Gå til innhold

Hvor kan jeg få kjøpt pinnsvin?

Gjest slettetbruker

Anbefalte innlegg

Gjest slettetbruker

Har ingen i hagen, vil kjøpe et.

Ta det med ro, har lest masse om hvordan man har de som kjæledyr osv.. Om du ikke har et svar som er relevant eller som ikke er spydig, ikke svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huspinnsvin får du kjøpt i Sverige (mindre og annet gemytt enn de ville pinnsvinene vi har her i Norge). Men det er veldig viktig med riktig mat, og i tillegg tåler de ikke kulde noe særlig, og kan bare være ute når det er sommervarmt.
Søk litt på google etter oppdrettere i sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å ha pinnsvin i Norge. Dessverre. Men du får kjøpt i Sverige. Ville ikke ha kjøpt med mindre du har mulighet til å ta med til Svensk dyrlege.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Det er ikke lov å ha pinnsvin i Norge. Dessverre. Men du får kjøpt i Sverige. Ville ikke ha kjøpt med mindre du har mulighet til å ta med til Svensk dyrlege.

eller med mindre man vil være kriminell og bryte loven?
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slettetbruker

Men kan man ikke ta den til en norsk dyrlege??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kan man ikke ta den til en norsk dyrlege??

Da vil du bli meldt til Mattilsynet for ulovlig husdyrhold, antar jeg? Og du risikerer å miste pinnsvinet, og pinnsvinet risikerer å miste livet.

Om du har pinnsvin i nabolaget, kan du heller forsøke å gjøre hagen pinnsvin-vennlig, og se om du klarer å lokke til deg et par.

Endret av Raven Emerald
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, dyrleger har en viss taushetsplikt så lenge du ikke misshandler dyret. Folk drar med pitbullene sine til vetrinær uten at de har plikt til og melde ifra om dette, og mange gjør det heller ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slettetbruker

Da vil du bli meldt til Mattilsynet for ulovlig husdyrhold, antar jeg? Og du risikerer å miste pinnsvinet, og pinnsvinet risikerer å miste livet.

Om du har pinnsvin i nabolaget, kan du heller forsøke å gjøre hagen pinnsvin-vennlig, og se om du klarer å lokke til deg et par.

Åja, men jeg vil ikke ha et villpinnsvin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør man hagen best "pinnsvin-vennlig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller med mindre man vil være kriminell og bryte loven?

Kriminell? Det er vel heller politiet, mattilsynet og politikerene som fortjener seg en skikkelig smekk for å forby ting uten noen logisk grunn. Piggsvin og Sugar Gliders for eksempel er noen av de beste kjæledyrene som finnes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slettetbruker

http://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/hage-og-uterom/dyr/pinnsvin-er-koselige-gjester/

Her er en link om pinnsvin i hagen. =)

Ser ut til at man kan få satt ut, dersom hagen er egnet, og det er pinnsvin som trenger et sted å bo, og...pinnsvine.

Men pinnsvin er mest vanlig på sørlandet.. jeg bor i midt-norge eller hva man skal kalle telemark for.. Ingen pinnsvin her i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle Gunnes

Piggsvin og Sugar Gliders for eksempel er noen av de beste kjæledyrene som finnes.

Det kan jeg absolutt ikke forestille meg på en flekk. Ja kanskje for dyreeier, fordi de er så søte, men for dyret er dette så langt unna det livet de er skapt for å leve at jeg ikke kan se at de vil trives. Hvordan skal en Sugar Glider få "flydd" og fanget insekter om den holdes innendørs? Og hvor mange holder de i flokk? Slik som er naturlig for den?

Blir det samme som lorriesene det. Mange som har disse som kjæledyr og tror den er søt når den strekker opp armene, men det den gjør, er å sende ut stresshormoner. De misstrives og er superstressa i fangenskap, men fordi de ser søte ut, så tror folk at de har det bra.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pinnsvin er mest vanlig på sørlandet.. jeg bor i midt-norge eller hva man skal kalle telemark for.. Ingen pinnsvin her i alle fall.

Du kan likevel undersøke om muligheten for å få satt ut noen i hagen din.

Men siden du ikke er interessert i det, er det jo uansett ikke aktuelt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slettetbruker

Du kan likevel undersøke om muligheten for å få satt ut noen i hagen din.

Men siden du ikke er interessert i det, er det jo uansett ikke aktuelt for deg.

Mhm..

Er uansett usikker på om jeg skal ha det eller ikke uansett, synes egentlig det er ganske forferdelig med dyr som blir holdt i bur.. Men så er det så søte ._.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mhm..

Er uansett usikker på om jeg skal ha det eller ikke uansett, synes egentlig det er ganske forferdelig med dyr som blir holdt i bur.. Men så er det så søte ._.

Hør hva du selv sier.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Mhm..

Forferdelig med fyr i bur men de er så søte så da går det bra? Håper jeg misforsto innlegget ditt for det der er jo helt på trynet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slettetbruker

Forferdelig med fyr i bur men de er så søte så da går det bra? Håper jeg misforsto innlegget ditt for det der er jo helt på trynet.

Du misforstod. Vil ha pinnsvin, men vil fortsatt ikke, derfor er det synd de er så søte.. skjønner du nå? jeez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...