Gjest badeand1 Skrevet 21. august 2013 #21 Del Skrevet 21. august 2013 Du misforstod. Vil ha pinnsvin, men vil fortsatt ikke, derfor er det synd de er så søte.. skjønner du nå? jeez. Bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #22 Del Skrevet 21. august 2013 Blir det samme som lorriesene det. Mange som har disse som kjæledyr og tror den er søt når den strekker opp armene, men det den gjør, er å sende ut stresshormoner. De misstrives og er superstressa i fangenskap, men fordi de ser søte ut, så tror folk at de har det bra. Hva er lorries? Sugar gliders klarte jeg å google, men fikk bare opp lastebiler når jeg søkte på lorries, og jeg regner med det ikke er det du mener Anonymous poster hash: f2a56...681 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 21. august 2013 #23 Del Skrevet 21. august 2013 Hva med å satse på et flygende pinnsvin ("Flying Porcupine") isteden? De trenger ikke noe bur engang, men de krever mye plass, og jeg er redd de er ganske dyre: http://www.fantasyofflight.com/aircraft/wwii/short-sunderland.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baar Skrevet 21. august 2013 #24 Del Skrevet 21. august 2013 Hva er lorries? Sugar gliders klarte jeg å google, men fikk bare opp lastebiler når jeg søkte på lorries, og jeg regner med det ikke er det du mener Anonymous poster hash: f2a56...681 Søk loris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 21. august 2013 #25 Del Skrevet 21. august 2013 Åå sugar gliders var gooode da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 21. august 2013 #26 Del Skrevet 21. august 2013 Slow loris. Kom med en r for mye. Det er det samme med disse dyrene. De lider i fangenskap, fordi mennesker synes de er så søte. Man har ikke dyr fordi de er søte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiak Skrevet 21. august 2013 #27 Del Skrevet 21. august 2013 Men pinnsvin er mest vanlig på sørlandet.. jeg bor i midt-norge eller hva man skal kalle telemark for.. Ingen pinnsvin her i alle fall. Det er kanskje en grunn til at det ikke er pinnsvin der, da. Det vil si at du er nødt til å tilrettelegge omgivelser, planter, mat og klima så det passer pinnsvinet du eventuelt skaffer deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 21. august 2013 #28 Del Skrevet 21. august 2013 Det er kanskje en grunn til at det ikke er pinnsvin der, da. Det vil si at du er nødt til å tilrettelegge omgivelser, planter, mat og klima så det passer pinnsvinet du eventuelt skaffer deg. Det at jeg gjør omgivelsene mer passende for pinnsvin, vil ikke hjelpe. Det finnes ingen pinnsvin her. Isåfall må jeg transportere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 21. august 2013 #29 Del Skrevet 21. august 2013 Det er ikke lov å ha pinnsvin i Norge. Dessverre. Men du får kjøpt i Sverige. Ville ikke ha kjøpt med mindre du har mulighet til å ta med til Svensk dyrlege. Vet du om hvordan jeg kan få tak i det? Noen nettsider eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strixvaria Skrevet 21. august 2013 #30 Del Skrevet 21. august 2013 Dette må vel være toppen av korttenkthet og selvsentrerthet. Kvalmt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 21. august 2013 #31 Del Skrevet 21. august 2013 Dette må vel være toppen av korttenkthet og selvsentrerthet. Kvalmt. Var det nødvendig? Har ikke tid til dette, hade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #32 Del Skrevet 21. august 2013 Var det nødvendig? Har ikke tid til dette, hade. Om du ikke kan ta kritikk på en saklig måte og høre etter på hva folk har å si, burde du kanskje revurdere hele dyreholdet. Hva med å spørre hvorfor hun mener det hun gjør? Anonymous poster hash: c2c85...a59 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna13 Skrevet 21. august 2013 #33 Del Skrevet 21. august 2013 Å kjøpe et pinnsvin for å ha det i bur er dyreplageri. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strixvaria Skrevet 21. august 2013 #34 Del Skrevet 21. august 2013 Var det nødvendig? Har ikke tid til dette, hade. Å uffamegen. Tenk å få kritikk for tankesløsheten, selvsentrertheten og den manglende ansvarsfølelsen sin, for ikke å snakke om den fullstendig inteteksisterende evnen til å forstå at vi har lovverk på dette området for gode grunner (f.eks. å beskytte de aktuelle dyrene, norsk fauna, m.m. - som jo er en av grunnene til at dersom det ulovlige pinnsvinet blir sykt og du tar det med til dyrlegen vil det bli avlivet og du vil bli politianmeldt og få 'ulovlig innføring av dyr' på rullebladet ditt og dermed både stå ansvarlig for at pinnsvinet måtte bøte med livet + at du selv aldri vil kunne reise til land som USA, Australia og New Zealand, for å nevne noe), og det faktum at pinnsvin IKKE er husdyr man bare kan frakte ulovlig over grensa fordi man synes det er 'søtt' og gjerne vil ha et i hagen/i bur i stua, det er bare sååå kriiiise liksom. OMG ass. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polymorph Skrevet 21. august 2013 #35 Del Skrevet 21. august 2013 Du virker ikke veldig moden, TS... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 21. august 2013 #36 Del Skrevet 21. august 2013 Hvorfor skaffe seg et dyr, som lider i fangenskap? Er det fordi den ser søt ut? Fordi det er kult? Det er i hvert fall ikke for dyrevelferdens skyld, og ingen dyrekjær person ønsker å plage et dyr på denne måten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 21. august 2013 #37 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Å uffamegen. Tenk å få kritikk for tankesløsheten, selvsentrertheten og den manglende ansvarsfølelsen sin, for ikke å snakke om den fullstendig inteteksisterende evnen til å forstå at vi har lovverk på dette området for gode grunner (f.eks. å beskytte de aktuelle dyrene, norsk fauna, m.m. - som jo er en av grunnene til at dersom det ulovlige pinnsvinet blir sykt og du tar det med til dyrlegen vil det bli avlivet og du vil bli politianmeldt og få 'ulovlig innføring av dyr' på rullebladet ditt og dermed både stå ansvarlig for at pinnsvinet måtte bøte med livet + at du selv aldri vil kunne reise til land som USA, Australia og New Zealand, for å nevne noe), og det faktum at pinnsvin IKKE er husdyr man bare kan frakte ulovlig over grensa fordi man synes det er 'søtt' og gjerne vil ha et i hagen/i bur i stua, det er bare sååå kriiiise liksom. OMG ass. . Endret 11. mars 2014 av Mephistopheles 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Black March Skrevet 22. august 2013 #38 Del Skrevet 22. august 2013 Vet du om hvordan jeg kan få tak i det? Noen nettsider eller hva? Den svenske som ble postet tidligere er en god start. Det sagt så blir det jo ikke det samme som om man kunne fått kjøpt lovlig, ingen sertifikater og usikkert slektstre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Black March Skrevet 22. august 2013 #39 Del Skrevet 22. august 2013 Det kan jeg absolutt ikke forestille meg på en flekk. Ja kanskje for dyreeier, fordi de er så søte, men for dyret er dette så langt unna det livet de er skapt for å leve at jeg ikke kan se at de vil trives. Hvordan skal en Sugar Glider få "flydd" og fanget insekter om den holdes innendørs? Og hvor mange holder de i flokk? Slik som er naturlig for den? Blir det samme som lorriesene det. Mange som har disse som kjæledyr og tror den er søt når den strekker opp armene, men det den gjør, er å sende ut stresshormoner. De misstrives og er superstressa i fangenskap, men fordi de ser søte ut, så tror folk at de har det bra. Skremmende hvor lite kunnskap det finnes på forumet her, at ett så ignorant innlegg som ditt får så mange likes. Hva med å sjekke fakta heller enn å "forestille" deg ting? Du tar den med ut, det å få flydd er ingen problem i det hele tatt. Og å fange innsekter er ikke nødvendig, på samme måte som en hund ikke trenger å drepe og spise rått kjøtt hver eneste dag for å trives. Sugar Gliders trives dessuten veldig godt med eierene, det er utrolig sosiale dyr som krever mye oppmerksomhet. De slapper godt av og kan fint ligge å sove i en jakkelomme mesteparten av dagen og trives veldig godt med det. Egentlig er "samme som en hund" svaret på alle spørsmålene dine, de to dyrene er veldig like på mange måter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 22. august 2013 #40 Del Skrevet 22. august 2013 Skremmende hvor lite kunnskap det finnes på forumet her, at ett så ignorant innlegg som ditt får så mange likes. Hva med å sjekke fakta heller enn å "forestille" deg ting? Du tar den med ut, det å få flydd er ingen problem i det hele tatt. Og å fange innsekter er ikke nødvendig, på samme måte som en hund ikke trenger å drepe og spise rått kjøtt hver eneste dag for å trives. Sugar Gliders trives dessuten veldig godt med eierene, det er utrolig sosiale dyr som krever mye oppmerksomhet. De slapper godt av og kan fint ligge å sove i en jakkelomme mesteparten av dagen og trives veldig godt med det. Egentlig er "samme som en hund" svaret på alle spørsmålene dine, de to dyrene er veldig like på mange måter. Skremmende lite kunnskap ja. That's for sure. Du har tydligvis ikke lest så mye om disse dyrene. Jeg søkte opp Sugar Gliders før jeg svarte og fant like mange pros som cons om å ha disse dyrene i hus. For det første så SKAL de ha insekter. Dette er en viktig del av kostholdet deres. De er sosiale ja - ergo skal de leve i flokk. Aldri alene. Mange tror de blir tammere av å være alene. Det er feil. De blir innaktive og deprimerte av å ikke være med artsfrender - mange folk synes de er søte når de er deprimerte De er også nattdyr og bråker og roter hele natten. Og de skiter over alt. Samt at de har en veldig sterk lukt. Noe ala en ukastrert ilder. De krever stor plass hvor de kan fly og herje, ergo kan du ikke ha et vanlig bur, men må ant bygge et slags rom til de. Og den største bakdelen ved å ha disse dyrene som kjæledyr, er at de har en del helseproblemer i fangenskap, som ikke ligner noen av de helseplagene vi har på våre vanlige kjæledyr. Ergo er det veldig få veterinærer, som vet hvordan de skal behandle disse dyrene. Vanlig medisinering funker ikke på disse dyrene. Og de kan bli opptil 15 år. De fleste orker ikke å ha slike aktive dyr så lenge, siden de er krevende. I USA så finnes det haugevis av slike dyr hos omplasseringsbyråder fordi folk ikke orker å ha de i hus. De er krevende både hva gjelder renhold og lukt, energinivå og å holde friske og sunne med riktig kosthold. Man kan ikke bare ha de i et bur og gi de litt dyrepellets og tro det vil gå bra. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå