Vendelin Skrevet 23. april 2004 #1 Skrevet 23. april 2004 Vi har lyst til å ha en venne-fest i forkant av bryllupet (mest sannsynlig helga før). Flere som har tenkt det? Grunnen til at vi har planer om det er fordi det er så mange venner og kolleger som vi har lyst til å dele dagen med. Men av praktiske hensyn kan vi ikke be alle til bryllupsfesten. Det blir ikke noe rølpefest, men en stilig sammenkomst med pent tøy og mulig enkel servering. Hadde dere kommet på en sånn fest :klø: Vet jo ikke hvor vanlig dette er :-?
Lullu Skrevet 23. april 2004 #2 Skrevet 23. april 2004 Selvsagt hadde jeg kommet!! Dette høres jo kjempe gøy ut! Super løsning dersom man ikke har annledning til å be alle man har lyst til i bryllupet sitt!
blåveis Skrevet 23. april 2004 #3 Skrevet 23. april 2004 Vi vurderer å ha en vennefest, men vi tenkte å ha den etterpå i stedet. Da får vi feiret at vi er gift... dersom vi skulle ha en vennefest før, ville det vel bli mer "utdrikkingslag"-preget? (eller?) "Etterpålag" er jo et velkjent fenomen..
Vendelin Skrevet 23. april 2004 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2004 Vi vurderer å ha en vennefest, men vi tenkte å ha den etterpå i stedet. Da får vi feiret at vi er gift... dersom vi skulle ha en vennefest før, ville det vel bli mer "utdrikkingslag"-preget? (eller?) "Etterpålag" er jo et velkjent fenomen.. Jeg og er litt redd for at det skal bli litt for utdrikningslag-preget. Men burde ikke folk skjønne at det skal foregå i stilige former når det blir sendt ut invitasjoner der det står pent kledd (og evt enkel bevertning)? Utdrikningslaget har jo da allerede vært! "Etterpålag" er selvsagt en ide, men vi drar nesten direkte på bryllupsreise og da blir det så lenge etterpå.(skal være borte i 3-4 uker) :-?
Lissemor Skrevet 23. april 2004 #5 Skrevet 23. april 2004 Såklart vi hadde kommet! Høres ut som en god idè,og folk skjønner jo at ikke alle har anledning til å be alle vennene sine i bryllupet.
blåveis Skrevet 23. april 2004 #6 Skrevet 23. april 2004 "Etterpålag" er selvsagt en ide' date=' men vi drar nesten direkte på bryllupsreise og da blir det så lenge etterpå.(skal være borte i 3-4 uker) :-?[/quote'] Vi ser for oss festen ca en måned etter bryllupet vi også (pga min venninne som bor i USA skal kunne komme i "juleferien sin") Jeg ser ikke tidsrommet her som en stor demper på festen. Vi rekker da å få "roet oss" litt og glede oss til den nye festen. Det kommer jo også til å være en del arbeid med å forberede denne feste. Vi er jo fremdeles heeelt nygifte, så jeg synes ikke det er noe problem. Før bryllupet er vi mer stresset over det og har dårligere tid osv. Vi har også tenkt å lage et "halloweenparty"/"felles utdrikkingslag" helge før vi reiser dit vi gifter oss, så da blir det nok fest før bryllupet.. Tror det er kjekt både for oss og vennene våre å få litt tid mellom disse festene.. (de har jo andre ting som foregår i livene sine også.. ) Det var mine taker om dette.. Håper dere finner en løsning som passer dere..
Vendelin Skrevet 23. april 2004 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2004 takk for innspill, er ikke umulig vi flytter det til etterpå. har ennå laaang tid å tenke på (selv om tiden går urimelig fort for tiden. :-? )
Pusekatt Skrevet 23. april 2004 #8 Skrevet 23. april 2004 Vi giftet oss i USA i fjor sommer, hadde vennefest tidlig i oktober, og familiefest sent i november. Veldig greit å få spredd festlighetene litt, for det ble mer enn nok å gjøre!
Catzy Skrevet 23. april 2004 #9 Skrevet 23. april 2004 Jeg hadde definitivt kommet på en sånn fest. Både før og etter bryllupet. Catzy
Martha Stewart Skrevet 23. april 2004 #10 Skrevet 23. april 2004 Vi tenker også på å ha en vennefest - hjemme hos oss selv med buffet og alkohol, en eller annen gang etter den "offisielle" bryllupsmiddagen med forlovere, foreldre og søsken m/følge. Tror det kan bli fint å fordele moroa på to datoer, så har vi mer overskudd til å nyte begge anledningene! I tillegg syns jeg dette er en lur måte å slippe å bruke ressurser på annen familie som vi ikke ønsker å prioritere...
Gjest Tex Skrevet 23. april 2004 #11 Skrevet 23. april 2004 Jeg får en litt sånn -vi har fest for da får vi kanskje masse gaver- følelse av hele greia, jeg..... en litt sånn -vi tar oss ikke råd til å invitere alle på skikkelig middag men servere noe enkelt og billig og håver inn gaver allikevel- greie........ Er ikke ment som voldsom kritikk dette, bare sier åssen jeg ville ha tenkt. Jeg hadde selvsagt stilt opp på fest, med gave, men jeg ville ha tenkt sånn uansett.....
Martha Stewart Skrevet 23. april 2004 #12 Skrevet 23. april 2004 Jeg får en litt sånn -vi har fest for da får vi kanskje masse gaver- følelse av hele greia, jeg..... en litt sånn -vi tar oss ikke råd til å invitere alle på skikkelig middag men servere noe enkelt og billig og håver inn gaver allikevel- greie........ Er ikke ment som voldsom kritikk dette, bare sier åssen jeg ville ha tenkt. Jeg hadde selvsagt stilt opp på fest, med gave, men jeg ville ha tenkt sånn uansett..... Egentlig er jeg enig med deg Tex, og vi hadde opprinnelig tenkt å begrense bryllupsfeiringen til et minimum pga økonomi og praktiske hensyn. Dilemmaet er at jeg også har lyst å feire med våre gode venner og flere venninner har allerede foreslått vennefest. Flere av dem har selv hatt utradisjonelle, enkle bryllupsfester, eller bare invitert meg til kaffe i sitt bryllup eller ikke i det hele tatt (pga f.eks kun feiring med familie). Så jeg begynner å endre mening... Vennefesten skal i tilfelle være classy, med kvalitetsservering (mannen min og jeg elsker å lage gourmetmat!) og rikelig med alkohol - men hjemme hos oss. Har ikke lyst å være "knuslete" nei... Så kan de som bor i nærheten eller gidder å reise to ganger komme i kirken på selve bryllupsdagen.
Vendelin Skrevet 23. april 2004 Forfatter #13 Skrevet 23. april 2004 Jeg får en litt sånn -vi har fest for da får vi kanskje masse gaver- følelse av hele greia, jeg..... en litt sånn -vi tar oss ikke råd til å invitere alle på skikkelig middag men servere noe enkelt og billig og håver inn gaver allikevel- greie........ Er ikke ment som voldsom kritikk dette, bare sier åssen jeg ville ha tenkt. Jeg hadde selvsagt stilt opp på fest, med gave, men jeg ville ha tenkt sånn uansett..... hehe..den meninga der har ikke jeg ofret en tanke. Vi trenger så absolutt ikke fler lysestaker og mer sengetøy, så hvis dere mener det er fare for at folk dukker opp med gaver så skriver jeg i innbydelsen at vi ikke ønsker det. Enkelt og greitt. :-) Gøy med gaver, men hadde ikke tenkt tiggerfest at "vennefesten" skulle være noe tiggerfest :oops: gaver forventer jeg ikke av noen av dem.
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2004 #14 Skrevet 23. april 2004 Eg hadde synst det hadde vore kjempe-moro med ein slik venne-fest! Og dersom eg er venn av nokon som skal gifte seg hadde eg vel gitt gåve til bryllupet uansett, så eg hadde absolutt ikkje sett på det som noko "bursdags-fenomen". Kosleg meg skikkeleg selskap sammen med gode venner!
Pusekatt Skrevet 24. april 2004 #15 Skrevet 24. april 2004 Jeg får en litt sånn -vi har fest for da får vi kanskje masse gaver- følelse av hele greia, jeg..... en litt sånn -vi tar oss ikke råd til å invitere alle på skikkelig middag men servere noe enkelt og billig og håver inn gaver allikevel- greie........ Er ikke ment som voldsom kritikk dette, bare sier åssen jeg ville ha tenkt. Jeg hadde selvsagt stilt opp på fest, med gave, men jeg ville ha tenkt sånn uansett..... På den annen side; ved å spre festlighetene litt, får man bedre tid til gjestene som er tilstede. Hvor mye tid får man egentlig til hver enkelt gjest med f.eks. over 100 inviterte gjester i bryllupet? Og så skal man helst også ha litt tid til sin elskede også - det er jo tross alt bryllupsdagen!
Gjest Tex Skrevet 24. april 2004 #16 Skrevet 24. april 2004 Jo men hvis det er intensjonen ville jeg heller lagt opp til tre dager til ende feiring. Å lage bryllupsfest uker etterpå syns jeg er rart..... Men det er meg, jeg skjønner jo at vi tenker forskjellig. Er uansett litt misunnelig på deg som fikk bruke den fine kjolen din hele tre ganger.....
Pusekatt Skrevet 24. april 2004 #17 Skrevet 24. april 2004 Jo men hvis det er intensjonen ville jeg heller lagt opp til tre dager til ende feiring. Å lage bryllupsfest uker etterpå syns jeg er rart..... Men det er meg, jeg skjønner jo at vi tenker forskjellig. Er uansett litt misunnelig på deg som fikk bruke den fine kjolen din hele tre ganger..... Selv er jeg veldig fornøyd med akkurat den delen av saken hvertfall! 8) (ikke lenge igjen til Dagen din nå, Tex!)
Gjest Tex Skrevet 25. april 2004 #18 Skrevet 25. april 2004 Selv er jeg veldig fornøyd med akkurat den delen av saken hvertfall! 8) Det skjønner jeg godt! Nå har vi nedtelling og telefonkonferanser daglig her i huset, skal til mamma og se på bordplan i dag.....
blåveis Skrevet 25. april 2004 #19 Skrevet 25. april 2004 en litt sånn -vi tar oss ikke råd til å invitere alle på skikkelig middag men servere noe enkelt og billig og håver inn gaver allikevel- greie....... Hva er mindre "orntlig" med middagen på en vennefest en på en såkalt "tradisjonell bryllupsfest"? Vi vurderer å ha en vennefest for at vennene våre skal få lov til å feire dette sammen med oss osv. Vi kommer til å serverer mat og vin, drinker osv Og det er da slett ikke "for å få gaver".. mer for å gi dem en fest.. (kjenner jeg våre venner rett hadde vi fått gaver uansett... )
Bokalven Skrevet 25. april 2004 #20 Skrevet 25. april 2004 Hadde dere kommet på en sånn fest :klø: Vet jo ikke hvor vanlig dette er :-? Ja, har til og med vært på en slik vennefest. Det var kjempekoselig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå