Gå til innhold

Eggedosis sunt mellommåltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 egg med sukrin? :P

Anonymous poster hash: 2c423...c74
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sunt og sunt, det er iallefall bedre enn med vanlig sukker :) Er sikkert mye sunnere med frukt, en av de uten masse fruktsukker.

Anonymous poster hash: f7b6a...3a8
Skrevet

nei, spis heller to kokte egg som epler :)

Anonymous poster hash: 3ef1d...235
  • Liker 2
Skrevet

nei, spis heller to kokte egg som epler :)

Anonymous poster hash: 3ef1d...235

I utgangspunktet er vel både næringsinnhold og kaloriinnhold (dersom dette er av betydning) det samme?

(Ikke ts)

Anonymous poster hash: 043ca...3c8

• Liker 5
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Dersom du klarer å få i deg eggedosis av to egg, må jeg bøye meg i støvet. Jeg synes eggedosis tar opp MYE plass i magen.

• Liker 2
Skrevet

Dersom du klarer å få i deg eggedosis av to egg, må jeg bøye meg i støvet. Jeg synes eggedosis tar opp MYE plass i magen.

Jeg lagde det nettopp, spiste/drakk(:fnise: ?) opp alt, og nå er jeg kjempemett.... Blir evt. 1 neste gang, ja, haha.

-TS

• Liker 1
Skrevet

Egg er sunt. Hvor sunt/usunt sukrin er, virker litt usikkert, men i små mengder er det sikkert ok?

Rått egg er dog noe vanskeligere å fordøye enn kokt/stekt, har jeg hørt.

Anonymous poster hash: bb844...5c6
Skrevet (endret)

.

Endret av Kusmi
  • Liker 1
Skrevet

En rå økologisk eggeplomme er skikkelig supermat. Bytt sukrinen ut med rå honning så har du en skikkelig næringsbombe i koppen din :)

Vitaminer og mineraler i eggeplomme: A, K, E, D, B-kompleks, jern, magnesium, kalsium, natrium, kalium, sink, selen, kopper og fosfor, + Kolin og kolesterol. Dette bevares i større grad når plommen ikke varmes opp.

Det visste jeg ikke!! :) Tusen takk for info! -TS

Skrevet

En rå økologisk eggeplomme er skikkelig supermat. Bytt sukrinen ut med rå honning så har du en skikkelig næringsbombe i koppen din :)

Vitaminer og mineraler i eggeplomme: A, K, E, D, B-kompleks, jern, magnesium, kalsium, natrium, kalium, sink, selen, kopper og fosfor, + Kolin og kolesterol. Dette bevares i større grad når plommen ikke varmes opp.

Edit: Så ja, eggedosis er i aller høyeste grad et veldig sunt mellommåltid ;)

Sukker hemmer opptak av flere vitaminer og mineraler.. Så NEI, ikke bytt ut sukrinen med honning. Men ja til at økologiske egg er supermat.

Anonymous poster hash: 31790...efa

• Liker 2
Skrevet

Sukker hemmer opptak av flere vitaminer og mineraler.. Så NEI, ikke bytt ut sukrinen med honning. Men ja til at økologiske egg er supermat.

Rå honning er vel ikke tilsatt sukker?

Anonymous poster hash: f7602...189

Skrevet

det er så utrolig kvalmt å drive å drikke rå egg. Hjelper ikke å putte litt sukker i og vispe sammen. :spy:

Anonymous poster hash: aa79e...93a
  • Liker 1
Skrevet

Rå honning er vel ikke tilsatt sukker?

Anonymous poster hash: f7602...189

Hva tror du honning er egentlig? Det er jo rent sukker.

• Liker 8
Skrevet

Eggedosis laget med sukrin er supert hvis en er godtesjuk iallefall:) Lager det av og til selv, men to egg blir i meste laget.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Eggedosis laget med sukrin er supert hvis en er godtesjuk iallefall:) Lager det av og til selv, men to egg blir i meste laget.

Hvor mye sukrin bruker du pr egg?

Skrevet

Hvor mye sukrin bruker du pr egg?

Ca ei lita spiseskje:)

Neste gang tror jeg at jeg skal prøve noen dråper stevia med vaniljesmak, eller stevia med karamellsmak.

(og nå fikk jeg lyst på eggedosis....)

Skrevet

Inspirert av denne tråden, lagde jeg med eggedosis av 1 egg, 2 dråper stevia (med karamellsmak), litt bakekakao, og litt sukrin. Kjempegodt! :) Ble behagelig mett samtidig som det tilfredsstilte søtsuget.

Anonymous poster hash: bb844...5c6
  • Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Hørtes godt ut. Må nok prøve det jeg også :)

Greit å ha litt alternativer når søtsuget kommer

Skrevet

Dette lager jeg innimellom også! Har egentlig kvittet meg med sukkeravhengigheten, men greit å spise dersom jeg er litt sulten og har veldig lyst på noe godt. Egg er digg! Også i rå form. :)

Anonymous poster hash: 043ca...3c8
  • Liker 1
Skrevet

det er så utrolig kvalmt å drive å drikke rå egg. Hjelper ikke å putte litt sukker i og vispe sammen. :spy:

Anonymous poster hash: aa79e...93a

Det ser jo ikke ut som rå egg etter du har pisket dem i noen minutter. Synes ikke det smaker ordentlig egg engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...