Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødselen nærmer seg, og jeg tenker at jeg bør lese meg litt opp. Men tør ikke helt google meg frem, orker ikke skrekkhistorier og grusomme bilder. Trenger nøktern informasjon uten masse horror.

Noen som har tips til nettsteder?

Anonymous poster hash: e874a...ab6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke et nettsted, men boken "föda utan rädsla" har blitt anbefalt rundt omkring.

Anonymous poster hash: 3f4d4...910

• Liker 1
Skrevet

Man trenger ikke lese noe som helst... Og fødselen blir ofte ikke slik du forventer. Så like greit å ha minimalt med forventninger. Spør lege/jordmor om basics, og hold deg unna både "slik føder du smertefritt" og skrekkhistorier. For sannsynligvis havner du et sted midt i mellom.

Anonymous poster hash: 384b4...09f
  • Liker 1
Skrevet

Lese deg opp om hva da?

Du kan lese om fasene i fødsel.

Bruk sidene til Jordmor Siri f.eks. Eller Barnimagen, babyverden.

Babyverden har også mange fødselshistorier :)

Anonymous poster hash: d1e37...3b2
Skrevet

Man trenger ikke lese noe som helst, men det kan absolutt være fint å vite litt om fødselens gang og de ulike fasene. (Nøktern informasjon). Hvis man vet litt om dette kan det fjerne en del redsel, så man er litt forberedt på hva som skal skje.

Anonymous poster hash: 96e95...903

Skrevet

Les deg opp på fakta. Fødselens faser, etter fødselen, hva slags medikamenter som gjør hva og når de kan fåes, ikke medisinske smertestillingsmetoder, fødestillinger, hva partner kan gjøre og så videre. Og gled deg. Det er moro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...