AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #1 Skrevet 21. august 2013 Er det noen her som vet hvordan NAV gjør det når man er blitt gravid mens man er sykemeldt? Får man da gå sykemeldt til barnet kommer, eller krever de at man søker AAP? Å gå tilbake til tidligere arbeid er ikke et alternativ. Anonymous poster hash: 68855...ec4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 Det spørs jo hvorfor du er sykemeldt. Man blir ikke sykemeldt kun pga gravid. Men har du plager så du ikke kan jobbe så fortsetter du å være sykemeldt til du blir friskmeldt eller går ut i permisjon. Man får ikke AAP kun pga gravid. Hvorfor kan du ikke gå tilbake til jobben? Kan du finne deg en annen jobb? Er/blir du frisk til å jobbe så kan du ikke være sykemeldt Anonymous poster hash: abc62...4e5
Gjest Magdalene Skrevet 21. august 2013 #3 Skrevet 21. august 2013 Man kan kun være sm et år, uavhengig av graviditet. Så om du ikke fyller kravene for AAP, så må du jo gå uten stønad.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #4 Skrevet 21. august 2013 Har bare vært sykemeldt i to uker nå, så er godt innenfor fristen på ett år.Anonymous poster hash: 68855...ec4
miramis Skrevet 21. august 2013 #5 Skrevet 21. august 2013 Blir vel litt vanskelig å gå igjennom et svangerskap hvis du er veldig syk?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #6 Skrevet 21. august 2013 Der hadde du flaks:) Har du er grei lege, sykemelder han deg ut svangerskapet. Det er stort sett ikke noe problem... Du kan være sykemeldt opptil 1 år, før du evt. må søke AAP, men siden du skal ut i permisjon får du "ny kvote" etter permisjonen. Gratulerer å nyyt svangerskapet:) Anonymous poster hash: d3409...e29
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #7 Skrevet 21. august 2013 Du har vært sykemeldt i 2 uker og se for deg at pga graviditet så skal du ikke i jobb før etter fødsel? Du må se på årsak til nåværende sykemelding. Dersom du blir frisk av dette i løpet av f.eks 4 måneder så er det tilbake til jobb. Om kombinasjoner jobb og graviditet gir utfordringer så får du ta det derfra. Jeg savner info om hvorfor du er sykemeldt og hvorfor det er uaktuelt å gå tilbake til jobb mens du er gravid.Anonymous poster hash: b40f4...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #8 Skrevet 21. august 2013 Det kommer jo an på hvorfor hun er sykemeldt, det er svindel utført av henne og legen om hun blir sykemeldt og er i stand til å jobbe. Jeg mener ikke at du ville gjort det TS, bare sier at man ikke kan gjøre det sånn. Blir du frisk TS så må du jobbe eller si opp jobben og finne en ny jobb, el gå på dagpenger. Jeg måtte selv si opp en fast jobb pga helsa og gikk da på dagpenger i noen mnd. Legen skrev en legeerklæring til NAV om at jeg måtte si opp så da straffet ikke NAV meg fordi jeg sa opp selv. Vanligvis blir man straffet med 8 uker uten dagpenger. Blir du ikke frisk så kan du selvsagt motta sykepenger.Anonymous poster hash: abc62...4e5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #9 Skrevet 21. august 2013 Hva er AAP?Anonymous poster hash: 9ff02...c92
Pusemamma Skrevet 21. august 2013 #10 Skrevet 21. august 2013 AAP er arbeidsavklaringspenger som kan gis inntil 4 år. Strenge vilkår for å få det.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #11 Skrevet 21. august 2013 Det kommer jo an på hvorfor hun er sykemeldt, det er svindel utført av henne og legen om hun blir sykemeldt og er i stand til å jobbe. Jeg mener ikke at du ville gjort det TS, bare sier at man ikke kan gjøre det sånn. Blir du frisk TS så må du jobbe eller si opp jobben og finne en ny jobb, el gå på dagpenger. Jeg måtte selv si opp en fast jobb pga helsa og gikk da på dagpenger i noen mnd. Legen skrev en legeerklæring til NAV om at jeg måtte si opp så da straffet ikke NAV meg fordi jeg sa opp selv. Vanligvis blir man straffet med 8 uker uten dagpenger. Blir du ikke frisk så kan du selvsagt motta sykepenger.Anonymous poster hash: abc62...4e5 Gjorde du det??? Ingen som fortalte deg at det det var galskap?? Du skulle hvis det var helsa som var problemet, blitt sykemeldt opp til ett år, så gått ovet på AAp! Man skal ALDRI si opp en fast jobb pga helse, hvis man ikke har klart å finne en bedre jobb selv. Og hvis TS er syk, og netopp funnet ut at hun er gravid, så er det jo veldig greit å vite rettighetene. Dessuten skal det ikke mye ubehag til i ett svangerskap før leger går med på sykemelding. Jeg synes ikke noe om at man skal presse seg til full jobb i svangerskapet hvis formen ikke er på topp. Man får absolutt ikke noe igjen for det... Anonymous poster hash: d3409...e29 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #12 Skrevet 21. august 2013 Å når ble graviditet en sykdom? Anonymous poster hash: ad7e4...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #13 Skrevet 22. august 2013 Gjorde du det??? Ingen som fortalte deg at det det var galskap?? Du skulle hvis det var helsa som var problemet, blitt sykemeldt opp til ett år, så gått ovet på AAp! Man skal ALDRI si opp en fast jobb pga helse, hvis man ikke har klart å finne en bedre jobb selv. Og hvis TS er syk, og netopp funnet ut at hun er gravid, så er det jo veldig greit å vite rettighetene. Dessuten skal det ikke mye ubehag til i ett svangerskap før leger går med på sykemelding. Jeg synes ikke noe om at man skal presse seg til full jobb i svangerskapet hvis formen ikke er på topp. Man får absolutt ikke noe igjen for det...Anonymous poster hash: d3409...e29 Men det var ikke behov for videre sykemelding el aap, jeg var helt frisk for andre jobber. Trengte ingen behandling heller. Levde på dagpenger bare noen få mnd og så fikk jeg en annen jobb. Var det galskap? Galskap i mine øyne hadde vært å prøve å manipulere legen til sykemelding og så aap for å slippe å jobbe i flere år, jeg ville jobbe og hadde helse tio det, bare ikke i den jobben jeg sa opp.Anonymous poster hash: abc62...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #14 Skrevet 22. august 2013 Men det var ikke behov for videre sykemelding el aap, jeg var helt frisk for andre jobber. Trengte ingen behandling heller. Levde på dagpenger bare noen få mnd og så fikk jeg en annen jobb. Var det galskap? Galskap i mine øyne hadde vært å prøve å manipulere legen til sykemelding og så aap for å slippe å jobbe i flere år, jeg ville jobbe og hadde helse tio det, bare ikke i den jobben jeg sa opp.Anonymous poster hash: abc62...4e5 Og selvsagt skal man ikke presse seg i jobb om man er syk. Men TS har ikke sagt noe ennå om hva som feiler henner. Selv er jeg gravid og 100% sykemeldt pga gravidplager som bekkensmerter og annet. Men TS skrev at hun ble sykemeldt før hun oppdaget at hun er gravid så da er hun neppe sykemeldt pga gravidplager, og hun spurte om hun kan være videre sykemeldt pga gravid. Nei man kan ikke være sykemeldt kun pga gravid, man må være syk for å bli sykemeldt. Kan godt hende at TS har en kjempe god grunn til å være sykemeldt i lang tid fremover, men neppe pga gravid (ennå iallefall) siden hun ikke har nevnt noen gravidplager.Anonymous poster hash: abc62...4e5
hjärterdam Skrevet 22. august 2013 #15 Skrevet 22. august 2013 (endret) Å når ble graviditet en sykdom? Anonymous poster hash: ad7e4...5a7 I hovedinnlegget står det klart og tydelig at det er spørsmål rundt i bli gravid mens man er sykmeldt. Årsak til nåværende sykmelding er enda ikke nevnt og det er derfor ingen grunn til å spekulere i at TS er urettmessig sykmeldt. Endret 22. august 2013 av hjärterdam 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå