Gå til innhold

Missfornøyd med hårklipp, noen om har tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klipte meg for en uke siden, og nå klarer jeg virkelig ikke å bli helt venn med håret mitt igjen. Det ser rett og slett jævlig ut på meg!

Jeg hadde veeldig langt hår, og det var sånn ca lik lengde på alt - litt klipt opp her og der + skrådd nedover framme. Jeg ba om å stusse det litt (det var ikke så veldig slitt), samt klippe det bittelitt opp og forme det litt foran ansiktet slik at jeg slipper å gjøre så mye med det.

Ender opp med hår rett ned til puppene, og frisøren har klipt så mye opp at der er dobbelt så kort som resten av håret der det er på det lengste om dere skjønner? Greit nok det, men pga at jeg har veldig kort hår, og hun har klipt ganske mye kort, så ser det noe ala sånn ut;

Flatt hår på toppen, det korteste håret ligger som en bolleklipp rundt ansiktet mitt, mens det lengste håret bare henger der. Pga at det ble klipt opp så rart, ser det nesten ut som det nederste ikke er mitt lenger, og at det er extansion...Jeg kler virkelig ikke denne frisyren i det hele tatt. og føler at hun ødela håret totalt!

Så, det jeg lurer på. Hva hadde dere gjort? Tror dere det ville blitt lettere å jobbe med håret om jeg fikk tynnet det ut nå også, eller vil det gjøre det vondt værre? Må jeg bare smøre med med tolmodighet og la det gro? Uaktuelt å klippe det enda kortere enn det det allerede er nå!!

Anonymous poster hash: 289d5...289
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle stå; Dersom jeg har ganske TYKT hår, og hun har klipt det ganske mye opp***

Anonymous poster hash: 289d5...289
Skrevet

HAHAHAHA!! Jeg dauer! :ler:

Så ufint da. Hehe. For en problemstilling. Men forstår den da.

Har ikke så mange råd hvertfall. Er det på tide med en bøtteklipp nå kanskje..?

Nei, men hva med å slå av en prat med frisøren først og høre om h*n er god på hår? Så blir dere enige om noe..?

Det er jo ikke alltid det må klippes så mye nødvendigvis.

Anonymous poster hash: 87a71...9c3
Skrevet

Noe liknende skjedde med meg en gang som tenåring og foreldrene mine sa jeg skulle gå tilbake og be henne endre det. Det er en service (en service man betaler helvetes mye for i Norge) og hvis de ikke leverer, skal man kunne be om ny jobb. Jeg gjorde det, og det ble bedre (gratis).

Det er veldig mange dårlige frisører. Nå som jeg bor i London får man i det minste mer for pengene, ikke snakk om at jeg klipper meg i Oslo igjen.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som om hun har gradert rett, noe som er jævlig og noe som ALLE frisørene i Norge gjør.

(ja kanskje ikke alle, men mange) gå å klag.

• Liker 2
Skrevet

Hm, kan du legge ut bilde av hårsvisen din? Så er det nok lettere for oss å gi deg tips 😊

Anonymous poster hash: 87242...e5b

Gjest gjest- silje
Skrevet

Hva med sideskill og en fin rotflette foran som kan settes litt bak med klemme, eller bare henge ned? Da skjuler du hvertfall litt av disse korte tustene..

En annen måte å skjule de på, er å flette på begge sider og så henge de opp på sidene.

Hvis du passer lugg, så kan du klippe en brei rett lugg for da vil mye av graderingen bli tatt som lugg

En måte å klippe det bedre på er å hakke resten opp også, slik at graderingen går helt ned, men da må det fønes og styles mye for at det skal vises godt.

En ting er at man kan gå tilbake og fikse på det, men det jeg har opplevd er at når frisøren ikke er flink til å klippe en gang, så er den heller ikke flink til å "rette" opp i skadene som har skjedd.

Skrevet

Gå å spør om de kan utbedre det:) Jeg ble ikke fornøyd med min forrige klipp(enda jeg ble klipt av hun samme som sist, og da var jeg strålende fornøyd!), men hun sa seg enig med meg og retta det opp med en gang uten at jeg måtte betale noe:) Så lenge du er høflig og grei når du kommer så er det ikke noe problem:)

Eneste jeg kan tenke på er at det er såpass lenge siden du ble klipt. Vet ikke hvor lang reklamasjonsrett man har på slike tjenester? Men det kan jo uansett hende de retter det opp likevel:)

Anonymous poster hash: 60b57...84d
Skrevet

Tupér det, Virker som om vi har samme ansiktsform.

Jeg har bollekinn og hår til puppene, Men likevel har jeg lært meg opp igjennom årene hva som passer min ansiktsform, Nemlig stort hår. Gjerne med litt bølger og tupering, det gjør som regel susen :)

Jeg pleier ofte og flette håret i en stram flette før jeg legger meg, og tar alltid litt skum i røttene etter en dusj, på den måten blir det enkelt å tupere bittelitt om morningen(bruk gjerne en rund børste og ta godt i når du tuperer), tar 5 min maks! Flettene gjør håret bølgete og pent.

Dette gjør at jeg føler meg kjempekomfortabel, og jeg hadde det problemet når jeg var yngre, men jeg har funnet min stil, og det funker for meg. De fleste syns jeg er kjempesøt med volum i håret, og det er ingen som nevner bollekinnene mine, uten å ta med ordet "søt" i samme setning.

Bare ikke ta helt av med tuperingen, så går det fint! :)

(btw. ja det kan slite litt på håret, men bare bruk en god balsam og en fin olje etter en dusj og håret blir glatt og fint)

Anonymous poster hash: ac3ee...a9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...