AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #81 Del Skrevet 22. august 2013 Det er jo mange i Norge som har pinnsvin fra sverige. Hvorfor er det verre å få et pinnsvin fra oppdretter i sverige, enn f.eks hamster eller marsvin fra dyrebutikken? De fleste dyrleger nekter å avlive friske dyr fordi de er ulovlige, har sett slike plakater om at det ikke blir rapportert både hos veterinæren og dyrebutikkene her - disse folka bryr seg mest om dyrenes velferd og ikke hva loven sier om det. Anonymous poster hash: a18d7...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #82 Del Skrevet 23. august 2013 Dere, slutt å være så innmari krasse mot en 15 år gammel jente. Hun får nokså massiv motbør her, og det er på en måte greit nok, men den tonen enkelte bruker er rett og slett stygg. Trekk inn klørne! Mephobia, jeg har lest igjennom tråden, og slik jeg forstår det er dette med å skaffe et pinnsvin en drøm eller et ønske som du kanskje egentlig innerst inne vet bare blir med drømmen eller ønsket. Men det er jo flott å drømme om det, ikke sant? Jeg mener, de er jo supersøte dyr, og det ville sikkert vært skikkelig morsomt. Men så er det jo også sånn at pinnsvin hører til i naturen, og at de trives aller best sammen med artsfrender i sitt rette element. Uansett: morsomt å leke med tanken! Jeg ser at du ikke har vært regitrert her så lenge, og det kan ta lang tid, og være vanskelig, å komme ordentlig inn i hvordan et forum som dette fungerer. De fleste av brukerne her er nok over 18, og mange har vært her lenge. Temaer som blir tatt opp blir ofte debattert grundig, spesielt der hvor folk har sterke meninger, og hvor mange er veldig uenige med trådstarter. Pga dette med aldersforskjellen mellom deg og de fleste andre her, tror jeg du får litt problemer med å bli forstått. De fleste her har kommet et steg lenger enn til dagdrømmingen, liksom, men mange har dessverre ikke kommet så langt i livet at de forstår at man ikke bitcher med en mindreårig jente. Ikke misforstå, jeg synes det er flott at du dagdrømmer, så fortsett med det, men det er nok ikke så lurt å lufte dagdrømmene dine, som denne, her inne. Folk tar det seriøst. Det finnes jo andre forum hvor brukerne er mer på din alder? Jeg vil råde deg til å bruke mer tid på temaer som dette der. Kvinneguiden er ellers et veldig fint forum, hvor du helt sikkert vil ha masse å lære på andre områder. Anonymous poster hash: e17cc...dcd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 23. august 2013 #83 Del Skrevet 23. august 2013 (endret) Du er ikke dyreelsker. En dyreelsker vil det som er best for dyret, ikke det som er best for en selv fordi dyret er så søtt. Denne tråden startet som kødd. Endret 23. august 2013 av Mephobia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 23. august 2013 #84 Del Skrevet 23. august 2013 Dere, slutt å være så innmari krasse mot en 15 år gammel jente. Hun får nokså massiv motbør her, og det er på en måte greit nok, men den tonen enkelte bruker er rett og slett stygg. Trekk inn klørne! Mephobia, jeg har lest igjennom tråden, og slik jeg forstår det er dette med å skaffe et pinnsvin en drøm eller et ønske som du kanskje egentlig innerst inne vet bare blir med drømmen eller ønsket. Men det er jo flott å drømme om det, ikke sant? Jeg mener, de er jo supersøte dyr, og det ville sikkert vært skikkelig morsomt. Men så er det jo også sånn at pinnsvin hører til i naturen, og at de trives aller best sammen med artsfrender i sitt rette element. Uansett: morsomt å leke med tanken! Jeg ser at du ikke har vært regitrert her så lenge, og det kan ta lang tid, og være vanskelig, å komme ordentlig inn i hvordan et forum som dette fungerer. De fleste av brukerne her er nok over 18, og mange har vært her lenge. Temaer som blir tatt opp blir ofte debattert grundig, spesielt der hvor folk har sterke meninger, og hvor mange er veldig uenige med trådstarter. Pga dette med aldersforskjellen