AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #41 Skrevet 23. august 2013 Men velg økologiske egg, er verdt å betale for dyrevellferd. Sunnere egg får du da IKKE!! Link til troverdig kilde? Anonymous poster hash: bb844...5c6 1
Gjest made4u Skrevet 23. august 2013 #42 Skrevet 23. august 2013 Gidder ikke å linke, og dessuten stemmer det at fettsyreinnholdet varierer ut fra hva høner fores med. Det er f.eks. mer Omega3 i økologiske egg. Dog har det ingen praktisk betydning da egg er egg uansett om de er økologiske eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #43 Skrevet 23. august 2013 Gidder ikke å linke, og dessuten stemmer det at fettsyreinnholdet varierer ut fra hva høner fores med. Det er f.eks. mer Omega3 i økologiske egg. Dog har det ingen praktisk betydning da egg er egg uansett om de er økologiske eller ikke. Da hevder jeg at økologiske egg er sunnere, fordi innholdet i egg påvirkes av hva høna spiser. Ord mot ord! Også kan vi kaste sand på hverandre etterpå. Anonymous poster hash: bb844...5c6 2
Gjest Elastica Skrevet 23. august 2013 #44 Skrevet 23. august 2013 Du er bare for ukritisk til dine kilder og kan ikke noe om ernæring... Du er jaggu meg drøy! Kan ikke noen stoppe kjeften på deg snart?
Gjest made4u Skrevet 23. august 2013 #45 Skrevet 23. august 2013 Økologiske egg er ikke mer eller mindre sunnere enn konvensjonelle egg, å hevde at det ene er bedre enn det andre blir derfor en illusjon jeg vil til livs. Folk tror at økologiske egg automatisk er så mye sunnere enn konversjonelle egg, de tar feil og er sprøyt. Så jeg hevder at selv en sannhet er sprøyt, for fettsyreinnholdet varierer jo og omega3 innholdet således. Men det har ingen praktisk betydning og det er ett fett hvilken egg man spiser ernæringsmessig. Vi lever i et galskapssamfunn der sågar vann tilsettes næringsstoffer som salgsargumenter, sunnhet er in og på dagsorden. Heldigvis forbyr lover slikt her i landet, men hadde det vært lov her så hadde ei heller vann med vitaminer vært sunnere enn vann uten dette tilsatt.
Gjest made4u Skrevet 23. august 2013 #46 Skrevet 23. august 2013 Da hevder jeg at økologiske egg er sunnere, fordi innholdet i egg påvirkes av hva høna spiser. Ord mot ord! Også kan vi kaste sand på hverandre etterpå. Anonymous poster hash: bb844...5c6 Sant nok, men uten praktisk betydning. Ett egg blir ikke sunnere selv om høna har spist det ene eller det andrd, egget inneholder det samme.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #47 Skrevet 23. august 2013 Økologiske egg er ikke mer eller mindre sunnere enn konvensjonelle egg, å hevde at det ene er bedre enn det andre blir derfor en illusjon jeg vil til livs. Folk tror at økologiske egg automatisk er så mye sunnere enn konversjonelle egg, de tar feil og er sprøyt. Så jeg hevder at selv en sannhet er sprøyt, for fettsyreinnholdet varierer jo og omega3 innholdet således. Men det har ingen praktisk betydning og det er ett fett hvilken egg man spiser ernæringsmessig. Vi lever i et galskapssamfunn der sågar vann tilsettes næringsstoffer som salgsargumenter, sunnhet er in og på dagsorden. Heldigvis forbyr lover slikt her i landet, men hadde det vært lov her så hadde ei heller vann med vitaminer vært sunnere enn vann uten dette tilsatt. Konvesjonelle egg er ikke like sunne som økologiske, og å hevde at de to er likestilte blir derfor en illusjon jeg vil til livs. Folk tror at konvensjonelle egg er like sunne som økologiske, de tar feil og det er sprøyt. Så hevder jeg at selv en (u)sannhet er sprøyt, fordi de ulike fettsyrene har ulik effekt på kroppen, og at det derfor ikke er ett fett hvilken type egg man spiser, næringsmessing. Vi lever i et galskapssamfunn der penger og business er viktigere enn folks helse. Et samfunn der folk tror blindt på alt autoritetene (aka de rike og mektige) og sladrebladene serverer dem. Et samfunn der folk blir hysteriske over naturlig mat, fordi man for noen tiår siden utførte sjabby forsøk på kaniner, og konkluderte med det som var økonomisk korrekt. Et samfunn som har drevet vår eneste planet på randen til katastrofe, fordi grådige mennesker har fått for stor makt. See what I did there? Derp. Anonymous poster hash: bb844...5c6 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #48 Skrevet 23. august 2013 Slutt og sprøyt med ting du ikke har kunnskap om, det er ingen forskjell på eggene fra frittgående høner og konversjonelle egg, det er i så fall høyst målbart - noe det ikke er. Ernæringsmessig er det således det samme hva vi velger. Det hadde jo vært tema, dersom det var forskjell. Og tro meg, da hadde de økologiske eggene vært reklamert som sunnere, noe dem ikke er da det ikke er noen forskjell. Hvordan hønene har det er det derimot stor forskjell på, og jeg synes personlig at alle høner skulle fått levd slik de økologiske gjør, da burhøns har en ille tilværelse. En forskjell må nødvendigvis dokumenteres, og som sagt hadde det vært en realitet med en gang de kunne påvise en forskjell. Når den