Gå til innhold

Høyde på 10-12 år gamle jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig høyde på jenter på rundt 10-12 år?

Hva vil du anse som lavt?

Anonymous poster hash: 971f9...956
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige er vel rundt 140 cm for en gjennomsnittlig norsk 10-åring, og rundt 152 cm for en gjennomsnittlig norsk 12-åring? Er iallfall det på kles-størrelsene :P Selv var jeg 156 cm da jeg ble målt som 13-åring på ungdomsskolen, likevel var jeg av de laveste i klassen. Skulle trodd det var forskjell på høyden hvor i landet man kom fra, for jeg flytta langt som 12-åring, og ble den laveste i klassen der jeg kom - etter å ha vært av de gjennomsnittlige der jeg bodde først..

Skrevet

Min jente på 10 år,er vel rundt 155 cm lang nå,tror jeg.Hun er en av de høyeste i klassen av både jenter og gutter.Hun bruker 158 i klær nå.

Gjest navnelapp
Skrevet

I den alderen veks dei voldsomt i rykk og napp, det er veldig vanskeleg å seie noko om kva som er normalt. Klasseopptredenar på den tida er festleg, ein er 130 cm, ein annan kryp mot 180, og dei ser ut til å ha vakse opp på ulike planetar. Det meste er normalt, men store avvik (nedover) frå standard klesstorleik er jo ein indikasjon. Men uansett er det vel ikkje så mykje å gjere med? Det er vel lettare å stoppe vekst enn å fremme den. Det viktigaste er at dei ikkje byrjar å røyke, og at dei et jamnt og sunt.

Skrevet

Min jente på 10 år,er vel rundt 155 cm lang nå,tror jeg.Hun er en av de høyeste i klassen av både jenter og gutter.Hun bruker 158 i klær nå.

Så er hun som en gjennomsnittlig 13-åring. Det er sjeldent, men ikke uvanlig. Jeg husker selv at jeg gikk i klasse med ei som var 158 cm, mens jeg selv var rundt 135 cm, og da var vi vel rundt ti år gamle.

Skrevet

Snitt på jenter 10 er 139 og jenter 12 er 150 ifølge percentilskjemaet.

Skrevet

Det vil vel være store variasjoner akkurat i den alderen da de fleste får en vekstspurt ved inngangen til puberteten.

Skrevet

Min 12 åring er 167 cm, så ho rager alene i høyden... andre av jentene rekker henne til skuldrene.

Skrevet

Min 12 åring er 167 cm, så ho rager alene i høyden... andre av jentene rekker henne til skuldrene.

Mens min 15-åring er 156, så det er store forskjeller ute og går.

Gjest Lonely September
Skrevet

Min 11 åring er 170 cm og den nest høyeste rekker henne til halsen. Hun er høyest på trinne og høyere enn mange eldre på skolen

Skrevet

Så er hun som en gjennomsnittlig 13-åring. Det er sjeldent, men ikke uvanlig. Jeg husker selv at jeg gikk i klasse med ei som var 158 cm, mens jeg selv var rundt 135 cm, og da var vi vel rundt ti år gamle.

Jeg er selv 182 cm høy.så hun slekter på mammaen sin.Hun har alltid vært høy og tynn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...