mellom deg og de fleste andre her, tror jeg du får litt problemer med å bli forstått. De fleste her har kommet et steg lenger enn til dagdrømmingen, liksom, men mange har dessverre ikke kommet så langt i livet at de forstår at man ikke bitcher med en mindreårig jente. Ikke misforstå, jeg synes det er flott at du dagdrømmer, så fortsett med det, men det er nok ikke så lurt å lufte dagdrømmene dine, som denne, her inne. Folk tar det seriøst. Det finnes jo andre forum hvor brukerne er mer på din alder? Jeg vil råde deg til å bruke mer tid på temaer som dette der. Kvinneguiden er ellers et veldig fint forum, hvor du helt sikkert vil ha masse å lære på andre områder. Anonymous poster hash: e17cc...dcd Dette underholder meg veldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladenøtt Skrevet 23. august 2013 #85 Del Skrevet 23. august 2013 Hadde faktisk to pinnsvin i hagen før De ble så tamme at de kom ut fra under verandaen når vi åpnet døren og stod og ventet ved den vanlige matplassen Kunne ikke bære dem eller noe slikt, men den ene kunne jeg stryke på ryggen om jeg var heldig De var der ganske lenge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 23. august 2013 #86 Del Skrevet 23. august 2013 Hadde faktisk to pinnsvin i hagen før De ble så tamme at de kom ut fra under verandaen når vi åpnet døren og stod og ventet ved den vanlige matplassen Kunne ikke bære dem eller noe slikt, men den ene kunne jeg stryke på ryggen om jeg var heldig De var der ganske lenge.. Ååå så koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #87 Del Skrevet 24. august 2013 Så hele tråden var bare bs eller? Anonymous poster hash: 19937...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #88 Del Skrevet 24. august 2013 Du tar helt feil! Det står flere advarsler på nett om at man skal gi de insekter og at de som er såkalte "eksperter" gir helsefarlige råd om i gi de kun pellets og frukt. Og de er sosiale og SKAL ha selskap av artsfrender. Alt annet er rene dyreplageriet. Når det gjelder lukt, så skal jeg ikke si noe, siden jeg aldri har lukta på et slikt dyr. Jeg leser begge deler - noen som sier de klarer å gjøre de husrene, mens halvparten ikke får dette til. Så her kan det slå ut begge veier. Jeg kommer i hvert fall ikke til å støtte hold av slike eksotiske dyr her i landet. Vi trenger seriøst ikke slike kjæledyr. Kjæledyr er en egohandling og er kun for egen del og ikke for dyrets del. Det holder ikke å si "jamen de er så søte og kan ligge i lomma di og sove hele dagen". Det er ingen god nok grunn for å holde et dyr i fangenskap. Helt enig! Men det gjelder ALLE kjæledyr, som f.eks hest; http://www.dyrsrettigheter.no/kjaeledyrindustri/et-hesteliv/ Anonymous poster hash: 31dc4...4b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 24. august 2013 #89 Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Hvis jeg får et pinnsvin skal jeg ikke ha den i lomma mi akkurat heller da Endret 24. august 2013 av Mephobia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 24. august 2013 #90 Del Skrevet 24. august 2013 Helt enig! Men det gjelder ALLE kjæledyr, som f.eks hest; http://www.dyrsrettigheter.no/kjaeledyrindustri/et-hesteliv/ Anonymous poster hash: 31dc4...4b9 Hester har det nok best i digre flokker på enforme heier ja. Problemet er at dette ikke finnes lengre. Vi har ikke plass lengre til ville hester i samme utstrekning. Så da må man gjøre det beste ut av dette. Nå er jo også hesten avlet "ihjel" pga at vi har trengt den i så mange år, så ikke så mange som hadde klart seg like godt som "villhester". Det samme gjelder våre andre produksjonsdyr. Vi har "ødelagt" de såpass med selektiv avl at de er avhengige av oss. Så det er ingen vits å forsette å gjøre flere arter avhengige av oss, når de har det best i frihet. Hunder, katter og rotter derimot har alle valgt å følge oss mennesker, så da er det enklere. De har selv gitt seg et slags avhengighetsforhold