Gå til innhold

Menn som må ha støtte av guttegjengen sin hele livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har møtt en veldig flott mann, men......

Han må ha guttegjengen rundt seg hele tiden. Han er 31 år og ønsker en jente han kan dele livet sitt med. Vi er i grunn ute etter det samme, men er det bare meg som reagerer når en mann forteller at han tilbringer 3-4 dager i uken med vennegjengen og at den er utrolig viktig for han?

Vet ikke om han er umoden eller om dette er normalt. Føler meg litt over det stadiet i livet selv og ønsker meg en selvstendig mann.

Snoket på facebooken hans og så bilder av mange, mange fester og pilskvelder med en guttegjeng som så meget barnslige ut.

Da vi var på første date sendte han noen meldinger med bestekompisen fordi vennen hans var i trøbbel med dama fordi han hadde avlyst en middag med henne for å pilse med vennegjengen. Han fortalte at de var som brødre og at de ringes hver dag, minst en time. Han sier også at der er viktig at hans framtidige kjæreste å aksepterer at han har et sterkt forhold til vennegjengen. Han har også en helt annen tone på telefonen når han snakker med vennene. De tøffer seg veldig for hverandre.

Er dette en mann å satse på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må ha guttegjengen rundt seg hele tiden. Han er 31 år og ønsker en jente han kan dele livet sitt med. Vi er i grunn ute etter det samme, men er det bare meg som reagerer når en mann forteller at han tilbringer 3-4 dager i uken med vennegjengen og at den er utrolig viktig for han?

Vet ikke om han er umoden eller om dette er normalt. Føler meg litt over det stadiet i livet selv og ønsker meg en selvstendig mann.

Snoket på facebooken hans og så bilder av mange, mange fester og pilskvelder med en guttegjeng som så meget barnslige ut.

Da vi var på første date sendte han noen meldinger med bestekompisen fordi vennen hans var i trøbbel med dama fordi han hadde avlyst en middag med henne for å pilse med vennegjengen. Han fortalte at de var som brødre og at de ringes hver dag, minst en time. Han sier også at der er viktig at hans framtidige kjæreste å aksepterer at han har et sterkt forhold til vennegjengen. Han har også en helt annen tone på telefonen når han snakker med vennene. De tøffer seg veldig for hverandre.

Han er på telefon første date?

Nei, det er ikke noe å satse på. Kamerat eller ikke - enten så avlyser man høflig daten (om det er noe veldig viktig) eller så konsentrerer man seg om den man er på date med.

Dessuten så holder man seg til avtaler. Om middagen er avtalt før guttekveld så spør man enten om det går an å flytte (og godtar et nei) eller så sier man at guttegveld ikke passer. Høflighet er å anbefale, selv (og egentlig særlig) innad i forhold.

Anonymous poster hash: c8aff...2f1

• Liker 5
Skrevet

Dersom dette er en kvalitet i en mann du ikke liker/kan leve med i lengden, er det nok ikke en å satse på.

Greit at det er viktig å bevare vennene, men ønsker man et liv med kone og barn må man regne med å prioritere annerledes og er han ikke villig til det i en alder av 31, så er han nok ikke moden for det heller.

Er selv 31, men henger ikke med venner til stadighet. Vi har kontakt nå og da på telefon/nett og ellers treffes vi en gang i blant og er fornøyde med det.
Men det er jo forskjell på sosialbehovet til folk også, så selv om det høres rart ut for meg er det kanskje helt normalt for andre.
Likevel syns jeg ikke han høres helt moden ut dessverre.

• Liker 5
Skrevet

Slike gamle gutter holder man seg unna.

• Liker 3
Skrevet

Alt har sin tid.

En sammensveiset guttegjeng kan være et godt utgangspunkt for varig vennskap som man kan ha glede av hele livet.. Men man kan ikke bruke 3-4 kvelder i uka på guttegjengen når man har dame eller egen familie. For de fleste vil dette begrense seg helt naturlig. Det er mange som går i den andre fella også og vier den nye dama all oppmerksomhet slik at de mister kontakt med kompisene. Det er heller ikke så lurt.

• Liker 4
Gjest Svampebob1
Skrevet

Høres ut som at han er ganske heldig som har gjengen sin.

Gjengen min har flyttet til alle kanter og jeg møter noen av kompisene mine jevnlig en helg nå og da.

Så lenge han setter av tid til deg og så lenge ikke kompisgjengen hans blander seg inn i forholdet deres, så ser jeg ikke problemet...

Og at man er annerledes ovenfor dama enn ovenfor kompisene er da helt normalt. Vi menn har det gøy når vi kan oppføre oss som apekatter. Det fungerer dessverre ikke så godt ovenfor det motsatte kjønn ;-).

Skrevet

Nei, ikke noe å satse på. Du vil alltid komme i andre rekke, slik som dama til "broren" hans tydeligvis allerede gjør. Det viser også at det er aksept i gjengen for å ditche dama for å være med "brødrene".

Nei, fytti.

Anonymous poster hash: 3bee8...e10
  • Liker 5
Skrevet

Om dere har en avtale og han bryter den for pils med gutta, som er ukas fjerde avtale med gutta og ukas første avtale med deg. Hadde du syntes at det er greit? Jeg kan se for meg at det vil skje i dette forholdet :(

Kan du leve med dette så go for it, men jeg tviler for at du vil ha det sånn siden du skrev innlegget her i et forum for å få andre sine meninger. Å være så usikker tidlig i et forhold er sjeldent et bra tegn.

Anonymous poster hash: 298b2...139
  • Liker 2
Gjest Eric of Hlathir
Skrevet

La ham være. Se på det som vern av en utrydningstruet art. Det finnes ikke mange "ville" menn igjen, og de hører ikke hjemme i fangenskap.

• Liker 2
Skrevet

Hørtes slitsomt ut..

Hvor ofte kan man stole på ham da? Regne med ham?

VET man at han er der og stiller opp ?

(Uavhengig av hva kompiser sier og ønsker selvsagt)

Anonymous poster hash: 0615a...7b3
Skrevet

Herre min katt.... At han har en vennegjeng som er viktig for han er jo bare et tegn på at han er lojal.

At han sender en meldig eller to til en kompis som har det tøft på en førstedate vil jeg ikke akkurat se som noe kÆttastrofe heller, det var STRENGTTATT førstedate, og da er det jo naturlig å tro at vennen hans har litt mer "verdi" enn deg, etter som <første>

At de har en helt annen tone på telefonen betyr ikke at de tøffer seg for hverandre, er nok langt mer sannsynlig at han roer seg ned for deg...Dette er vel snakk om barndomsvenner e.l. og han er vel i langt mer konfortabel med å være seg selv med dem enn han er med deg forløpig...

Tror du skal hoppe videre til neste date jeg, så du slipper å bli "hun kjipe dama" som alltid skal ødlegge når vennene skal møtes ....

-Hvor er Stig-Jonny? Nei, han kommer ikke, FÅR ikke lov av dama... De skulle se [random reality] i kveld..........

• Liker 1
Skrevet

La ham være. Se på det som vern av en utrydningstruet art. Det finnes ikke mange "ville" menn igjen, og de hører ikke hjemme i fangenskap.

Sjekk rødlista til Bioforsk.

Om TS finner han med navn og bilde der inne, så er det bare å skygge banen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt den greien, med å snakke annerledes til forskjellige folk.
Jeg snakker på samme måte med alle jeg snakker med i hverdagen, med små variasjoner selvsagt.
Selve MÅTEN jeg snakker på er alltid helt lik, men INNHOLDET er jo gjerne annerledes, fordi det blir tilpasset til vedkommende eller gruppen.

Enten det er kjæreste, venner, bekjente, tilfeldige, uvenner, gamle mennesker, små barn, osv.

TS, høres litt rart ut å begynne å loke med mobilen på daten, men det handler vel litt om fokus og hvor tankene sine er, vil være, og hva man prioriterer generelt. Dette er nok ikke veldig intensjonelt heller, så det er ikke alle man kan (les: bør) forvente like mye annet fra som andre eventuelt. Fordi det blir ikke gjort så bevisst og det er vanskelig å snu på den slags mønstre om dem er for godt plantet i roten av personligheten. Dette er jo en individuell greie også da.

Generelt i livet, er det ikke veldig selvstendig av seg å være avhengig av støtte fra guttegjengen hele livet. Og jeg kan forestille meg at det blir vanskelig å opprette noe parforhold med noen slike, fordi en vil jo ikke bare ha et forhold med vedkommende, men også indirekte med svært mye innflytelse fra vennegjengen også. Og slikt kan jo bli slitsomt noen ganger.

Derfor sier jeg også; at selvstendighet er gull.

Men en trenger jo ikke å være en ensom ulv uten venner, bekjente og nettverk generelt heller da. :)

Skrevet

Tror du skal hoppe videre til neste date jeg, så du slipper å bli "hun kjipe dama" som alltid skal ødlegge når vennene skal møtes ....

-Hvor er Stig-Jonny? Nei, han kommer ikke, FÅR ikke lov av dama... De skulle se [random reality] i kveld..........

Er så teit med menn som finner seg i å "ikke få lov" av dama. Og det er så teit med menn som synes at dama til kompisen er kjip fordi han ikke "får lov" til ditt og datt. Han er jo sammen med henne av en grunn, det må gutta akseptere.

Jeg og kjæresten møter venner et par ganger i uka.

Men typen til en venninne møtte sine kompiser nesten daglig, og snakker på tlf hver dag. Når han selv ville ha litt flere kvelder med venninna mi i stedet, ble noen av dem sure og mente hun holdt han borte fra kompisene. Håpløst..

Anonymous poster hash: c0f3a...84e

Skrevet

Jeg har vært borti to mannfolk som er veldig knyttet til kompisgjengen.

Fyr 1:

Kul type, stødig, familiekjær og lojal. Vi hadde mange like interesser, og jeg ble godt integrert i vennegjengen hans. 7 kompiser som kjente hverandre fra barndommen. Da jeg og han ble sammen, tok kompisene det som en selvfølge at jeg skulle være med på fester, turer osv. Det samme gjorde han med kompisenes damer. Altså alle var enige om å inkludere og respektere. Noe som passet meg ganske godt, da jeg har slike venninner selv.

Fyr 2.

Ålreit fyr, alt på stell, morsom og spontan. I motsetning til han andre ville han ikke introdusere meg for vennegjengen. Det tok lang tid før jeg fikk hilse på dem, enda han møtte de flere ganger i uken. Etterhvert som jeg måtte ta initiativet selv til å bli kjent med kompisene hans, på byen etc, fant jeg ut at han ble en helt annen person sammen med de. Kompisene hans definerte han, de oppfordret han til å flørte med damer og drikke seg dritings. Hans "posisjon" i gjengen var flørteren, og han hadde hatt sex med flest. De oppmuntret han til å være den, og han syns det var vanskelig å balansere begge deler. Det endte med at jeg ikke gadd.

Skrevet

Ville ikke satset på en som er så uselvstendig. På samme måte som jeg skygger banen for menn som ikke klarer å ta avgjørelser uten å spørre mammaen sin.

Anonymous poster hash: 557d1...805
Skrevet

Jeg har vært borti to mannfolk som er veldig knyttet til kompisgjengen.

Fyr 1:

Kul type, stødig, familiekjær og lojal. Vi hadde mange like interesser, og jeg ble godt integrert i vennegjengen hans. 7 kompiser som kjente hverandre fra barndommen. Da jeg og han ble sammen, tok kompisene det som en selvfølge at jeg skulle være med på fester, turer osv. Det samme gjorde han med kompisenes damer. Altså alle var enige om å inkludere og respektere. Noe som passet meg ganske godt, da jeg har slike venninner selv.

Fyr 2.

Ålreit fyr, alt på stell, morsom og spontan. I motsetning til han andre ville han ikke introdusere meg for vennegjengen. Det tok lang tid før jeg fikk hilse på dem, enda han møtte de flere ganger i uken. Etterhvert som jeg måtte ta initiativet selv til å bli kjent med kompisene hans, på byen etc, fant jeg ut at han ble en helt annen person sammen med de. Kompisene hans definerte han, de oppfordret han til å flørte med damer og drikke seg dritings. Hans "posisjon" i gjengen var flørteren KLOVNEN, og han hadde hatt sex med flest. De oppmuntret han til å være den, og han syns det var vanskelig å balansere begge deler. Det endte med at jeg ikke gadd.

Sånn. Og det finnes alltid slike i de fleste gjenger.

Det er litt slik som når man sitter rundt et pokerbord.

Spotter du ikke klovnen, så er du sannsynligvis han selv da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...