Gå til innhold

Hvorfor ser alle stygt på meg som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje jeg som begynner å bli paranoid, jeg vet ikke. Jeg er gravid i uke 26, og de fleste som kjenner meg har sagt at jeg har liten mage, noe som gjør at jeg føler at fremmede og andre bare tror jeg er en lat, tjukk dame med en stor bilring på magen. Jeg prøver å kle meg så magen ser ut som en gravidmage, men føler så mange glaner på meg, spesielt kvinner, og da ser de på magen, men ser ikke blide ut. Er det noen av dere som har noen teorier om hvorfor jeg blir nedglana?

Anonymous poster hash: da2d8...0a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i ditt eget hode.

• Liker 10
Skrevet

Å være gravid vekker mange følelser. Tror dette er noe som du opplever på grunn av noe annet i livet ditt. Kanskje du bør gå til prykolog?

Anonymous poster hash: 90d6c...ec6
Skrevet

eller psykolog som det heter.... :-)

Anonymous poster hash: 90d6c...ec6
Skrevet

huff gravid mager er så grusomt ekkelt. jeg prøver alltid å ikke se på de

Anonymous poster hash: 93260...959
  • Liker 1
Skrevet

Er du sikker på at de ser stygt på deg? Kan ikke være at de bare stirrer og ikke smiler? Ikke alle går rundt og smiler hele tiden, og å ikke smile betyr ikke automatisk at man er sur eller tenker stygt.

Jeg er 31 uker og har godt synlig babymage og har siden magen ble synlig fått masse blikk på butikken, kjøpesenter osv. Men har aldri oppfattet at folk ser stygt på meg, enten så smiler de eller så smiler de ikke, men mange stirrer. Folk stirrer vel fordi de syns det er koselig med gravide ;) Ikke alle syns at det er koselig men da stirrer de neppe. Stirrer du på ting du ikke liker å se? Noen gjør kanskje det men ikke jeg.

Skrevet

Kanskje jeg som begynner å bli paranoid, jeg vet ikke. Jeg er gravid i uke 26, og de fleste som kjenner meg har sagt at jeg har liten mage, noe som gjør at jeg føler at fremmede og andre bare tror jeg er en lat, tjukk dame med en stor bilring på magen. Jeg prøver å kle meg så magen ser ut som en gravidmage, men føler så mange glaner på meg, spesielt kvinner, og da ser de på magen, men ser ikke blide ut. Er det noen av dere som har noen teorier om hvorfor jeg blir nedglana?

Det høres ut som du har et matproblem eller spiseforstyrrelse.

Anonymous poster hash: b53b3...7cb

• Liker 2
Skrevet

Ikke bry deg om det!

Jeg hadde det litt sånn under mine svangerskap også.

Fikk så og si ikke mage i det hele tatt, og folk så ikke at jeg var gravid...

Men jeg la jo på meg litt, spessielt på hofftene og rumpa, så jeg så feit ut!

Siden jeg er slankeoperert og hadde gått ned enormt mye, noen år før, hadde folk høyt fokus på hvordan jeg så ut...

Så da jeg begynte å legge på meg, fikk jeg mange komentarer som "nå må du ikke legge på deg mer" "også du som var så flink da" "nå må du ikke falle tibake til der du var" osv...

Folk ble passelig flaue da, når jeg informerte om at jeg var 30-40 uker på vei....

Anonymous poster hash: 40ebd...b2b
Skrevet

Er du sikker på at de ser stygt på deg? Kan ikke være at de bare stirrer og ikke smiler? Ikke alle går rundt og smiler hele tiden, og å ikke smile betyr ikke automatisk at man er sur eller tenker stygt.

Jeg er 31 uker og har godt synlig babymage og har siden magen ble synlig fått masse blikk på butikken, kjøpesenter osv. Men har aldri oppfattet at folk ser stygt på meg, enten så smiler de eller så smiler de ikke, men mange stirrer. Folk stirrer vel fordi de syns det er koselig med gravide ;) Ikke alle syns at det er koselig men da stirrer de neppe. Stirrer du på ting du ikke liker å se? Noen gjør kanskje det men ikke jeg.

Jeg skjønner at ikke alle går rundt og smiler hele tiden, men føler ikke at det er er nøytralt blikk heller. Jeg har gått opp 9 kg hittil, og føler jo selv at det synes, men blir så lei meg når nære sier at det ikke synes at det er en gravidmage, akkurat som om det skulle være et kompliment. Jeg har bare lyst på en tydelig stor gravidmage :(

Gjest navnelapp
Skrevet

Alle gravidemagar er ikkje like. Mange ber fosteret lenger inn i kroppen, det kjem an på korleis anatomien vår er. Andre har mage som poppar ut, og ber fosteret meir på utsida av kroppen. Ingenting er rett eller feil her. Det beste du kan gjere for å unngå den dårlege kjensla er å stryke på magen. Det er det ingen "ugravide" som gjer. :lol:

Skrevet

Jeg skjønner at ikke alle går rundt og smiler hele tiden, men føler ikke at det er er nøytralt blikk heller. Jeg har gått opp 9 kg hittil, og føler jo selv at det synes, men blir så lei meg når nære sier at det ikke synes at det er en gravidmage, akkurat som om det skulle være et kompliment. Jeg har bare lyst på en tydelig stor gravidmage :(

Skjønner at du syns det er kjipt at folk sier det, jeg hadde blitt skuffet selv. Ikke alle får like stor gravidmage, men når jeg var i uke 26 var heller ikke min så står som nå, magene vokser jo, og jeg er heller ikke slank. Men syns du og at fremmede stirrer? Eller misforstod jeg?

Jeg kan jo nevne at jeg før hadde dårlig selvtillit og sosial angst, og følte at alle rundt meg stirret stygt på meg uansett hvor. Jeg mener ikke at du har sosial angst men kanskje selvtilliten din påvirker hvordan du oppfatter dette?

Skrevet

Kanskje de som ser "stygt" på deg grubler, "er hun gravid eller ikke?" Trur at folk gjorde det om meg og i begynnelsen når jeg fikk mage, til og med samboer klarte ikke å se gravidmagen før noen uker etter jeg så den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...