Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #1 Skrevet 23. april 2004 Har prøvd å vaske den flere ganger, men hver gang etter at jeg har brukt den en runde, spriker den like mye. Hva kan jeg gjøre? Må jeg kjøpe ny, eller er det noen som har noen gode tips?
Gjest Balenciaga Skrevet 23. april 2004 #3 Skrevet 23. april 2004 Kjøp en ny du. En i god kvalitet så slipper du problemet. Hva er det du vasker den med? Midler for rens av kost er bare tull. Såpe og vann holder. Rist kosten etter vask. Klem ut resten av vannet i samme retning som håret. Først med fingrene, så med tørkepapir. La den lufttørke.
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2004 #4 Skrevet 24. april 2004 Takk for svar! Jeg vasker kosten med min ansiktvaske fra dermalogica, som er for svært sensitiv hud. Så den burde jo være mild og bra for kosten. Har ikke hatt kosten i mer enn 1 år (Body shop), må si at det var dårlig kvalitet. Eller er det kanskje det man kan forvente av levetid på en kost? Har noen av dere prøvd kosten som hører til bare escentualproduktene? Jeg bruker det pudderet, så kanskje det er derfor at kosten har blitt slik? Siden man skal bruke en egen teknikk for å påføre dette pudderet, har kanskje kosten begynt å sprike av dette. Men er det hvert å invistere i en kost fra dem?
tuji Skrevet 26. april 2004 #5 Skrevet 26. april 2004 Body Shop-kostene er ikke så veldig holdbare, nei. Jeg ville satset på en litt mer eksklusiv, selv om det er ganske dyrt. Har ikke funnet den perfekte kosten selv, så jeg kan ikke gi noe konkret tips.
vackraflickan Skrevet 26. april 2004 #6 Skrevet 26. april 2004 På parfymerier får du koster hvor busten kan trekkes inn. Omtrent samme prinsipp som en kulepenn. Da spares kosten for en del slitase. Kjøper du en litt dyrere får du en som varer leeenge. Det er verdt pengene.
Gjest anneline Skrevet 26. april 2004 #7 Skrevet 26. april 2004 Jeg ville brukt vanlig zalo eller shampoo på kosten slik at man får bort fettet. Skyll godt etterpå. Det er også viktig at det ikke renner vann ned i kosten og på skaftet når man tørker den, noe som kan få den til å gå opp i limingen lettere. Tørk den slik at vannet renner ut og bort fra kosten og skaftet. Jeg lar mine lufttørke. Invester heller i en dyrere kost med skikkelig hår, for du har dem i årevis hvis det er god kvalitet. Resultatet blir også gjerne bedre med en skikkelig god kost. Har f.eks en solpudder-kost kost som er 5 år gammel som er like god i dag, så det er faktisk litt å spare her. For solpudder og rouge er det også lurt med en kost med hylse til. Da kan du bare 'fylle' kosten med det du trenger for oppfrisking utover dagen og slipper å ta med selve rougen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå