AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #1 Skrevet 21. august 2013 Jeg bor hjemme med moren og stefaren min, fordi jeg rett og slett ikke har råd til å leie et sted å bo. Går jo greit både for de og meg, men de ser ikke vitsen for at jeg skal være sosial. Jeg har vært veldig isolert den siste tiden, og ønsker å bryte ut av det. Valget blir jo å bo for meg selv, men ikke har råd til noe, eller å fortsette å bo hjemme og dermed ha råd til å være med på denne store interessen min der jeg kan møte likesinnede. Hva mener dere? Anonymous poster hash: c6458...de4
navnet Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 Ha råd til å være med på den store interessen din? Hva er det? Noe som krever mye penger? Synes du moren din skal betale husleie og din hobby? Du må spesifisere problemet ditt litt mer, er det sånn at de låser deg inne sånn at du ikke får sett andre? 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #3 Skrevet 21. august 2013 Deres tak, deres regler. Anonymous poster hash: 8fae9...f07 5
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2013 #4 Skrevet 21. august 2013 Jeg bor hjemme med moren og stefaren min, fordi jeg rett og slett ikke har råd til å leie et sted å bo. Går jo greit både for de og meg, men de ser ikke vitsen for at jeg skal være sosial. Jeg har vært veldig isolert den siste tiden, og ønsker å bryte ut av det. Valget blir jo å bo for meg selv, men ikke har råd til noe, eller å fortsette å bo hjemme og dermed ha råd til å være med på denne store interessen min der jeg kan møte likesinnede. Hva mener dere? Anonymous poster hash: c6458...de4 Hvor gammel er du? Jobber du, eller går du skole og ka søke om studielån og stipend slik at du har råd til å bo for deg selv?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #5 Skrevet 21. august 2013 Ha råd til å være med på den store interessen din? Hva er det? Noe som krever mye penger? Synes du moren din skal betale husleie og din hobby? Du må spesifisere problemet ditt litt mer, er det sånn at de låser deg inne sånn at du ikke får sett andre? Ja, for meg er det mye penger. Men skal jeg bo alene får jeg ikke vært med på det, siden jeg har så liten inntekt for tiden. Jeg betaler jo for meg hjemme, så moren og stefaren min har ingen utgifter på meg. Jeg betaler alt selv, men har selvfølgelig mye billigere husleie hjemme enn om jeg hadde mot ute. Anonymous poster hash: c6458...de4
navnet Skrevet 21. august 2013 #7 Skrevet 21. august 2013 Ja, for meg er det mye penger. Men skal jeg bo alene får jeg ikke vært med på det, siden jeg har så liten inntekt for tiden. Jeg betaler jo for meg hjemme, så moren og stefaren min har ingen utgifter på meg. Jeg betaler alt selv, men har selvfølgelig mye billigere husleie hjemme enn om jeg hadde mot ute.Anonymous poster hash: c6458...de4 Ja hva er det foreldrene dine ikke vil da? Din egen hobby må du jo betale selv for, spesielt om det er en dyr hobby. Får du billig leie så får du god hjelp på den måten. Du kan ikke henge i puppen til mamma for alltid. Ut å tjen penger! 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #8 Skrevet 21. august 2013 Kva slags hobby driv du med, då? Ønsker ikke si det, men det går med en del penger hvert år. Jeg betaler hobbien min selv, altså! Anonymous poster hash: c6458...de4
Gjest Elseby13 Skrevet 21. august 2013 #9 Skrevet 21. august 2013 Hva mener du med at de vil isolere deg? Nekter de deg å dra på fester eller låser de deg på rommet?? Det er vanskelig å vurdere om de er urimelige når du er så diffus.
Tropic Skrevet 21. august 2013 #10 Skrevet 21. august 2013 Virker jo som det er pga hobbyen din at du ikke har råd til å bo for deg selv, og da forstår jeg jo foreldrene dine godt.. Hadde jo også reagert om noen skulle bodd gratis hjemme hos meg for å kunne brukt mye penger på en hobby. Du fremstiller det som om de prøver å isolere deg og nekte deg et sosialt liv, men det er jo ikke akkurat det de gjør..... 4
Singha Skrevet 21. august 2013 #11 Skrevet 21. august 2013 Jeg bor hjemme med moren og stefaren min, fordi jeg rett og slett ikke har råd til å leie et sted å bo. Går jo greit både for de og meg, men de ser ikke vitsen for at jeg skal være sosial. Jeg har vært veldig isolert den siste tiden, og ønsker å bryte ut av det. Valget blir jo å bo for meg selv, men ikke har råd til noe, eller å fortsette å bo hjemme og dermed ha råd til å være med på denne store interessen min der jeg kan møte likesinnede. Hva mener dere? Anonymous poster hash: c6458...de4 Innlegget ditt henger jo ikke på greip. Du sier at dine foreldre ønsker at du skal være isolert, så skriver du at du bor hos dem fordi du har en dyr hobby hvor du møter likesinnede (og implisitt er sosial). Hva er egentlig problemet ditt? Hindrer de deg å ha med venner hjem? Hindrer de deg i å gå ut og møte andre? Låser de deg inne på rommet ditt når du ikke er ute og driver med hobbyen din? 1
Armitage Skrevet 21. august 2013 #12 Skrevet 21. august 2013 Ønsker ikke si det, men det går med en del penger hvert år. Jeg betaler hobbien min selv, altså! Anonymous poster hash: c6458...de4 Indirekte er jo foreldrene dine med på å finansiere hobbien din hvis du bor billig eller gratis hos dem.
Havbris Skrevet 21. august 2013 #13 Skrevet 21. august 2013 Valget blir jo å bo for meg selv, men ikke har råd til noe, eller å fortsette å bo hjemme og dermed ha råd til å være med på denne store interessen min der jeg kan møte likesinnede. Hva mener dere? Anonymous poster hash: c6458...de4 Får ikke helt mening i dette jeg. Mener du at dine foreldre bør gi deg økonomisk støtte slik at du kan bo for deg selv, og bruke egne penger til hobby? Hva har det med isolasjon å gjøre. Du må forklare hva du tenker litt bedre så får du svar.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #14 Skrevet 21. august 2013 Gud, må man mate folk med teskje, altså! Om jeg bor på hybel har jeg kun penger til det høyst nødvendige. Om jeg bor hjemme, har jeg råd til hobbien min! Jeg betaler alle utgiftene mine hjemme, og moren og stefaren min har ikke noen utgifter på meg. Jeg betaler også husleie, men selvfølgelig mye billgere enn leiemarkedet. Comprende? Anonymous poster hash: c6458...de4
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2013 #15 Skrevet 21. august 2013 Gud, må man mate folk med teskje, altså! Om jeg bor på hybel har jeg kun penger til det høyst nødvendige. Om jeg bor hjemme, har jeg råd til hobbien min! Jeg betaler alle utgiftene mine hjemme, og moren og stefaren min har ikke noen utgifter på meg. Jeg betaler også husleie, men selvfølgelig mye billgere enn leiemarkedet. Comprende? Anonymous poster hash: c6458...de4 Ok. Mulig jeg er dum, men hvor kommer det frem at: "Moren og stefaren min ønsker at jeg skal være isolert" Kan du utdype hva du mener med at de ønsker det?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #16 Skrevet 21. august 2013 Ok. Mulig jeg er dum, men hvor kommer det frem at: "Moren og stefaren min ønsker at jeg skal være isolert" Kan du utdype hva du mener med at de ønsker det? Ja, de er sure for at jeg er sosial og driver med hobbien min ... de ønsker vel at jeg skal sitte hjemme og sture og ikke være aktiv og sosial ... Anonymous poster hash: c6458...de4
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2013 #17 Skrevet 21. august 2013 Gud, må man mate folk med teskje, altså! Om jeg bor på hybel har jeg kun penger til det høyst nødvendige. Om jeg bor hjemme, har jeg råd til hobbien min! Jeg betaler alle utgiftene mine hjemme, og moren og stefaren min har ikke noen utgifter på meg. Jeg betaler også husleie, men selvfølgelig mye billgere enn leiemarkedet. Comprende? Anonymous poster hash: c6458...de4 Får du ikke lov til å ta i mot besøk hjemme, av foreldrene dine? Eller vil du ikke?*
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #18 Skrevet 21. august 2013 Ja, de er sure for at jeg er sosial og driver med hobbien min ... de ønsker vel at jeg skal sitte hjemme og sture og ikke være aktiv og sosial ... Anonymous poster hash: c6458...de4 De ønsker vel at du sparer til å kunne flytte ut. Anonymous poster hash: 02a1a...4a2 8
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2013 #19 Skrevet 21. august 2013 Ja, de er sure for at jeg er sosial og driver med hobbien min ... de ønsker vel at jeg skal sitte hjemme og sture og ikke være aktiv og sosial ... Anonymous poster hash: c6458...de4 I all verden! Har de sagt dette? Det går ikke an å ha det slik
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #20 Skrevet 21. august 2013 Hvor gammel er du TS? Anonymous poster hash: 98d86...cf3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå