Gå til innhold

Hvorfor annonsere i avisa

Anbefalte innlegg

Skrevet

før man skal gifte seg. Altså type; adresse for dagen. Jeg synes det er litt rart, og skjønner ikke ensikten med det. Kan noen fortelle meg det?

Anonymous poster hash: 3048b...640
Videoannonse
Annonse
Gjest Anubiel
Skrevet (endret)

Jeg antar at det er fordi man vil at lokalsamfunnet skal få vite det. Kanskje slik at litt fjernere bekjente kan overvære vielsen uten at de er invitert og kanskje kjøpe blomster eller gaver og levere de der festen er. Har vært i flere bryllup der folk har kommet innom med kort og blomster.

På den annen side så er det jo ypperlig informasjon til eventuelle innbruddstyver om at det ikke er noen hjemme..

Endret av Anubiel
Skrevet

For at folk som ønsker å komme i kirken får vite sted og tidspunkt. Adresse for dagen er for å vite hvor eventuelle gaver kan leveres.

Anonymous poster hash: 43496...1d0
Skrevet

På den annen side så er det jo ypperlig informasjon til eventuelle innbruddstyver om at det ikke er noen hjemme..

Det, også har jeg hørt om brudepar som er blitt frastjålet alle gavene fra festlokalet etter at alle gjestene var gått hjem. Hvis lokalet ligger litt avsidesliggende til kan det være en god ide å spørre om noen kan tenke seg å ta med liggeunderlag og sovepose og bli over.

Anonymous poster hash: e7f9d...265

• Liker 2
Skrevet

Det, også har jeg hørt om brudepar som er blitt frastjålet alle gavene fra festlokalet etter at alle gjestene var gått hjem. Hvis lokalet ligger litt avsidesliggende til kan det være en god ide å spørre om noen kan tenke seg å ta med liggeunderlag og sovepose og bli over.Anonymous poster hash: e7f9d...265

Evt ta med seg gavene

• Liker 2
Skrevet

Slik at dersom folk ønsker å komme å se i kirken så kan de det :)

Skrevet

Tidligere var det jo vanlig med "lysning" noen uker i forveien i kirken. Nå har kanskje avisen overtatt denne funksjonen mer og mer. Poenget er at "alle" skal få vite om begivenheten. Perifere bekjente av brudeparet kan ofte tenke seg og overvære begivenheten og evt. gi en hilsen eller gave. Når tid og sted for vielse og adresse for dagen er allment kjent, kan de gjøre dette uten å bry brudefølget.

Ang. muligheten for gavetyveri, så er jo det sikreste uansett å sørge for at noen tar med seg gavene hjem etter festen. ;)

Skrevet

Evt ta med seg gavene

Ja, det kunne vi gjort, men synes det var like greit å slippe å styre med det kl 04 på morgenen når vi skulle spasere til hotellet. I tillegg til at vi faktisk måtte kjøre flere runder, ettersom vi fikk mange flere gaver enn antatt :)

Skrevet

Ja, det kunne vi gjort, men synes det var like greit å slippe å styre med det kl 04 på morgenen når vi skulle spasere til hotellet. I tillegg til at vi faktisk måtte kjøre flere runder, ettersom vi fikk mange flere gaver enn antatt :)Anonymous poster hash: e7f9d...265

Tenkte mer at noen andre kan ta de med, i stedet for å måtte overnatte i et selskapslokale :)

Skrevet

Tenkte mer at noen andre kan ta de med, i stedet for å måtte overnatte i et selskapslokale :)

Ja, men det hadde vært en større jobb (pakke ned, bære ut, kjøre, bære inn igjen), som hadde gjort at vi hadde måtte be om hjelp fra mer enn en person, i tillegg til at vi ikke ønsket at den vi eventuelt spurte skulle føle seg forpliktet til å holde seg helt edru. Faktisk virket det som det var helt ok å slippe å dra hjem ved festene slutt, og heller bare krasje på en sofa ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...