Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en Ipad, i den sitter et tvillingsim likt min samboers sim-kort. Han er på utenlandsreise nå. Siden det er tvillingsim får jeg pushvarsel på ipaden når han er i utlandet, om bruk og datamengder.

I sted fikk jeg melding "du har nå overskredet din månedlige datamengde osv", sendte han bare en tullemelding "vhuææ har du gått over datamengden din *skrikefjes*??".

Da fortsatte samtalen sånn

Han: haha ja, hvordan vet du det?

Jeg: får det opp på ipaden

Han: får du opp noe mer?

Jeg: jaja, jeg har full oversikt over hva du gjør. Nei da, har ikke fått opp noe mer.

Han: hva faen? Hvor mye kan du se?

Han: seriøst spionerer du?

Han: hvor mye kan du se av det jeg driver med? Er det en app?

Han: har du problemer eller? Stoler du ikke på meg?

(jeg vasket bad før jeg så han hadde sendt noe mer)

Meg: herregud slapp av, jeg ser ingenting av det du driver med. Hvorfor ble du så sur?

Han: hvorfor kan du ikke bare si hva du ser og ikke? Det er min telefon mitt privatliv!!

Meg: eh seriøst? Ro deg ned...

Så har jeg ikke fått noe mer. Men er ikke den reaksjonen litt ekstrem? ble jo egentlig veldig nysgjerrig nå. Har ikke sett på telefonen hans før, men jeg hadde ikke hatt noe på min telefon som hadde fått meg til å reagere på den måten om han skulle sett på den..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tenkt at reaksjonen hans tilsa at han har ugler i mosen - minimum at han er inne på nettsider han ikke vil at du skal se.

• Liker 3
Skrevet

Hadde tenkt at reaksjonen hans tilsa at han har ugler i mosen - minimum at han er inne på nettsider han ikke vil at du skal se.

Ja det var det jeg tenkte. Hm..

Skrevet

Gå innom iMessage på ipaden. Da får du opp absolutt alle meldinger han har sendt. ;)

Anonymous poster hash: 47d84...5a7

• Liker 3
Skrevet

Gå innom iMessage på ipaden. Da får du opp absolutt alle meldinger han har sendt. ;)

.....og mottatt :)

• Liker 2
Skrevet

Gå innom iMessage på ipaden. Da får du opp absolutt alle meldinger han har sendt. ;)Anonymous poster hash: 47d84...5a7

Hæ? Nei det kan jeg ikke gjøre?

Og han ville vel fått beskjed på Mail om jeg logget på hans konto?

Skrevet

Hehehe. Reaksjonen sin da ! :laugh:

Anonymous poster hash: 99f05...fef
Skrevet

Uff jaja, det ikke mennesket klarer å stelle i stand av bruduljer, det klarer jaggu dagens teknologi...

Var nå uansett ikke mye å hisse seg opp av, det du skrev, uten at jeg skal filosofere særlig mer over hans evt. grunner.

Skrevet

Hæ? Nei det kan jeg ikke gjøre?

Og han ville vel fått beskjed på Mail om jeg logget på hans konto?

Nei, det får du ikke.

• Liker 1
Skrevet

iMessage er ingen konto å logge seg på. Men en plass der alle meldingene samles. Slik at du kan sende/motta/lese meldingene du får på flere enheter.

Skrevet

Si fra om du finner ut av noe, ble nysgjerrig på hvorfor han reagerte sånn.. Helt merkelig :) Det må jo være noe..

• Liker 2
Skrevet

iMessage er ingen konto å logge seg på. Men en plass der alle meldingene samles. Slik at du kan sende/motta/lese meldingene du får på flere enheter.

Jo, du må logge inn med apple-id om du skal lese eller sende iMessage fra andre enheter enn din egen.

Om ikke Kjæresten til ts allerede er innlogget på deres iPad, må hun ha mailen eller telefonnummeret og passordet for å få tilgang.

Skrevet

Jo, du må logge inn med apple-id om du skal lese eller sende iMessage fra andre enheter enn din egen.

Om ikke Kjæresten til ts allerede er innlogget på deres iPad, må hun ha mailen eller telefonnummeret og passordet for å få tilgang.

98% av alle med iPad er automatisk innlogget på kontoen, man skiver den inn en gang og trenger aldri å logge inn på den igjen. Kun i AppleStore når du skal kjøpe apps.

Man kan faktisk ikke starte en iPad uten å skrive inn konto og passord, og siden det er hans tvillingsim er det nok hans konto også. Trenger bare å skrive inn passord kun EN gang, og det er første gang du setter opp ipaden din. iMessage sykroniseres helt automatisk. Man skriver aldri det passordet igjen.

Skrevet

Han er fortsatt sur, og sier at jeg ikke stoler på han. Svarte bare at vi skulle legge det dødt til han kom hjem.

98% av alle med iPad er automatisk innlogget på kontoen, man skiver den inn en gang og trenger aldri å logge inn på den igjen. Kun i AppleStore når du skal kjøpe apps.

Man kan faktisk ikke starte en iPad uten å skrive inn konto og passord, og siden det er hans tvillingsim er det nok hans konto også. Trenger bare å skrive inn passord kun EN gang, og det er første gang du setter opp ipaden din. iMessage sykroniseres helt automatisk. Man skriver aldri det passordet igjen. Anonymous poster hash: 47d84...5a7

Jeg er ikke helt grønnsak på dette, det er hans tvillingsim, men min konto som er logget på nå -siden jeg bruker ipaden. Og jeg får mail på iPhone hver gang jeg logger på iPad med iMessage. Da står det "Apple ID-en din (mailadresse) ble brukt for å logge på iMessage på en iPad".

Skrevet

Aha, når det er din konto som er logget inn får du ikke til å se hans meldinger nei.

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Sukk.. Savner de gode gamle dagene da det var lett å være utro! ;) Nå omgir vi oss med elektroniske spor, vi er passet på uansett hvor i verden vi befinner oss!!

Skrevet (endret)

Man tenker selvfølgelig at det er ugler i mosen med en gang. Jeg har selv vært den som har fått privatlivet trokket på(type sms-snoking og facebookchat, da eksen hadde passordet mitt). Da uten å ha noe å skjule, og selv om jeg ikke reagerte fullt så passivt-aggressivt som TS' type, så ble jeg rimelig skuffet og sur.

Alt avhenger av personen og det man innad i forholdet forhåpentligvis har definert som OK, og ikke OK. Noen føler seg trokket på, noen har noe å skjule, mens andre ville ikke brydd seg i det hele tatt.

Så det jeg sier er at selv om det virker mistenkelig, så MÅ det ikke nødvendigvis være noe.

Endret av King of the North

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...