AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #1 Skrevet 21. august 2013 Jeg har prøvd å lage corissants 4 ganger nå, men failer hver gang. Det er ikke vits å prøve flere ganger nå før jeg vet hva jeg gjør galt, for jeg gjør jo tydligvis noe feil. Croissantdeigen skal visst ikke heve i kjøleskapet, den skal heve først når man skal steke de. For at deigen ikke skal heve må alle ingrediensene være kalde/iskalde. Jeg legger melet og bakepulveret i kjøleskapet før jeg begynner å bake, slik at det også er kaldt. Også bruker jeg iskaldt vann og egg. (Jeg bruker flere ingredienser) Jeg bruker en hel pakke tørrgjær for det står det i oppskriften. Er det for mye, og er det derfor den hever for tidelig? Jeg har sett noen bruker melk i deigen, men det sto det ikke i oppskriften jeg fant. Men er det grunnen til at den hever - at jeg ikke har melk i? Og skal jeg ha melk i? Hvor lenge skal deigen eltes til en deig..? Jeg gjør det så fort som mulig (under 5 minutter) slik at den fortsatt er kald når jeg legger den i kjøleskapet.. Hjelp! Anonymous poster hash: e6578...863
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 Jeg har prøvd å lage corissants 4 ganger nå, men failer hver gang. Det er ikke vits å prøve flere ganger nå før jeg vet hva jeg gjør galt, for jeg gjør jo tydligvis noe feil. Croissantdeigen skal visst ikke heve i kjøleskapet, den skal heve først når man skal steke de. For at deigen ikke skal heve må alle ingrediensene være kalde/iskalde. Jeg legger melet og bakepulveret i kjøleskapet før jeg begynner å bake, slik at det også er kaldt. Også bruker jeg iskaldt vann og egg. (Jeg bruker flere ingredienser) Jeg bruker en hel pakke tørrgjær for det står det i oppskriften. Er det for mye, og er det derfor den hever for tidelig? Jeg har sett noen bruker melk i deigen, men det sto det ikke i oppskriften jeg fant. Men er det grunnen til at den hever - at jeg ikke har melk i? Og skal jeg ha melk i? Hvor lenge skal deigen eltes til en deig..? Jeg gjør det så fort som mulig (under 5 minutter) slik at den fortsatt er kald når jeg legger den i kjøleskapet.. Hjelp! Anonymous poster hash: e6578...863 Eh...Jeg har laget croissanter en rekke ganger. For å få riktig konsistens har jeg brukt kald melk (det funker fint), men den skal ikke heve i kjøleskapet. Ingenting kan heve i kulde. Den skal kaldstartes (derav kald melk) men den skal jo heve som all annen gjerbakst. Bare sett den på benken, du. Og når smøret skal kjevles inn skal dette være kaldt - men ikke deigen. Håper det hjelper. Anonymous poster hash: 90f49...7f5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #3 Skrevet 21. august 2013 Jeg kan prøve å bruke en oppskrift med melk da, men alle ingridiensen mine sørger jeg for er kalde, så skjønner ikke hvorfor den reiser seg for tidelig Anonymous poster hash: add3c...428
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå