Gå til innhold

Er jeg gravid? (bilde av en test)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.
Jeg sitter her i full frustrasjon og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.

Jeg tok en test i stad, ettersom jeg ikke har fått mensen.

Det tok kanskje maks 2 minutter før streken på testen kom opp (som den gjør på bildet).

Har vært på apoteket å kjøpt 2 tester av samme slaget og 1 test med clearblue digital med ukesindikator.

Men til dere som har vært gravide og fått positive tester selv, tror dere at jeg kan være gravid? Vet at dere ikke kan gi meg noe fasitsvar, men måtte bare høre.

post-37809-0-90846100-1377095119_thumb.j

Anonymous poster hash: 974a1...712

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er du.

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer. :)

Anonymous poster hash: 0cbcb...4ea
  • Liker 1
Skrevet

"Positiv: To streker, en i hvert av vinduene, betyr at du er gravid. Du er gravid selv om den ene streken er svakere enn den andre".

Hentet fra http://www.graviditetstest.no/ :)

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Takk for svar :)
Syns bare alt er litt rart ettersom jeg ikke har merket noen symptomer (bortsett fra uteblitt mens).
Så da er jeg vel ganske tidlig ute?

Skrevet

Når skulle du hatt mensen da? Du er sikkert bare veldig tidlig i svangerskapet. Symptomene kommer nok!:)

Skrevet

Symptomene lar gjerne vente på seg :)

Du er gravid! Gratulerer! :)

Gjest Keikolina
Skrevet

Er nok positiv den ja, trenger ikke å kjenne noe symtomer, jeg hadde nesten ingen. Var vel kvalm kanskje i 2 dager.

Skrevet

Det er det jeg var så usikker på, for det har vært litt tull i syklusen min den siste måneden.

Men jeg tror jeg skulle hatt mensen forrige uke, eller førsten av denne uken.

Dette var litt spennende (har jo ikke gått helt opp for meg så nå sitter jeg med maange spørsmål i hodet)

Når ca kommer de første symptomene og hva kan de være?

Hilsen TS.

Skrevet

Google it, det er informasjon overalt =)

Anonymous poster hash: c8bfa...bac
Skrevet

Den er jo godt synlig positiv så skjønner ikke hvorfor du var usikker.

Anonymous poster hash: 8916a...d21

Skrevet

Den er jo godt synlig positiv så skjønner ikke hvorfor du var usikker.

Anonymous poster hash: 8916a...d21

Er ikke alle som er like drevne på å tolke graviditetstester som den jevne KG-bruker, vet du :)

TS; det finnes nok ingen fasitsvar på dette med symptomer heller. For noen kommer de i massevis og tidlig, for andre nesten ikke i det hele tatt, og for de fleste ett eller annet sted mellom disse ytterpunktene. Du kan sette deg og lese på nett, selvfølgelig, men jeg foreslår at du bestiller deg en time hos fastlegen din eller nærmeste helsestasjon (jordmor). Da kan du spørre om alt du lurer på, og få svar som er bedre kvalitetssikret enn diverse nettfora. Det kan også godt være at du får henvisning til tidlig ultralyd, dette gjøres ofte når man er usikker på hvor langt man er kommet.

Hvis du sparer de andre testene noen dager er det forøvrig god sjanse for at du får sterkere strek - HCG-nivået i urinen striger som regel ganske raskt i starten av svangerskapet.

Forøvrig - gratulerer så mye! Og husk å ta folat, 400 mikrogram daglig, hvis du ikke har begynt med det alt :)

• Liker 3
Skrevet

Nå er det stor sannsynlighet for at du er gravid, men jeg og har fått en slik test uten å være gravid, eller; dvs, jeg fikk raskt mensen igjen som normalt.

Men nå vet jeg jo ikke hvor lenge du har gått over tiden, da. Jeg var ikke særlig forsinket når jeg tok den.

Jeg hadde tatt enda et par tester etter noen dager for å se om de blir positive igjen - da er du helt sikker :)

Anonymous poster hash: 4563d...ff5
Skrevet

Tror forøvrig jeg hadde blitt ganske nedfor av å få masse gratulasjoner når jeg tok denne ene testen som ikke var noe likevel, så jeg forstår ikke helt dette med gratulasjoner når folk viser èn enkelt test som jo kan være feil - uavhengig av TS.

Jeg hadde uansett selv ikke stolt på en enkelt - jeg hadde tatt flere, selv om man får sterkt positiv.

Skrevet

Tror forøvrig jeg hadde blitt ganske nedfor av å få masse gratulasjoner når jeg tok denne ene testen som ikke var noe likevel, så jeg forstår ikke helt dette med gratulasjoner når folk viser èn enkelt test som jo kan være feil - uavhengig av TS.

Jeg hadde uansett selv ikke stolt på en enkelt - jeg hadde tatt flere, selv om man får sterkt positiv.

Det skal da ikke være mulig å få positiv test når man ikke er gravid. Sikker på at mensen som kom ikke var en tidlig SA?

Anonymous poster hash: c2572...733

• Liker 2
Skrevet

Hei TS

Har du tisset på den pinnen der?

Anonymous poster hash: 41356...2fe
Skrevet

Det skal da ikke være mulig å få positiv test når man ikke er gravid. Sikker på at mensen som kom ikke var en tidlig SA?

Anonymous poster hash: c2572...733

Jeg tok en test for noen mnd siden og fikk først samme resultat som TS (en svak rød strek og en sterkere). Etter en stund forsvant imidlertid den ene streken (altså den i resultatvinduet) og det viste seg at jeg ikke var gravid (heldigvis!). Så det er mulig å få "feil" resultat med disse testene. Ville uansett tatt flere tester for å være 100% sikker :)

Skrevet (endret)

Det er vel egentlig veldig uvanlig med feil (og i alle fall SÅ sterk strek) på graviditetstester?

Får man en svak strek flere dager før forventet mens, og så får mensen allikevel har det vel normalt vært en kjemisk graviditet. Men da tror jeg nok vanligvis ikke streken blir så sterk..

Det er stor grad av sannsynlighet for at du er gravid! :)

Endret av siebaeo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...