Gå til innhold

Fikk et grusomt bilde i dåpsgave - må henge det opp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa

Selv har hun furusofa med rødt blomstertrekk og vegg til vegg teppe.. Dama er bare 45 år :OAnonymous poster hash: 445f3...dfb

Var dette å,slenge dritt?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du virker overfladisk. Er du tilfeldigvis en av disse "rosabloggerne"? Når du er så opptatt av at alt må stå i stil, interiør, farger osv. at du rakker ned på et maleri som guttens farmor har gitt til ham, og som ikke faller i smak hos deg, forundrer det meg ikke om du har fake bøker med matchende farger i bokhyllene dine, heller. Hva sier din mann til dette? Synes han det er greit at du gjør narr av hans mor?

Jeg gjør ikke narr av svigermoren min.

Jeg er ingen "rosablogger" og i bokhyllene mine har jeg ekte bøker. Tro det eller ei.

Maleriet er grusomt. Det er en ærlig sak. Tipper at også du ville mislikt å hengt opp noe i hjemmet ditt du virkelig synes var direkte stygt.

Anonymous poster hash: 445f3...dfb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare henge det opp når svigermor er ventet på besøk da? Og ta det ned igjen når hun har dratt? Flytt litt om på pynten du har på rommet til sønnen deres, så har du et annet bilde du liker som du kan ta ned for å henge opp kunsten før besøk.

Fungerer dog ikke hvis svigermor bor i nærheten og jevnlig stikker uanmeldt innom..

(jeg har en gruelig stygg kunstvase vi fikk i bryllupet av søsteren til mannen min, tror det er den fæleste vasen jeg noensinne har sett. Svigerinna mi er på besøk meget sjelden, så når jeg vet hun skal komme så henter jeg den ned fra loftet og setter den frem i ei hylle....)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en vegg i rommet som kanskje skjules litt av døra når den er åpen? Heng det der, og se på det som en utfordring å gjøre noen interiørgrep med den veggen. Kan du male den i en farge som står til de øvrige og ikke kræsjer totalt med bildet? Også kan du finne annet interiørstæsj som er etter din smak og som kam stå til bildet på noe vis. Gjør det til et morsomt prosjekt! (skjønner godt at det er litt nedtur, altså)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i grå, hvit, duse grønn, blåfarger og tre (lys eik, bøk osv) litt Bolia-stil. Dette bildet er ORANSJE og knallgult. Med gulfarget ramme......

Hva tenkte hun? Får ha en spiker klar :-/

Kanskje hun tenkte at barn er glade i knæsje farger. Duse, pene farger er kjedelige for barn?

Kan jo være kult med et knall element da? Der har du en skikkelig utfordring! ;)

Kan du bytte ramme?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke hengt opp bildet, men satt det på loftet. Og om noen hadde spurt hadde jeg sagt at gutten dessverre ikke har ledig plass på veggene nå. Men at du vil rydde plass til det når han blir litt eldre.

Jeg henger ikke opp hva som helst for å tekke familie.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg hadde ikke hengt opp noe som hverken jeg eller mannen likte. Spesielt ikke om jeg hadde brukt lang tid på rommet og funnet masse som jeg likte. Noen sier at det er bare et rom. Javel, for meg er det viktig at alle rommene ser fine ut for oss som bor der. Så får jeg bare virke overfladisk. Det går an å mikse disse ønskene med andre gode verdier.

Putt bildet på loftet. Etterspør hun det sier du bare at du sparer det til han er stor nok.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hengt det opp i alle fall. Men nå vet heldigvis både mamma og svigermor bedre enn at de kjøper slike ting til meg. Og jeg har ikke en gang noe særlig stil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vi fikk et grusomt bilde til bryllupet vårt som giveren hadde malt selv, han har gått på kunstskole. Bildet var i svart, sølv, grått og alle mulige kalde rødfarger, og så ut som en mellomting mellom en bilulykke og et åpent sår. Og i ene hjørnet var det et hjerte. Grøss... Vet ikke helt hva vi skal gjøre med det, nei...

Anonymous poster hash: ccc0a...78b
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må endres mer enn litt da gitt.. Det er totalt missmatch. Ikke litt sånn "tja, det passet vel ikke helt inn der" men virkelig helt bom!

Heng det opp før hun kommer og ta det ned når hun har gått ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min fikk kunst i gave fra svigermor. Et ganske så stort bilde (ca 70 X 70 cm) Bildet er rett og slett ikke fint. Jeg ble veldig tatt på sengen da vi pakket det ut. Fatter ikke hvorfor hun kjøpte det.. Hun fortalte om hvordan hun hadde brukt lang tid på å plukke det ut å finne en passende ramme til det.

Jeg er veldig opptatt av interiør (noe hun vet godt) bildet passet absolutt ikke inn på rommet til sønnen min og det er vel det det forventes å henge.. Totalt bom.

Nå står det på kommoden hans (lent inntil veggen) jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av det. Må jo henge det opp.. Men alle veggene er opptatt. Må da altså ta ned bilder/dekor jeg har kjøpt til rommet hans for å henge opp et bilde hverken jeg eller mannen min liker.. ? Det er helt malplassert der inne.

Hva ville dere gjort? Jada, jeg skjønner at jeg høres barnslig ut osv :-/

Kan du ikke bare si det som det er? Du og din mann liker ikke bildet, - kan dere ikke da bare være ærlige? Skjønner jo at det er vanskelig, men noen ganger må man ta slike "harde" utfordringer. Har du mulighet til å bytte bildet? Er det noe særlig "barne-preg" over bildet? Hun vet vel at veggene på rommet hans er opptatte, og kan da ikke forvente at dere skal finne plass til det der inne sånn helt med en gang... Eller så får dere bare stue det vell for ei stund, si at han får ta avgjørelsen selv - når han blir stor nok.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Heng det opp på barnets rom. Kan du holde ut til barnet begynner på skolen? Så kan du unnskylde deg da med at det var på tide å få en annen og ny stil på rommet hans?

Også kan du kanskje selge det da, også putte pengene på barnets konto.

Ev. bare selge det nå om du har hjerte til det/mot til å snakke med henne om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kaste bilde har aldri vært en tanke! Jeg er klar over at det er en gave til sønnen vår og ikke oss.. Det er bare så kjedelig å få "ødelagt" rommet hans som eg koste meg med å male, innrede og pusle med i 7 mnd..

Hadde jeg vært deg, hadde jeg hengt det opp. De andre rommene deres kan du gjøre som du vil med. Men skjønner at det ikke er gøy :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en vegg i rommet som kanskje skjules litt av døra når den er åpen? Heng det der, og se på det som en utfordring å gjøre noen interiørgrep med den veggen.

Enig i dette! Har du en vegg eller et hjørne på rommet hans der bildet synes minst mulig? Enten ville jeg gjort det sånn - eller jeg ville tatt det ned når hun går og hengt det opp når hun kommer på besøk. Jeg ville ikke vært ærlig og sagt at jeg ikke likte bildet, tror jeg... Det er jo svigermoren din det er snakk om, og noen ganger funker det best å ikke fortelle om alt. Var hun tilstede da dere pakket det opp? Lurer på om hun da oppfattet ansikitsuttrykkene deres, og at dere ikke var fornøyd,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Når skal vi få se dette bildet?

Det har jeg også lyst til, - å se bildet eller i alle fall få vite hvem som er kunstneren bak bildet, og om det er et oljemaleri, et litografi, tresnitt, koldtnål eller hva det er er.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også lyst til, - å se bildet eller i alle fall få vite hvem som er kunstneren bak bildet, og om det er et oljemaleri, et litografi, tresnitt, koldtnål eller hva det er er.

Ikke for å ødelegge gleden, men: anbefaler TS å ikke vise oss bildet. Det er utrolig mange som leser forumet på KG, og hva om svigermor skulle snuble over dette...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom svigermor kommer over denne tråden, kjenner hun nok igjen situasjonen likevel. TS har beskrevet sin stil, samt fargene på den aktuelle dåpsgaven.

Anonymous poster hash: b2e88...dc8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...