 2013 #22 Skrevet 22. august 2013 Ja, men poenget er at det ikke raclette hvis det ikke er smeltet ost med. Hvis man lager chili i en fonduegryte spiser man ikke fondue. Anonymous poster hash: f870a...875 Du tuller nå, ikke sant?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #23 Skrevet 22. august 2013 Du tuller nå, ikke sant? ?? Jeg er enig med deg. Et måltid er ikke raclette kun fordi man bruker raclettepanna. Anonymous poster hash: f870a...875 6
Brunhilde Skrevet 22. august 2013 #24 Skrevet 22. august 2013 ?? Jeg er enig med deg. Et måltid er ikke raclette kun fordi man bruker raclettepanna. Anonymous poster hash: f870a...875 Jeg skjønte det, og prøvde å understreke, men ikke alltid like lett når tonefall ikke kan skrives.
Gjest Funky Punk Skrevet 22. august 2013 #25 Skrevet 22. august 2013 Jeg steker kjøttet oppå plata, sammen med grønnsaker. Ost legger jeg i skålene (før brukte jeg også skiver av potet). Heller osten over kjøttet og grønnsakene, og spiser. Deilig mat man kan sitte leeeenge rundt bordet og spise 1
venus_ Skrevet 22. august 2013 Forfatter #26 Skrevet 22. august 2013 Den smeltede osten er jo det viktigste. Hvis ikke kunne jo man bare brukt en grillplate? Det er nok en grunn til at det er en ost som faktisk heter Raclette, så den hører med Takk for alle tips! 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #27 Skrevet 23. august 2013 ånei, det var jo dumt da Men mamma og pappa kjøpte det da jeg var relativt ung (9-10 år eller noe tror jeg).... sååå, jo jeg vet utmerket godt hva det er for noe. Når du skriver "joa, ost er digg så det må man ha..." avslører du ganske godt at du overhodet ikke har peiling på hva raclette er. Raclette ER ost man smelter og skraper/heller over maten. Raclette er nasjonalretten i Sveits, så det er regler for hvordan den lages. Skal gi deg et eksempel. Ta trøndersodd. Nasjonalretten i Trønderlag. Det er hvite kjøttboller, firkantet kjøtterninger, potet, gulrot og kraft. Det er trøndersodd. Ingenting mere. Likevel kan man putte oppi hva som hest, som purreløk, kål, pølse osv. Men da blir det en vanlig suppe, og man kan faktisk ikke kalle det trøndersodd lengre. Kanskje familien din gjør sånn og sånn. Men med det du ramste opp så griller dere masse niknak på en raclettpanne, dere lager ikke raclette. Anonymous poster hash: 9a3c0...238 6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #28 Skrevet 23. august 2013 Alle bildene på denne siden her oppsummerer raclette ganske godt. http://fxcuisine.com/?Display=184 Kokken har varmet opp flere oster som han skraper over på en tallerken. Tilbehøret er små poteter, syltete agurker, syltet løk, skinker (parma ol) og pølser. Dette er raclette. Anonymous poster hash: 9a3c0...238 4
Gjest winston Skrevet 23. august 2013 #29 Skrevet 23. august 2013 Rist brød/loffskiver på platen oppå. Smelt ost (f,eks port salut) i skuffen. Ha masse digg på brødskiven (bacon, skinke, champignon, løk, purre.....) hell over den smeltede osten og nyt. Gjerne med sylteagurk, syteløk, oliven, ravigotte, sennep osv til. Alt du synes passer sammen med smeltet ost duger.
Brunhilde Skrevet 23. august 2013 #30 Skrevet 23. august 2013 Rist brød/loffskiver på platen oppå. Smelt ost (f,eks port salut) i skuffen. Ha masse digg på brødskiven (bacon, skinke, champignon, løk, purre.....) hell over den smeltede osten og nyt. Gjerne med sylteagurk, syteløk, oliven, ravigotte, sennep osv til. Alt du synes passer sammen med smeltet ost duger. Det duger helt sikkert, men raclette er det ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå