Gå til innhold

Vil friendsone de

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 17 år. Av en eller annen grunn har jeg en tildens til å være den jenta guttene vil litt mer enn å bare være venn med. Jeg aner ikke hvorfor. Jeg er utrolig sjenert, rødmer fort å snakker så lite som mulig blandt nye folk. Helt ærlig ser jeg ikke hva de ser i meg.
Dette handler om gutter jeg vil ha som venner, og ikke noe mer. De flørter med meg i chatten på facebook, og selvfølgelig er det morro å få komplement, men jeg vil ikke at de skal tro det er noe på gang mellom oss. Jeg svarer jo takk, og sier som regel ikke noe tilbake, men jeg føler meg sykt overlegen da. Jeg vil ikke at de skal tenke jeg er frekk, men jeg vil ikke gi de falske forhåpninger heller. Og ikke kan jeg si det rett ut, for de har jo heller aldri sakt til meg at de vil noe mer enn å være venner. Han ene har sakt det til venninna mi, men det skulle hun egentlig ikke si til meg, så jeg kan på en måte ikke ta det opp.
Jeg vil liksom at vi skal kunne være venner lenge, og ikke at de skal ha en slags flørt med meg å miste kontakt med meg om to måneder.
Hvordan skal jeg hinte til at jeg ikke vil noe mer? Jeg vil som sakt være venner og vil ikke starte noen krangler. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 36b28...410
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vær eller hint til at du vil være mer enn en venn? Så kan de skylde på seg selv hvis de ikke vil være venner eller være noe mer selv.

Anonymous poster hash: b0039...71d
Gjest slettetbruker
Skrevet

Hvis han har blondt hår, sier du at du bare liker mørkhårede gutter. Og så omvendt..

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan ikke jenter bare lære seg at det ikke funker å være venn med gutter som er interessert i de?

Er bare slemt ovenfor guttene å prøve, de vil alltid ha håp om noe mer

Anonymous poster hash: b2ab7...7c4
Skrevet

Hvorfor kan ikke jenter bare lære seg at det ikke funker å være venn med gutter som er interessert i de?

Er bare slemt ovenfor guttene å prøve, de vil alltid ha håp om noe mer

Syns det er litt feil det og...

Jeg hadde en veldig god kompis for noen år siden, vi var bestevenner. Han likte meg veldig godt, men etterhvert så så han og at det ikke var lurt å gamble vennskapet for noe vi ikke visste ville gå eller ikke.

Anonymous poster hash: 69b01...4f8

Gjest JakeGreen
Skrevet

Hint og indirekte tale er kvinnens språk og ikke alltid et menn flest skjønner.

Du kan prøve å være direkte:

"Jeg liker veldig godt vennskapet vårt, men jeg er ikke interessert i noe mer enn vennskap. Vet ikke om du så for deg noe mer heller, men hadde bare lyst å si det da det virker som du flørter med meg og jeg ikke har lyst å gi noen forhåpninger."

Omskrevet med dine ord.

:)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tror du sloss for en kamp som er vanskelig å vinne. Tenker at hvis man skal være venner så må man være det fra begynnelsen av, dvs at det er det begge parter ønsker når man møter hverandre.

Det er ingen menn som har lyst å være go to guy'en for damen de liker. Det er totalt uinteressant og bare de mennene som går rundt og håper på at hun skal begynne å like han forsetter å være venner, med mindre han er helt ferdig med henne og ikke er betatt av henne lengre. Resten kutter kontakten.

Endret av .-L-.
Skrevet

Syns det er litt feil det og...

Jeg hadde en veldig god kompis for noen år siden, vi var bestevenner. Han likte meg veldig godt, men etterhvert så så han og at det ikke var lurt å gamble vennskapet for noe vi ikke visste ville gå eller ikke.

Anonymous poster hash: 69b01...4f8

Siden du skriver for noen år siden, så regner jeg med at dere ikke er spesielt nære venner lenger? Kanskje en grunn til det? :P

Ja i dine øyne var han nok bestevennen din, men i hans øyne var nok du sjelevennen hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...