ikke er der, og dere som sprøyter uten noe belegg for hva dere presenterer, da er uttalelsene et problem og ikke minst villedende. Du uttaller deg altså uten en realitet å vise til. At du har lest det på en av de alternative kildene dine, som ikke har noen krav til dokumentasjon for hva dem hevder og at det er faglig riktig er for meg en gåte... Ikke for lenge siden eksperter gikk ut og sa dette for n'te gang, sågar de største produsentene av både økologiske egg samt konvensjonelle hevder det samme. Forskning.no hadde også artikkel på det og de store avisene trykket det samme. Du er bare for ukritisk til dine kilder og kan ikke noe om ernæring... Kan du vennligst slutte å uttale deg så bastant om ting du ikke tydeligvis kan noe om og slutte å rakke ned på andre som har mer kunnskap om emnet enn deg? Du har jo hørt om omega-3-berikede egg. Disse inneholder mer omega-3 fordi høna har fått linfrø. Så hvordan kan du si at det ikke har noe å si om egget er økologisk eller hva høna har spist? Her er en link som viser at fôret hadde stor effekt på omega-6-til-omega-3-forholdet i kyllingkjøtt. Så det er ikke ett fett hva dyrene spiser. Og denne artikkelen på forskning.no forklarer hvorfor økologisk er bedre. Anonymous poster hash: 31790...efa 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #49 Skrevet 23. august 2013 og dessuten stemmer det at fettsyreinnholdet varierer ut fra hva høner fores med. Det er f.eks. mer Omega3 i økologiske egg. Dog har det ingen praktisk betydning da egg er egg uansett om de er økologiske eller ikke. Sant nok, men uten praktisk betydning. Ett egg blir ikke sunnere selv om høna har spist det ene eller det andrd, egget inneholder det samme. Mer omega-3 gjør jo at egget IKKE inneholder det samme. Anonymous poster hash: 31790...efa 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #50 Skrevet 23. august 2013 Nå er det ikke slik at økologiske egg er bedre enn andre egg, eggene må sidestilles i så måte. Dog er det jo stor forskjell på hvordan livskvaliteten til høna er. Slutt og sprøyt med ting du ikke har kunnskap om, det er ingen forskjell på eggene fra frittgående høner og konversjonelle egg, det er i så fall høyst målbart - noe det ikke er. Ernæringsmessig er det således det samme hva vi velger. Det hadde jo vært tema, dersom det var forskjell. Og tro meg, da hadde de økologiske eggene vært reklamert som sunnere, noe dem ikke er da det ikke er noen forskjell. Men velg økologiske egg, er verdt å betale for dyrevellferd. Sunnere egg får du da IKKE!! Gidder ikke å linke, og dessuten stemmer det at fettsyreinnholdet varierer ut fra hva høner fores med. Det er f.eks. mer Omega3 i økologiske egg. Dog har det ingen praktisk betydning da egg er egg uansett om de er økologiske eller ikke. Motsier vi oss selv litt i dag, eller? Klart det har noe å si hvilke fettsyrer som er i eggene. Økologiske egg er sunnere nettopp fordi de inneholder mer Omega 3. Og jeg skjønner ikke hvorfor du skriver om eggedosis av farin og egg når tråden handler om eggedosis med sukrin. Anonymous poster hash: 48b98...562 2
Supraspinatus Skrevet 23. august 2013 #51 Skrevet 23. august 2013 Slutt og sprøyt med ting du ikke har kunnskap om, det er ingen forskjell på eggene fra frittgående høner og konversjonelle egg, det er i så fall høyst målbart - noe det ikke er. Ernæringsmessig er det således det samme hva vi velger. Det hadde jo vært tema, dersom det var forskjell. Og tro meg, da hadde de økologiske eggene vært reklamert som sunnere, noe dem ikke er da det ikke er noen forskjell. Hvordan hønene har det er det derimot stor forskjell på, og jeg synes personlig at alle høner skulle fått levd slik de økologiske gjør, da burhøns har en ille tilværelse. En forskjell må nødvendigvis dokumenteres, og som sagt hadde det vært en realitet med en gang de kunne påvise en forskjell. Når den ikke er der, og dere som sprøyter uten noe belegg for hva dere presenterer, da er uttalelsene et problem og ikke minst villedende. Du uttaller deg altså uten en realitet å vise til. At du har lest det på en av de alternative kildene dine, som ikke har noen krav til dokumentasjon for hva dem hevder og at det er faglig riktig er for meg en gåte... Ikke for lenge siden eksperter gikk ut og sa dette for n'te gang, sågar de største produsentene av både økologiske egg samt konvensjonelle hevder det samme. Forskning.no hadde også artikkel på det og de store avisene trykket det samme. Du er bare for ukritisk til dine kilder og kan ikke noe om ernæring... Ja der tok du meg skikkelig! Egentlig har fant jeg bare på alt for å gjøre livet ditt surere. For alle andre som er interessert i forskjell på vanlige egg, frittgående, økologiske og omega-3-berikede (finnes ikke i Norge såvidt jeg vet): http://authoritynutrition.com/pastured-vs-omega-3-vs-conventional-eggs/ Er man interessert i akkuart hvordan økologisk drift av høns i Norge foregår så svarer nok http://www.oikos.no/ gledelig! 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå