Gå til innhold

Mus på kjøkkenet - hvordan vaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har da flyttet inn i et kollektiv nå som jeg er på utveksling, jeg ankom idag og leiligheten er flott. Men så ser jeg at det ligger mye rundt på kjøkkenbenken som ligner på muselort, slike små klumper. Inne i skapene, på kjøkkenbenken osv.

De som bodde her før meg, og returnerer om et par dager hadde tømt alt for mat. Det eneste som står igjen er krydder i glassformer og planter. Men jeg er bombesikker på at det har vært mus på ferde her.

Så hvordan vasker jeg dette skikkelig? Leste litt på nettet om at man helst må bruke en våt klut? Men er det noen andre som har litt andre råd? Jeg regner med jeg må vaske ned alle skap og skuffer + alle fat, kjeler osv.

:sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støv fra muselort kan i verste fall gi musepest, så derfor en skal bruke våt klut.

Ville tatt støvsugeren først, og fått bort alt synlig. Gå over med sånn klorinspray og tørk den opp med fuktig klut, vær nøye å skyll godt.

Ta kontakt med huseier! Museproblem bør sjekkes ut, og egentlig burde det ikke være din jobb å vaske og ordne.

Anonymous poster hash: b92c7...5a0
Skrevet

Takk for gode tips! Saken er at jeg er på utveksling, et halvt år. Så da leier jeg direkte fra hun som bodde her, hun er selv på utveksling og kommer tilbake til jul. Jeg har allerede kontaktet henne og hun som kommer tilbake om et par dager. Jeg antar og håper de svarer så fort de ser meldingen.

I og med at jeg er her alene de neste 4 dagene, så må jeg fikse det om ikke det kommer inn en huseier osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...