til oss mennesker. Mens arsvin, hamster, kanin, degus, fisk og fugl har egentlig ingen ting å gjøre innomhus i vårt fangenskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #91 Del Skrevet 24. august 2013 Hester har det nok best i digre flokker på enforme heier ja. Problemet er at dette ikke finnes lengre. Vi har ikke plass lengre til ville hester i samme utstrekning. Så da må man gjøre det beste ut av dette. Nå er jo også hesten avlet "ihjel" pga at vi har trengt den i så mange år, så ikke så mange som hadde klart seg like godt som "villhester". Det samme gjelder våre andre produksjonsdyr. Vi har "ødelagt" de såpass med selektiv avl at de er avhengige av oss. Så det er ingen vits å forsette å gjøre flere arter avhengige av oss, når de har det best i frihet. Hunder, katter og rotter derimot har alle valgt å følge oss mennesker, så da er det enklere. De har selv gitt seg et slags avhengighetsforhold til oss mennesker. Mens arsvin, hamster, kanin, degus, fisk og fugl har egentlig ingen ting å gjøre innomhus i vårt fangenskap.Kaniner ble domestisert på 600 tallet, så jeg tror vi kan ta dem med i fangenskapet. Anonymous poster hash: 36493...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #92 Del Skrevet 24. august 2013 Kaniner ble domestisert på 600 tallet, så jeg tror vi kan ta dem med i fangenskapet.Anonymous poster hash: 36493...599 Til slakt for kjøtt og pels, ikke som kjæledyr. Anonymous poster hash: 4cc69...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 24. august 2013 #93 Del Skrevet 24. august 2013 Til slakt for kjøtt og pels, ikke som kjæledyr. Anonymous poster hash: 4cc69...5e5 Jepps sant. Marsvin er også domestisert - pga kjøttet Rotter er jo temt for å brukes på lab, så selv om de har fulgt mennesker, så har de først ved lab-forsøk blitt temt. Så de er litt kvasi hva gjelder dette. Mens hunder og katter har selv valgt å komme tettere på mennesker. Men i tidligere år så levde de som våre levende søplebøtter og jaktpartnere og ikke som kosedyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 7. september 2013 #94 Del Skrevet 7. september 2013 ....SMELTER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. september 2013 #95 Del Skrevet 7. september 2013 Veldig søt, men ikke bli blendet av søtheten og glem realiteten. (Det er forresten en slik hund jeg har - japansk spisshund). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 7. september 2013 #96 Del Skrevet 7. september 2013 Veldig søt, men ikke bli blendet av søtheten og glem realiteten. (Det er forresten en slik hund jeg har - japansk spisshund). Neinei, synes bare det var søtt Man ser at den har det bra i den videoen da.. Sånne hunder er så søte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #97 Del Skrevet 8. september 2013 Det er vel fare for rabies (kan smitte til mennesker også) og andre sykdommer/parasitter når du innfører slike dyr ulovlig. I tillegg til at det er en potensiell dyremishandlingssak, du kan jo heller ikke gi det nødvendig veterinærhjelp pga at det er ulovlig innført.Anonymous poster hash: 460d0...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havtorn Skrevet 8. september 2013 #98 Del Skrevet 8. september 2013 Jovisst kan man ta dyrene til veterinær - vil jeg ta med Kåre kongepyton, ja så tar jeg Kåre kongepyton med meg. Uavhengig av hvor lovlig han er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 8. september 2013 #99 Del Skrevet 8. september 2013 Jovisst kan man ta dyrene til veterinær - vil jeg ta med Kåre kongepyton, ja så tar jeg Kåre kongepyton med meg. Uavhengig av hvor lovlig han er. Spørsmålet da er om du kommer hjem med Kåre kongepyton? Tvilsomt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havtorn Skrevet 8. september 2013 #100 Del Skrevet 8. september 2013 Spørsmålet da er om du kommer hjem med Kåre kongepyton? Tvilsomt... Det har da aldri vært et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå