Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nok et snokeinnlegg

Jeg sjekket mobilen til samboeren igår, egentlig uten noe "motiv" var nysgjerrig og vi har hatt litt problemer tidligere..men nå har vi det egentlig helt fantastisk.

Det kommer frem av ei melding til en kompis at han har holdt noe skjult for meg vedr. økonomien..

Jeg skammer meg for at jeg snoket, men er så ufattelig nysgjerrig på hva det dreier seg om, og samtidig lei meg for at han ikke har betrodd meg dette.. Jeg ønsker at vi skal være åpne med hverandre..

Klarte ikke finne ut hva det dreide seg om, da han har slettet "tråden" så så bare den siste meldingen han sendte til en kompis..

Hva gjør jeg? Glemmer det hele (noe jeg sikkert ikke greier) eller tilstår snokingen og spør?

Hva hadde dere gjort? ( jeg trenger ikke hetsing for snokingen, er klar over hvor dårlig gjort det er)

Takker for konstruktive svar

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest ts
Skrevet

Beklager dobbeltposting (skriver fra telefon, ble litt rot

Skrevet

Uansett hvordan du tar opp dette så vil det komme fram at du har vært på hans private telefon å lest private meldinger.

Selv om det ikke nødvendigvis var noe farlig der ville jeg blitt veldig forbanna om min samboer ikke lot meg holde mine egne samtaler med andre mennesker privat. Hvem er du til å vite hver eneste samtale med andre liksom?

Du må nok bare la det gå, å satse på at han ordner opp selv.

Eneste du oppnådde er at du også skal gå å bekymre deg for ting du ikke har rett til å vite mer om..

Mitt råd: glem at du leste hele greia.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg ville nok berre latt det ligge. Ein har krav på eit privatliv, og denne typen informasjon er typisk noko som ein lett kan tenke at dette skal eg rydde opp i, slik at ho ikkje får vite om det. Så berre ignorer det, og ha det heller i bakhovudet om noko mistenkeleg skulle skje seinare.

Skrevet

Med mindre det er noe som har en stor konsekvens for deres økonomi i det daglige, så ville jeg bare latt det ligge. Vanskelig ja, rart med den nysgjerrigheten...men det går om du bare lar være å tenke særlig på det.
Plutselig får han dårlig samvittighet og forteller det selv, han er mann og slike ting kan ta tid å innrømme ;)

Vær heller letta for at det ikke var noe verre, at han hadde vært utro eller noe. Om han bare har brukt noen kroner på noe teit ville jeg ikke gidda hengt meg opp i det.

Skrevet

Ts her;

Takk for svar.. Ja sikkert best og la det ligge, men vi har snakket så mye i det siste om at vi ska være åpne med hverandre, og siden han har slettet samtalen så er dette tydeligvis noe jeg ikke skal se.. ergo bli jeg bekymret/irritert for at han ikke stoler nok på meg til å inkludere meg..

Enig i at det ikke er noe big deal, men det faktum at tråden er slettet gjør at det bli vanskelig å late som ingenting..

Jeg skjønner at jeg avslører at jeg har snoket om jeg sier noe, og har egentlig så dårlig samvittighet for det at jeg ønsker å tilstå:/

Skrevet

Ts her;

Takk for svar.. Ja sikkert best og la det ligge, men vi har snakket så mye i det siste om at vi ska være åpne med hverandre, og siden han har slettet samtalen så er dette tydeligvis noe jeg ikke skal se.. ergo bli jeg bekymret/irritert for at han ikke stoler nok på meg til å inkludere meg..

Enig i at det ikke er noe big deal, men det faktum at tråden er slettet gjør at det bli vanskelig å late som ingenting..

Jeg skjønner at jeg avslører at jeg har snoket om jeg sier noe, og har egentlig så dårlig samvittighet for det at jeg ønsker å tilstå:/

Du kan ikke tvinge folk til å dele alle hemmelighetene sine, uansett hvor mye du vil.

Det kan like godt være at han er kjempeflau og vil fikse ting selv, uten at du skal være nødt å vite absolutt alt.

Men det virker jo som du allerede har bestemt deg, så værsågod, ta det opp med han da.

Gjest navnelapp
Skrevet

Å kreve full gjensidig ærlegheit er ein vanskeleg sport. Korleis møter du hans ærlege svar på ting? Blir du sint? Kjeftar du på han? Det er ein veldig effektiv måte å dyrke uærlegheit på. Viss han føler seg angripen når du er ærleg hamnar du fort i ein situasjon der han held kjeft i staden for å fortelje sanninga.

Dessutan vil nok dei fleste hevde at det er skilnad på det å vere ærleg når ein vert spurt/når situasjonen kjem opp og det å fortelje alt til ei kvar tid.

Skrevet

Jeg kjefter aldri på mannen (på ungene av og til ja).. Vi krangler så og si aldri, men har nettopp funnet tilbake til hverandre etter en tøff periode, ergo er vi der at vi bevisst jobber med å kommunisere. Prøvde flere ganger i går å legge opp til en samtale som ga rom for å dele ting! Han fortalte ingenting.. men sikkert fordi at han tenker at dette ikke angår oss (som par) jeg mistenker han ikke for å gjøre noe galt, blir bare litt lei meg for at han ikke deler det som foregår..og føler behov for å slette samtalen..

Ts

Skrevet

Urovekkende.

Enda mer urovekkende at han ikke vil snakke om det.

Jeg ville ha konfrontert ham. Simple as that.

Anonymous poster hash: 8c641...af8
Skrevet

Jeg ville latt det ligge.

Hvis det er noe som har konsekvenser for dere begge, så er han nødt til å fortelle det før eller siden. Hvis ikke, så vil han antakeligvis bare rydde opp i det selv.

Selvsagt skal par være ærlige med hverandre, men det betyr ikke dele alt. Kvinner føler seg ofte bedre når de deler bekymringer, men slik er ikke nødvendigvis menn. Hvis han hadde følt at det hadde hjulpet å dele det med deg så hadde han gjort det. Noen ting er våre egne og vi slutter ikke å eksistere privat bare fordi vi er i et par.

Ingen liker å a) finne ut at andre har snoket eller b) bli tvunget til å dele noe de ikke vil dele.

Du gjør mer skade enn du hjelper ved å konfrontere ham. Jeg tror heller ikke jeg hadde tilgitt noen for å snoke i mine meldinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...