AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #1 Skrevet 21. august 2013 Prøver å få solgt den ene bilen min, men seriøse kjøpere er visst en mangelvare ser det ut til. Jeg har blitt kontaktet av svindlere, noe man gjerne blir når man legger ut ting på nett. Har ignorert dem, så ikke noe skade skjedd der. Har også fått flere useriøse henvendelser pr. telefon, av folk som virker oppriktig interessert i bilen, avtaler å komme for å se på den, for så utebli og ikke gi lyd fra seg igjen. Han ene som faktisk kom så sitt snitt til å prøve å lure meg, ved å kun tilby vrakpant for bilen og mente den var i mye dårligere stand enn den er. Men så var jeg dum nok til å si jeg ikke har greie på bil også, så akkurat der tar jeg på meg noe av skylden. Så trodde jeg at jeg endelig var kommet over en seriøs kjøper, vi mailet litt og han ønsket å komme å se på bilen i dag. Jeg svarte han på mail i går (har ikke nr. hans), ikke altfor lenge etter at jeg hadde fått mail fra han. Men ennå har jeg ikke hørt noe om han kommer eller ei og jeg har en annen som også er interessert i å komme. Jeg sa det muligens kom en i dag og at jeg skulle gi beskjed når jeg visste mer. Men hvor lenge skal jeg vente? Er det frekt av meg å gi han andre intresserte muligheten? Han har vært veldig pågående og klar for å komme...og jeg ønsler jo å bli kvitt bilen snarest mulig, men får dårlig samvittighet når jeg sa til han andre at han kunne komme... Hva gjør jeg? gode råd tas imot med stor takk! Hilsen en håpløs bilselger Anonymous poster hash: 2ff08...4f3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 Du lar han andre fyren komme, enkelt og greit. Din interesse ligger jo i å få solgt bilden, og ikke i å ha dårlig samvittighet for en fyr som ikke har svart Anonymous poster hash: 123a0...f00
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Takker for svar! Jeg valgte å drite i han og avtalte med han andre heller, virket som en seriøs mann. Hatt mye telefon kontakt, så nå skal han komme å se på bilen. Han andre har ennå ikke latt høre fra seg, hans tap tenker jeg da Kvinnfolk og bil...skulle visst hatt en bilkyndig mann til denne jobben Anonymous poster hash: 2ff08...4f3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Det kan være så kjedelig å selge bil! Jeg "satt av" en bil til en kar en gang, som aldri kom. Da jeg endelig fikk tak i han sa han at han hadde mistet interessen da han leste annonsen for andre gang. HVA FAEN...tenkte jeg bare. Kunne jo ha nevnt det for meg som venta på han i en uke. Jeg sa nei til mange interesserte og tapte helt sikkert flere tusenlapper på det. Jo lengre enn bil ligger på Finn, jo aggressivere pruting blir det. Det viktige er å huske et par floskler: De fleste som kommer sier ting som "Her er jo støv - slå av 2000kr for det da!". Da sier du bare: "Det har jeg allerede gjort! Sammenlikne med andre maken biler på nettet, og du skjønner at denne her er billig, tilstanden tatt i betraktning." Folk vil også foreslå at du tar omregistreringsavgiften, som en prutestrategi. Si at den har du ikke noe med. Når noen påpeker rust, si at det er viktig at ny eier tar seg av det før det blir alvorlig (er det allerede et hull dog så er den alt blitt alvorlig, og "tatt høyde for"-replikken gjelder). Skranglelyder, slark og greier? "Bare noen løse skruer, det vet du jo bedre enn meg!" 8) Så lykke til med saken! Anonymous poster hash: f785d...d8e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå