AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #1 Skrevet 21. august 2013 Dette er et litt rotete innleg, men hadde satt pris på inspill! To av de som har vært mine nærmeste venner de to siste årene har vært kjærester i et år nå. Venninna mi røyker hasj, drikker og er den typen som ikke bryr seg om noen eller noe. Hun har vært utro mot kjæresten sin gjentatte ganger, noe som han nå har funnet ut av. Da ringte han til meg for å spørre om detaljer om hva som hadde skjedd etter som venninna mi har fortalt meg hva som har skjedd. Jeg syntes synd på han og fortalte han det han ville vite, men han fikk IKKE lov å fortelle til venninna mi at jeg fortalte han det. Jeg har nemlig klær og sminke hjemme hos hun som jeg ikke har fått henta, + hun skylder meg en del penger. Jeg tenkte å fortelle hun at jeg har sagt det til han når dette var i orden og jeg hadde fått tingene mine. Han konfronterte henne med engang og jeg fikk da selvfølgelig høre hvor stygg, dum og teit jeg var som sa det til han og ødela livet hennes. Jeg sa jo at det ikke var min feil at hun lå med alle andre enn kjæresten, da var hun så "voksen" og sa "stikk til HELVETTE" Jeg har rett og slett vondt inni hele meg her nå. Sendte en melding til typen hennes og spurte han hvorfor han brøyt det han lovet, og ødela for meg fordi nå får jeg ikke tingene mine, da svarte han "bryr meg ikke, er ikke mitt problem" Jeg er helt SJOKKERT over hvordan disse oppfører seg! De er 18 år og er så utrolig barnslige. Men må skal dere få høre det verste, "venninna" mi dro til legevakta og sa hun ville ta livet av seg og at hun hadde det så vondt og hun ba om å få en plass på psykiatrisk avdeling, og det fikk hun! Hun sendte meg en melding etterpå der hun skrev "haha, er på psykiatrisk nå, bare for at ***** skal få dårlig samvittighet og ta meg tilbake!;-)" Er dette i det hele tatt lov? Og lure hele systemet? Får lov å gå ut og leve som normalt og kan dra derifra når hun vil.. Jeg er så utrolig sint at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Spesielt skuffa er jeg over han, som dulket meg i ryggen på den måten. Og ikke minst hun som oppfører seg som en 8 åring.. Hvordan skal jeg få ut aggresjonen min??Anonymous poster hash: faceb...f44
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 Kanskje hun har godt av å være der, hun hørtes ikke helt stabil ut. Anonymous poster hash: 4f8a7...54c 17
Gjest Skrevet 21. august 2013 #3 Skrevet 21. august 2013 Høres ustabil ut ja, men kanskje ikke nok til å stjele plass for en som virkelig er suicidal. Slikt er forkastelig å lyve på seg! Hun burde heller få oppfølging hos Dps, og evt kommet inn på planlagt innleggelse og ikke akutt. 5
Steinar40 Skrevet 21. august 2013 #4 Skrevet 21. august 2013 (endret) Dropp kontakten med begge to. Da sparer du deg selv for mye dritt. Endret 21. august 2013 av Steinar40 15
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #5 Skrevet 21. august 2013 TS her! Jeg er enig med dere alle, kanskje hun trenger å legges inn! Men hun skjønner ikke at hun gjør noe galt.. Også når jeg var så grei mot eksen hennes og fortalte hva som hadde skjedd og "ofra" vennskapet og tingene mine fordi jeg stolte på han, og han bryter det å svarer "bryr meg ikke, ikke mitt problem" ! Fyysøren! Er så sint på begge to.. Går rundt å bare vil hevne meg men vil aller helst ikke ha noe med noen av dem og gjøre, har ringt Telenor og sperra begge numrene dems så de ikke kan kontakte meg mer. Vil ikke ha noe med de og gjøre, men er så utrolig sint og provosert!Anonymous poster hash: faceb...f44 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #6 Skrevet 21. august 2013 Her ligger det nok mange følelser å lurer ja. Er bare å ligge seg inn på Dps som en 'hersketeknikk' altså. Høres ikke så bra ut det der. Anonymous poster hash: 3d3ac...08d
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #7 Skrevet 21. august 2013 Her ligger det nok mange følelser å lurer ja. Er bare å ligge seg inn på Dps som en 'hersketeknikk' altså. Høres ikke så bra ut det der.Anonymous poster hash: 3d3ac...08d Er ganske sykt at man legger seg inn for å få oppmerksomhetAnonymous poster hash: faceb...f44 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #8 Skrevet 21. august 2013 Er ganske sykt at man legger seg inn for å få oppmerksomhetAnonymous poster hash: faceb...f44 Jobber veldig mot sin hensikt og, så det er ikke så mye å bry seg om. Hvem vet, kanskje det er for det bedre..? Anonymous poster hash: 3d3ac...08d
Kjempeliten Skrevet 21. august 2013 #9 Skrevet 21. august 2013 Er nok ikke det vanskeligste å bli innlagt, spørs litt da men. Har selv ei venninne som ble innlagt på tvang da hun dro på legevakta med et risp i armen og sa hun ville dø. (typen slo opp med henne) Hun kom ut etter et par dager da, det var ikke så alvorlig som de på legevakten trodde. Men de har nå plikt til å ta det seriøst, og når det kommer ei ung jente inn på legevakta og sier hun vil dø så kan de jo ikke bare sende henne hjem igjen. Så selv om hun kanskje jugde, så er det jo ikke ulovlig vil jeg tro.. De kommer helt sikkert til å sende henne ut igjen snart. Men du hadde jo egentlig ingenting med deres forhold å gjøre. Det er skummelt å blande seg inn i andres problemer, særlig når det gjelder par. Og den erfaringen fikk du jo. Selv om hun var utro. Hun virker ikke helt stabil hun venninna di, men hun er ingenting å bry seg om. Samme med han kjæresten hennes. Ikke snakk med de igjen, og om de prøver å kontakte deg så ikke svar. Det beste du kan gjøre er å bare overse de. Ikke la frustrasjonen din gå utover de. Løp deg en tur, finn noe du kan kaste ting på, løp ut i skauen og skrik høyt... skriv ned tankene dine, hør på høy musikk.... Mye du kan gjøre for å få ut aggresjonen din. Selv liker jeg å bare pælme ting til helvete og late som om det er personen jeg er sur på som får kjørt trynet sitt inn i steinveggen... 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #10 Skrevet 21. august 2013 Når noen sier de skal dø, kan ikke helsepersonell avvise dem med å si "du lyver bare" og ikke legge dem inn. Det er alt for risikofylt. Kanskje pasienten lyver eller overdriver, men det er bedre å legge inn en som lyver enn å ikke legge inn en som mener alvor. Anonymous poster hash: 7db12...a5f 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #11 Skrevet 21. august 2013 Har vært på psyk selv som suicidal, det var ikke det minste ok, og det var ikke mye sympati å spore, heller tvert om. Fremdeles er det folk som er redd meg og folk som ikke tar meg alvorlig fordi jeg har vært på psyk. Nei, hun venninnen høres ikke helt god ut. I den alderen er det jo en del dramatiske brudd mellom venner. At hun lyver for å få plass på psyk viser jo at hun ikke er til å stole på. Det er grunn nok til å "slå opp". Anonymous poster hash: d0163...5e3 1
Alvina Skrevet 21. august 2013 #12 Skrevet 21. august 2013 Det er vel ingen som kan vite egentlig hva som er sannheten her i denne historien, jeg kan tolke den uten å rette skyts mot noen. Ts er bekymret og føler seg sviktet først og fremst fordi hun ikke får tilbake tingene sine fordi hennes venninnes kjæreste sladret, eller har jeg misforstått? Og uten å kjenne ts tillegger jeg henne å være mer bekymret for sin venninne enn hun vil innrømme, derav hennes sinne og frustrajons-følelser. Men ingen av oss og heller ikke ts kan vite om venninne bare forsøkte leke tøff når hun er innlagt nå på psykiatrisk, når hun sa til ts at hun har lagt seg inn for å legge press på sin kjæreste/eks. Tror hun som er innlagt nå sliter samme hva som er sannheten. Men synes det er for drastisk å dra slutninger om at en attenåring er dramaqueen, hun er innlagt på psykatrisk, og jeg tror ikke det er så lett å få plass på dagen fordi jeg antar en lege vurderer vedkommedes tilstand, eller er det bare å legge seg inn, f.eks om man er ufb eller føler seg ensom? Sånn fungerer dessverre ikke systemet, det må ligge mer bak, som kanskje ikke ts vet om. Ts, prat med foreldrene hennes hvis du er bekymret og bryr deg om henne. Hvis ikke, hold deg bare langt unna. I den situasjonen din venninne er i nå, trenger hun ikke nysgjerrige venner, bare de som virkelig bryr seg om henne. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #13 Skrevet 21. august 2013 Gørl, you need some new freinds, I'd tell you that. Anonymous poster hash: af295...afd 1
Kira-delta Skrevet 23. august 2013 #14 Skrevet 23. august 2013 Er ganske sykt at man legger seg inn for å få oppmerksomhetAnonymous poster hash: faceb...f44 Ts, venninnen din trenger hjelp. Og det viktigste nå er at hun får det uavhengig av måten hun gjør det på. Mange vet at de trenger hjelp, men ikke hvordan man spør etter det -derfor kan det komme ut på dramatiske måter som venner og kjente ikke skjønner seg på. Det eneste du trenger å bry deg om er deg selv og å gjøre det som er godt for deg. Å kutte henne ut som venn eller stå der som en støttende og god person for ei som har det ganske tøft. Ta det valget som er best for deg og ditt liv. En ting som kanskje er verdt å tenkte på er at man aldri skal dømme vennene sine. 1
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2013 #15 Skrevet 23. august 2013 vel, du blir sur på han fordi han sa hva du hadde sagt til venninna di. men du gikk jo bak ryggen til venninna di når du la ut om alt venninna di hadde gjort. jeg hadde aldri dolket en venninne i ryggen på den måten. lojaliteten min ligger hos mine venninner og ikke typene deres..
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #16 Skrevet 23. august 2013 Få deg nye venner. Det virker som en enkel ting å si, men du vil ikke være involvert i det der de neste årene. Noen er som kvikksand, det er lett å bli sittende fast. Når de viser såpass lite hensyn så er det lite du kan gjøre for dem nå. Anonymous poster hash: da709...19c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå