Gå til innhold

Erfaringer med Rettslære 1 ? :)

esmer

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg går vg3 og har valget mellom fagene Rettslære 1, Historie & filosofi 1 og IT.

Av disse er det da rettslære som høres mest interessant ut. Det viktigste for meg er jo at jeg får en så bra karakter som mulig for å få et høyt snitt. Er en elev som jobber mye, så akkurat den delen med at det kreves mye jobbing er jeg ikke bekymret over. Områdene jeg interesserer meg mest for er samfunnsfag og politikk..

Har noen her inne hatt disse fagene ?

Blir veldig takknemlig for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rettslære er det beste faget jeg har hatt, men jeg hadde en fantastisk lærer.

Så lenge du har sunn fornuft å evnen til å lese selv er det er fag du får god nytte av i framtiden :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IT1 er lett, krever ingen jobbing utoer at du er i timen og gjør det du skal. Når det gjelder rettslære 1 på universitetet er alt som kreves at du vet hvor du finner de mest relevante lovene og kan tolke dem. Så det er rett og slett noe av de letteste fagene jeg har tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IT1 er lett, krever ingen jobbing utoer at du er i timen og gjør det du skal. Når det gjelder rettslære 1 på universitetet er alt som kreves at du vet hvor du finner de mest relevante lovene og kan tolke dem. Så det er rett og slett noe av de letteste fagene jeg har tatt

Har du hatt IT1 på vgs? :)

Har hørt samme rykter, at det ikke kreves jobbing.. Men samtidig er jeg utrolig dårlig med PC og teknologi og alle disse ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt IT1 på vgs? :)

Har hørt samme rykter, at det ikke kreves jobbing.. Men samtidig er jeg utrolig dårlig med PC og teknologi og alle disse ting..

ja. Du trenger ikke være god i data, det står nok punkt for punkt hva du skal gjøre i boka. Med mindre du er på nivå med bestemora di tviler jeg på at du skal ha noen som helst problemer med å få 5, eller iallfall ikke under 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Rettslære både 1 og 2, og likte veldig godt begge deler. Det gir deg så god innsikt i hvordan rettsystemet virker, samt at ingen har vondt av å lære litt om lover og regler. Ellers hadde jeg ei venninne som hadde historie og filosofi, hun likte det kjempegodt.

Anbefaler deg å ta et fag du kan få bruk for videre. Skal du studere historie/bli lærer er valget lett. Men skal du studere noe innen økonomi/ledelse eller lignende hadde jeg valgt rettslære, ettersom du får mye grunnkunnskaper! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde både rettslære og IT på vgs. Jeg ville testet en time av hvert fag for å se hvordan læreren er. I rettslære er du veldig avhengig av å ha en flink lærer, i IT er du ikke det fordi det finnes alltid en medelev der som kan hjelpe deg.

Anonymous poster hash: c1a72...b01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...