Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååå, dilemma!!

Vi skal på ultralyd imorgen, men klarer ikke ikke å bli enige om vi skal vite kjønnet til barnet!

Jeg vil gjerne vite det, men far sier han ikke vil vite det..:/ Skjønner jo at det er spennende å ikke vite det da, men med tanke på kjøping og slikt er det jo veldig praktisk! :) Så har jeg så lyst å vite om det er lillegutt, eller lillejenta som er påvei:)

Regner med vi ikke er de eneste som har hatt denne problemstillingen, så hvordan gjor dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det ikke an at bare mor får vite det, og ikke sier noe til far?

• Liker 2
Skrevet

Går det ikke an at bare mor får vite det, og ikke sier noe til far?

Tenkte med en gang det samme, men siden hun tenker på innkjøp, blir vel det litt vanskelig å skjule det for far?

Skrevet

Det går da fint an å sette poser med klær bort og kjøpe de store tingene kjønnsnøytrale. Jeg ville visst, uansett, men man må jo ikke vite begge to.

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke bare mor få vite? Dere kan velge et kjønnsnøytralt navn (f.eks. Panda eller bare Baby) som dere bruker gjennom svangerskapet for å forhindre at mor forsnakker seg og sier "jenta" eller "gutten", og så kan jo de kjønnsspesifikke tingene mor kjøper bli liggende i posene.

Anonymous poster hash: ac5ec...5d7
Skrevet

Ts her..

Jo, jeg har tenkt litt på dette, at bare jeg kan vite det. Men jeg er sååå dårlig på å holde ting hemmelig for samboeren min! Livredd for å forsnakke meg, å ødelegge overraskelsen for han:(

Er det mulig å klare å holde noe sånt hemmelig da? :P

Skrevet

Ts her..

Jo, jeg har tenkt litt på dette, at bare jeg kan vite det. Men jeg er sååå dårlig på å holde ting hemmelig for samboeren min! Livredd for å forsnakke meg, å ødelegge overraskelsen for han:(

Vet med meg selv at jeg ALDRI hadde greid å holde noe sånt hemmelig. Er ganske lang tid det er snakk om hvis dette er ordinær ul. Må jo være veldig lett å forsnakke seg!

Anonymous poster hash: eb683...188

Skrevet

Ts her..

Personlig tror jeg ikke det går:) det er sååå lett at man røper seg.. Dessuten blir jo mange ting så rart: skal du ikke fortelle det til noen andre? Det må nesten bli sånn om han ikke skal vite, det blir komisk å diskutere navn til jente og gutt, siden du vet hva det blir osv osv..

Skrevet

Hmm, ja det er det jeg er redd for, å forsnakke meg på en eller annen måte.. Tenk om jeg plutselig begynner å snakke i søvne!?! :P

Klær og slikt skal jeg alltids klare å gjemme unna, og vogn blir enten svart eller brun:)

Nei, det er klart at jeg ikke kan fortelle det til alle rundt meg da, men jeg vet svigermor har veldig lyst å vite det. Og hun vet jeg klarer å tie stille om det :P

Må nok spille skuespill overfor de andre barna mine, men det går bra:)

Kansje jeg kan klare det?

Håper mannen våkner i morgen med et ubeskrivelig høyt ønske om å vite!!

Skrevet

Tja, MÅ du vite da? Det går an å styre utålmodigheten... Og husk at de tar feil innimellom også...

Anonymous poster hash: 89a6e...5ac
Skrevet

Dersom barnefar ikke ønsker å vite kjønn hadde jeg vært "redd" det ville ha røpet seg underveis.

Hva med å vente til neste ul da? Dersom barnefar ikke vil vite kjønn da heller, er det hvertfall kortere tid til termin (kortere tid det kan røpes på)

Skrevet

Nei, jeg måå jo ikke vite det, har bare veldig veldig lyst:))

Det er vel ikke sikkert at den blir flere ul? Det er vel egentlig bare en, så sant alt ser bra ut?

Skrevet

Jeg ville vite, min mann ville ikke. Jeg presterte å forsnakke meg allerede etter ei drøy uke. :flau:

Anonymous poster hash: b9074...044
Skrevet

Nei, jeg måå jo ikke vite det, har bare veldig veldig lyst:))

Det er vel ikke sikkert at den blir flere ul? Det er vel egentlig bare en, så sant alt ser bra ut?

Dere kan jo ta en 3d om en ti ukers tid.

Skrevet

Her ville far ikke vite heller. Men han hadde andre grunner enn din mann. Han mener nemlig at ingen kan vite kjønn uansett (!). Men jeg hadde så lyst på en jente og sa hun helt fra dag 1, altså før ultralyd. Så det var det jeg fortsatte med etterpå også.

Skrevet

Vi var i samme situasjon, og trakk lodd om vi skulle be om å få vite eller ikke. Det følte vi begge var rettferdig. :)

Anonymous poster hash: 5f7f2...d51
Skrevet

Hvis far ikke ville vite, ville jeg tenkt: ok, da venter vi. Tenk så spennende :-) (jeg ville ikke klart å holde det hemmelig om jeg hadde visst og ikke han)

Skrevet

Vi har det motsatt han vil vite men ikke jeg. Men det er ikke veldig viktig for ham så derfor skal vi ikke vite det.

Skrevet (endret)

Om jeg ikke ville visst kjønnet, ville spenningen vært veldig ødelagt av å vite at faren evt visste kjønnet.

Tenk da om han sa det videre til en kompis, familie eller noe- før du visste selv kjønnet på ditt barn?

Det lureste er nok absolutt å være helt enig om en ting, det er som oftest det å ikke vite. Men, det er jo så spennende å ikke vite! :) Alt trenger ikke å være så praktisk alltid :fnise:

Endret av minibelle
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror som mange andre sier at det er veldig lett å forsnakke seg! Det er lett å ploppe ut med f.eks "oi, nå sparket hun", og da er det det gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...